Over The Top(OTT)의 지속이용의도에 대한 이해: OTT 특성과 가격공정성의 영향

' Over The Top(OTT)의 지속이용의도에 대한 이해: OTT 특성과 가격공정성의 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Continuance intention
  • Expectation confirmation
  • Over the top
  • Perceived usefulness
  • User satisfaction
  • price fairness
  • 가격공정성
  • 기대일치
  • 사용자 만족
  • 오버더탑
  • 지각된 유용성
  • 지속이용의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
831 0

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' Over The Top(OTT)의 지속이용의도에 대한 이해: OTT 특성과 가격공정성의 영향' 의 참고문헌

  • 콘텐츠 다양성에 따른 OTT 서비스에 대한 기대와 충족에 관한 연구: 웨이브 사례를 중심으로
    남승헌 [2021]
  • 웨어러블 헬스케어 디바이스 고객이 인지하는 지각된 가치, 가격, 혁신 특성이 구매 태도 및 고객 만족도에 미치는 영향 연구
    정길화 [2021]
  • 시나리오 기반 스마트 단말기 대상의 지능형 콘텐츠 큐레이션 모델
    송수미 [2012]
  • 스마트폰의 지각된 품질요인이 만족 및 지속적 사용의도에 미 치는 영향에 관한 연구-수정된 DeLone & McLean의 정보시스템 성공모델 관점으로
    조휘형 [2012]
  • 사이트 품질, 신뢰와 습관이 OTT서비스 사이트 이용자의 지속적 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김유정 [2019]
  • 모바일 소셜네트워크서비스 환경에서 지속 사용 의도의 선행 요인에 관한 연구: 신뢰와 프라이버시 우려의 역할
    김병수 [2012]
  • 넷플릭스(Netflix)의 지각된 서비스 속성이 지속이용의도에 미치는 영향: 서비스 융합에 따른 핵심 가치사슬 변인 검증을 중심으로
    박희봉 [2020]
  • 글로벌 OTT 서비스 이용자의 지속적 이용 의도에 미치는 요인 연구 넷플릭스 사례를 중심으로
    유지훈 [2018]
  • “이러다 다 죽어” 치킨 게임으로치닫는 OTT 전쟁
  • What drives purchase intention for paid mobile apps? An expectation confirmation model with perceived value
    Hsu, C [2015]
  • Understanding the mechanism between ITidentity, IT mindfulness and mobile health technology continuance intention : An extended expectation confirmation model
    Wu, C [2022]
  • Understanding the factors of mobile payment continuance intention: Empirical test in an African context
  • Understanding information systems continuance : A n expectation confirmation model
  • Understanding continuance intention to use social media in China : The roles of personality drivers, hedonic value, and utilitarian value
  • Understanding Information Technology Usage : A Test of Competing Models
    Taylor, S [1995]
  • The price is unfair! A conceptual framework of price unfairness perceptions
    Xia, L [2004]
  • The partial least squares approach to causal modeling : Personal computer adoption and use as an illustration
    Barclay, D [1995]
  • The integration of value-based adoption and expectation–confirmation models : An example of IPTV continuance intention
    Lin, T. C. [2012]
  • The influence of price fairness on customer satisfaction : An empirical test in the context of automobile purchases
    Herrmann, A [2007]
  • The influence of perceived food quality, price fairness, perceived value and satisfaction on customers’revisit and word-of-mouth intentions towards organic food restaurants
  • The effects of post-adoption beliefs on the expectation-confirmation model for information technology continuance
  • Rule-based price fairness and its effect on willingness to purchase
    Maxwel, S [2002]
  • Psychometric theory
  • Perceptions of Price Unfairness : Antecedents and Consequences
  • Perceived usefulness , perceived ease of use , and user acceptance of Information Technology
    Davis , F. [1989]
  • Over The Top(OTT) 서비스 전환의도에 영향을 미치는 Push-Pull-Mooring 요인에 대한 실증적 분석
    박현선 [2021]
  • OTT(Over The Top) 서비스
  • OTT 이용자의 큐레이션 서비스 지속이용의도에 영향을 미치는 요인 연구
    이용준 [2021]
  • OTT 서비스의 VOD와 실시간 방송 이용 의도 분석
    조석현 [2017]
  • OTT 서비스 확산이 콘텐츠 생산, 유통, 소비에 미친 영향에 관한 연구
    김영주 [2015]
  • OTT 서비스 이용자의 행동특성에 따른 비교연구,
    유호종 [2020]
  • OTT 서비스 이용자의 전환의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: PPM 프레임워크 관점
    김유정 [2021]
  • OTT 서비스 이용자의 이용 동기가 이용만족과 지속사용의사에 미치는 영향
    김대한 [2016]
  • OTT 서비스 이용동기와 소비가치가 소비만족과 지속이용의도에 미치는 영향
    최서진 [2021]
  • OTT 산업과 K콘텐츠 수출: K드라마, K무비를 중심으로
  • OTT 동영상 서비스 실태조사 및 기획에 관한 연구
  • OTT 4강 ‘쩐의 전쟁’에 중소사이용자 줄어 고심
  • Integrating Perceived Playfulness into Expectation-Confirmation Model for Web Portal Context
    Lin, C. S. [2005]
  • Inequity in Social Exchange
  • Impact of enjoyment on the usage continuance intention of video-on-demand services
    Pereira, R. [2021]
  • Exploring price fairness perceptions and their influence on consumer behavior
    Malc, D [2016]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. [1981]
  • Consumer perceptions of price(un)fairness
  • Con-sumer perceptions of interpersonal equity and satisfaction in transactions : a field survey approach
  • An empirical investigation of the factors affecting data warehousing success
    Wixom, B [2001]
  • An application of equity theory to buyer-seller exchange situations
    Huppertz, J [1978]
  • Airbnb 고객들의 재구매 의도에 관한 실증 연구: 감정과 Airbnb 특성 요인의 역할
    김병수 [2020]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decision
    Oliver, R [1980]
  • 2020 방송매체이용행태 조사.