초등영재아동과 초등일반아동의 행복에 대한 개념도 연구

논문상세정보
' 초등영재아동과 초등일반아동의 행복에 대한 개념도 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Children in elementary school
  • Concept mapping
  • Gifted children in elementary school
  • happiness
  • 개념도
  • 초등영재아동
  • 초등일반아동
  • 행복
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,588 0

0.0%

' 초등영재아동과 초등일반아동의 행복에 대한 개념도 연구' 의 참고문헌

  • 행복과 창의력의 관계: 행복한 사람이 더 창의적이다
    신민희 [2010]
  • 행복감계발에 관한 소고
    남인숙 [2007]
  • 한국청소년행복지수 개발연구
    김신영 [2008]
  • 한국 청소년의 행복을 결정하는 요인들
    전경숙 [2009]
  • 한국 청소년 장애수용태도에 대한 개념도 연구 및 척도 타당화
    한수진 [2016]
  • 한국 영재교육의 위기 현상 진단과 해결 방안
    최호성 [2016]
  • 한국 아동의 행복감척도 개발연구
    최혜영 [2009]
  • 초등학생이 인식하는 행복감에 영향을 미치는 변인 분석
    정이나 [2015]
  • 초등학생의 행복감 측정을 위한 도구의 개발
    이정화 [2005]
  • 초등학생의 행복감 구성요인 탐색
    강영하 [2008]
  • 초등영재아동의 ‘행복 경험’에 대한 내러티브 탐구
    전병옥 [2014]
  • 초등과학영재학생의 인성, 생애목표와 행복감의 관계
    장희선 [2016]
  • 초등과학영재학생과 일반학생의 학습몰입과 행복감의 비교 분석
    우민향 [2013]
  • 청소년의 행복에 영향을 미치는 생태체계 변인
    허승연 [2009]
  • 청소년의 심리적 안녕감 척도 개발
    박정희 [2007]
  • 청소년 내담자가 지각한 상담의 도움측면 탐색연구-개념 도 방법론을 통한 상담자와의 비교
    정찬석 [2005]
  • 중학생의 행복 척도 개발을 위한 기초 연구
    오은하 [2008]
  • 영재학생이 지각한 사회적지지와 학교행복의 관계
    류지영 [2020]
  • 영재의 인지적 특성 연구: 3개영역별(문과, 이과, 예술) 영재를 중심으로
    이정규 [2005]
  • 영재아동의 행동특성에 관한 일연구 : 기관영재, 일반영재를 중심으로
    임혜숙 [1997]
  • 영재아동과 일반아동의 성격 특성의 차이 분석
    김유미 [2004]
  • 영재성과 창의성 개념 간의 관계를 통해서 본 영재성과 창의성: 동질적인 개념인가? 이질적인 개념인가?
    이선영 [2014]
  • 영재들은 행복한가?: 영재, 잠재적 영재, 일반학생의 행복관련 정서적 특성 비교
    한기순 [2008]
  • 영재 청소년의 완벽주의 척도 개발 및 타당화
    윤소영 [2017]
  • 영재 청소년의 완벽주의 척도 개발 및 타당화
    윤소영 [2018]
  • 세상 모든 행복(The World Book of Happiness)
    Bormans, L [2019]
  • 성인 영재와 일반인의 미성취감과 행복도 비교 및 창의성, 과제집착력, 미성취감, 행복도의 관계: 국제 멘사 회원을 대상으로
    우희진 [2016]
  • 방과 후 학교 형태의 단위학교 영재학급에 관한 인식 연구 : 개념도 연구법을 활용하여
    김현미 [2012]
  • 다변량분석
    박광배 [2000]
  • 기업상담자의 윤리적 딜레마에 관한 인식 : 개념도 방법의 적용
    박금남 [2020]
  • 긍정심리학
    권석만 [2016]
  • 국립국어원 표준국어대사전
  • 과학영재들의 회복탄력성이 행복에 미치는 영향 - 자기조절능력, 대인관계, 긍정성을 중심으로
    이병임 [2012]
  • Who is happy?
  • What makes giftedness ? Reexamining a definition
  • What good are positive emotions
  • The use of concept mapping and Gowin's ’v’ mapping instructional strategies in junior high school science
  • The subjective well-being of academically gifted students in the Chinese cultural context
    Chen X [2018]
  • The structure of psychological well-being revisited
    Ryff, C. D. [1995]
  • The role of positive emotions in positive psychology : The broaden-and build theory of positive emotions.
  • The relationship between child's percepꠓtion of the parental child-rearing attitudes and the happiness of elementary school
    Shin, M. D. [2007]
  • The relation between daily life experience and subjective well-being in chilren
    Paek, S. H. [2008]
  • The effect of perceived challenges and skills on the quality of subjective experience
  • The contours of positive human health
    Ryff, C. D. [1998]
  • Subjective well-being
    Diener , E [1984]
  • Subjective Well-Being of Gifted American College Students : An Examination of Psychometric Properties of the PWI-A
    Sayler MF [2015]
  • Psychological well-being : Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research
    Ryff, C. D. [1996]
  • Positive psychology : An introduction
  • Positive emotions broaden the scope of attention and thought-action repertoires
  • Life satisfaction, happiness, and the growth mindset of healthy and unhealthy perfectionists among Hong Kong Chinese gifted students
    Chan, D. W. [2012]
  • Ideographic concept mapping in counseling psychology research : Conceptual overview, methodology, and illustration
  • Human values and psychological well-being of gifted/talented students and their peers with average development
    Ozbey, A. [2020]
  • Happiness is everything , or is it ? Explorations on the meaning of psychological well-being
  • Fundamentals of creative thinking
  • Experience of depression in college students : A concept map
  • Educational psychology: a cognitive view
    Ausubel, D. [1978]
  • Creativity in context : Update to the social psy chology of creativity
  • Creativity
  • Conceptions of giftedness
  • Conceptions of Giftedness
  • Concept mapping for planning and evaluation
    Kane, M. [2007]
  • Brilliant : But what for? Meaning and subjective well-being in the lives of intellectually gifted and academically high-achieving adults
    Pollet, E. [2017]
  • Beyond boredom and anxiety
  • Authentic happiness : Using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment
  • Assessing subjective well-being : Progress and opportunities
    Diener , E. [1994]
  • APA handbook of giftedness and talent
  • '폐지 수순' 뉴욕시 영재교육…'영재' 바라보는 시선도 바뀌어야