의과대학 원격 수업유형별 학습특성 및 학습성과 차이

논문상세정보
' 의과대학 원격 수업유형별 학습특성 및 학습성과 차이' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • learning outcomes
  • learningcharacteristics
  • medical students
  • synchronous online class
  • video-recorded class
  • 동영상 수업
  • 실시간 원격 수업
  • 의과대학생
  • 학습 성과
  • 학습특성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
511 0

0.0%

' 의과대학 원격 수업유형별 학습특성 및 학습성과 차이' 의 참고문헌

  • 한의과대학 온라인 교육의 발전을 위한 제언 - COVID-19에 따른 온라인 교육 현황과 만족도 조사 사례를 바탕으로 -
    위효선 [2021]
  • 한국어 온라인 동영상 수업에 대한 학습자 인식 조사 연구
    정희연 [2020]
  • 학습자의 몰입에 영향을 주는 동기요인, 심리적 중재요인, 사회적 요인 간의 구조적 관계 규명
    유지원 [2011]
  • 플립러닝의 협력적 자아효능감과 학습실재감이 미용관련 수업만족도에 미치는 영향
    전현진 [2020]
  • 코로나19로 인한 온라인 강의 형태와 콘텐츠가 학업 만족도에 미치는 영향 -국내외 대학생의 관점에서-
    조지수 [2021]
  • 코로나19로 인한 비대면 원격교육환경에서 학습성과 영향 요인 분석
    홍성연 [2020]
  • 코로나19가 바꾼 수업 풍경, 의대생들 온라인 수업에 만족, 소속감·네트워크는 부족
  • 체계적인 원격수업을 위한 운영 기준안마련
  • 증강현실(Augmented reality) 기반 학습에서 매체특성, 현존감(presence), 학습몰입(flow), 학습효과의 관계 규명
    계보경 [2007]
  • 자기결정성이론에 근거한 한국형 기본 심리 욕구 척도 개발 및 타당화
    이명희 [2008]
  • 일반대학에서의 실시간 화상 수업과 비실시간 녹화 영상 수업에 대한 학습자 인식 비교 : 수업 집중도, 이해도, 만족도를 중심으로
    성지훈 [2021]
  • 의과대학 온라인교육의 학습참여도, 학습성취도 및 학습만족도에 대한 영 향요인 분석을 통한 효과적 교수학습전략 연구
    이희정 [2021]
  • 웹기반 프로젝트 학습에서 학습자 간 상호작용과 학습실재감이 학습성과에 미치는 영향
    강명희 [2009]
  • 원격대학 이러닝에서 강의모니터링 결과와 학습효과의 관계 규명
    이영 [2011]
  • 원격교육 수업 실행 방안
    박상훈 [2020]
  • 외국인 학부생의 비대면 한국어 수업 경험에 대한 탐색: 줌(Zoom)을 활용한 실시간 온라인 수업을 중심으로
    김현주 [2020]
  • 온라인 수업에서 선호수업유형에 따른학습자 만족도 분석
    김경아 [2020]
  • 온라인 디자인 사고 학습 환경에서 예비교사의 학습몰입, 학습지속의향과 학습성과와의 관계 탐색
    김지경 [2020]
  • 언택트 시대 줌 기반 영어 수업에서 학습 앱 활용의 효율성
    김혜정 [2021]
  • 사이버대학생의 학습실재감, 학습몰입 및 학업성취도 간의 관계
    김유진 [2012]
  • 사이버대학 온라인 학습에서 실재감과 학습성과에 관한 구조적 관계 분석
    임종훈 [2012]
  • 비대면 원격강의에서 대학생이 인식하는 학습실재감이 학습성과에 미치는 영향
    박효성 [2020]
  • 비대면 교육 유형별 만족도, 선호도 조사와 교육 방향
    박강희 [2021]
  • 대학의 원격강좌현황(2018-2020)[웹사이트]
  • 대학에서의 온라인교육의 질과 성공적 수행의 영향요인에 관한 학습자 인식 분석: 원격대학과 일반대학 학생 비교를 중심으로
    노일경 [2021]
  • 대학 학습지원 프로그램 참여자의 긍정심리자본이 자기결정성 동 기와 학습몰입을 매개로 학습성과에 미치는 영향 : 프로그램 참여 여부에 따른 다집단 분석
    김희은 [2020]
  • 대학 이러닝 환경에서 학습자의 수강경험과 자기주도 학습전략 수준에 따른 학습만족도 및 학습지속의향 차이 분석
    조성아 [2013]
  • 대학 온라인 원격수업에 대한 운영 및 만족도 연구: 실시간, 비실 시간 원격수업을 중심으로
    강성배 [2021]
  • 대학 온라인 수업 유형과 매체활용 유형별 효과 인식 연구
    강후동 [2021]
  • 대학 오프라인과 온라인 수업의 질, 학습정서, 학습성과 간의 구조적 관계 분석
    채민정 [2017]
  • 기업 이러닝에서 실재감과 학습효과의 구조적 관계규명
    김지심 [2009]
  • 교양회계 수업의 비대면 온라인 교육 효과 및 만족도 분석: 서울 소재 C대학 사례를 중심으로
    육지훈 [2021]
  • Zoom fatigue: The differing impact on introverts and extroverts
  • What comes between classroom community and academic emotions: Testing a self-determination model of motivation in the college classroom
    Bush, A. M. [2006]
  • Web-based collaborative training of clinical reasoning: A randomized trial
    T. Raupach [2009]
  • Use of an Online Curriculum to Teach Delirium to Fourth-Year Medical Students: A Comparison with Lecture Format
