메타버스 학습환경에 사회적 상호작용 여부와 수업유형이 실재감과 흥미발달에 미치는 효과

' 메타버스 학습환경에 사회적 상호작용 여부와 수업유형이 실재감과 흥미발달에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • interest development
  • metaverse
  • social interaction
  • social presence
  • spatial presence
  • 메타버스
  • 사회적 실재감
  • 사회적상호작용
  • 학습공간감
  • 흥미발달
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 메타버스 학습환경에 사회적 상호작용 여부와 수업유형이 실재감과 흥미발달에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 협동학습을 적용한 간호학개론 수업에서 학습자 수업기대, 수업참여가 수업만족도에 미치는 영향
    김윤경 [2015]
  • 증강현실을 활용한 소집단 학습에서 개념 이해 및 몰입, 상황 흥미를 촉진할 수 있는 학습 환경 탐색
    신석진 [2020]
  • 중학교 기술·가정 교과에서 Co-op Jigsaw 협동학습이 메타인지와 학업적 자기효능감에 미치는 영향
    김미란 [2019]
  • 온라인 수업환경 개선을 위한 메타버스의 이해
    류지헌 [2021]
  • 수학 학습에 대한 상황적 흥미 요인 탐색
    박주현 [2021]
  • 메타버스를 활용한 대학생 온라인 수업에서 공간이동 수준이 학습실재감과 흥미발달에 미치는 효과
    정유선 [2021]
  • 메타버스를 활용한 고등학생 진로체험 프로그램 사용자 경험 분석
    임태형 [2021]
  • 메타버스(Metaverse)를 활용한 한국어 말하기 수업 방안 연구-게더타운(Gather.town)을 중심으로-
    장지영 [2021]
  • 마이크로티칭을 활용한 예비교사의 수업전문성 신장 탐색 : 초등사회과를 사례로
    오동주 [2020]
  • 마이크로티칭을 통한 전공 연계형 반성적 모의수업 경험이 예비유아교사에게 주는 의미 탐색
    장은주 [2018]
  • 마이크로티칭 경험에 따른예비교사의 교수효능감과 자기수업분석 연구
    한수정 [2014]
  • 또래교수활동이 수학과제흥미를 증진시키는가? -집단구성방법, 친구지지정도, 경쟁유무의 효과-
    소연희 [2010]
  • 대학생의 학습공동체 참여에 따른 학업적 자기효능감, 자기주 도학습, 의사소통과 협동능력에 대한 영향
    박성희 [2015]
  • 교육적 흥미 이론이 수학교육에 주는 의미 고찰
    최지선 [2020]
  • Welcome to the metaverse
  • Virtual experiments in Metaverse and their applications to collaborative projects : The framework and its significance
  • Triggering and maintaining interest in early phases of interest development
  • Toward a more robust theory and measure of social presence : Review and suggested criteria
    Biocca, F. [2003]
  • The relationship of social presence and interaction in online classes
    Tu, C. -H. [2002]
  • The potential of 360-degree virtual reality videos to teach water-safety skills to children
  • The networked minds measure of social presence: Pilot test of the factor structure and concurrent validity
    Biocca, F. [2001]
  • The four-phase model of interest development
    Hidi, S. [2006]
  • The effect of the agency and anthropomorphism on users' sense of telepresence, copresence, and social presence in virtual environments
  • The Impact of Interactivity on User Satisfaction in Digital Social Reading: Social Presence as a Mediator
    Li, W. [2021]
  • The Effects of Social Cue Principles on Cognitive Load, Situational Interest, Motivation, and Achievement in Pedagogical Agent Multimedia Learning
    Park, S. [2015]
  • The Cambridge handbook of motivation and learning
  • Teaching Tip : Tweeting the Night Away : Using Twitter to Enhance Social Presence
  • Situational Interest: A Review of the Literature and Directions for Future Research
  • On the nature and development of social presence in online course discussions
    Swan, K. [2005]
  • Measuring co-presence and social presence in virtual environments–psychometric construction of a german scale for a fear of public speaking scenario
    Poeschl, S. [2015]
  • Learning presence : Additional research on a new conceptual element within the Community of Inquiry(CoI)framework
    Shea, P. [2012]
  • Exploring the effects of seductive details with the 4-phase model of interest
    Wang, Z. [2016]
  • Engaging university students in a library guide through wearable spherical video-based virtual reality: Effects on situational interest and cognitive load
  • Emotions, Technology, Design, and Learning
    Park, S. [2016]
  • Effect of AR-based online wearable guides on university students’situational interest and learning performance
    Yu, S. J. [2019]
  • Do We Perceive Emotional Gender Gesture of Virtual Avatar As Intended?
    Yang, E. [2021]
  • Developing enhanced conversational agents for social virtual worlds
    Griol, D. [2019]
  • Designing sociable online learning environments and enhancing social presence: An affordance enrichment approach
  • Critical inquiry in a text-based environment : computer conferencing in higher education
  • Cognitive load in multimedia learning environments: A systematic review
  • Cognitive and socio-emotional interaction in collaborative learning : Exploring fluctuations in students’ participation
  • Cognitive and affective effects of seductive details in multimedia learning
  • Blowing in the wind : Increasing social presence with a virtual human via environmental airflow interaction in mixed reality
    Kim, K. [2019]
  • Avatars versus agents : a meta-analysis quantifying the effect of agency on social influence
    Fox, J. [2015]
  • Augmented reality
    Hockly, N. [2019]
  • A study of how immersion and interactivity drive VR learning
  • A historic site and museum guide system based on wearable mixed reality: effects on students' situational interest
    Chin, K. Y. [2021]
  • A conceptual framework for determining metaverse adoption in higher institutions of gulf area : An empirical study using hybrid SEM-ANN approach
  • A Virtual Reality Learning System to Support Situational Interest in Historic Site Courses
    Chin, K. Y. [2018]