  • Time flies when you're having fun: Cognitive absorption and beliefs about information technology usage
    Agarwal, R. [2000]
  • Students’ perception and preference for online education in India during COVID-19 pandemic
  • Students’ Preference Analysis on Online Learning Attributes in Industrial Engineering Education during the COVID-19 Pandemic: A Conjoint Analysis Approach for Sustainable Industrial Engineers
  • Students' Motivational Processes and Their Relationship to Teacher Ratings in School Physical Education
  • Student Engagement and Student Learning: Testing the Linkages*
  • Self-regulated learning and academic achievement
  • Persistence of women in online degree-completion programs
    Müller, T. [2008]
  • Online-Learning due to COVID-19 Improved Mental Health Among Medical Students
  • Novel Educational Approach for Medical Students: Improved Retention Rates Using Interactive Medical Software Compared with Traditional Lecture-Based Format
  • Nonverbal overload: A theoretical argument for the causes of Zoom fatigue
  • Nonverbal Mechanisms Predict Zoom Fatigue and Explain Why Women Experience Higher Levels than Men
  • MBTI personality type and other factors that relate to preference for online versus face-to-face instruction
  • Investigating presence as a predictor of learning outcomes in e-Learning environments
    Kang, M. H. [2008]
  • Internalization of biopsychosocial values by medical students: A test of self-determination theory.
  • In search of higher persistence rates in distance education online programs
  • Does online learning work better than offline learning in undergraduate medical education? A systematic review and meta-analysis
    Pei, L. [2019]
  • Distance learning can be as effective as traditional learning for medical students in the initial assessment of trauma patients
  • Direct and indirect effects of online learning on distance education
    Namin Shin [2004]
  • Cybergogy for Engaged Learning: A Framework for Creating Learner Engagement through Information and Communication Technology
  • Comparing the effects of traditional lecture and flipped classroom on nursing students' critical thinking disposition: A quasi-experimental study
  • COVID-19에 따른 대학 온라인 수업에 대한 교수자와 학습자의 인식 및 경험 분석
    김지원 [2021]
  • Andragogy and Self-Directed Learning: Pillars of Adult Learning Theory
  • A theory of critical inquiry in online distance education
  • A motivational model of persistence in science education: A self-determination theory approach
  • A comparison of two forms of teaching instruction: video vs. live lecture for education in clinical periodontology
    S. Ramlogan [2013]
  • A Comparison of Two Forms of Instruction: Pre-Recorded Video Lectures vs. Live ZOOM Lectures for Education in the Business Management Field