의학 정보 유튜브 크리에이터 평판 및 콘텐츠 속성이 시청자의 건강행동 의도에 미치는 영향 정보 신뢰도의 매개 효과를 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
정선임
신기하
유효정
조재희
제어번호
108065827
학술지명
PR연구
권호사항
Vol.
25
No.
1
[
2021
]
발행처
한국PR학회
발행처 URL
http://www.kaspr.net
자료유형
학술저널
수록면
108-149
(
42쪽)
언어
Korean
출판년도
2021
등재정보
KCI등재
판매처
'
의학 정보 유튜브 크리에이터 평판 및 콘텐츠 속성이 시청자의 건강행동 의도에 미치는 영향 정보 신뢰도의 매개 효과를 중심으로' 의 참고문헌
확장된 기술수용모형(TAM)을 적용한 TV 건강 프로그램 시청의도 분석
호텔 예약사이트 이용후기 구전정보 특성에 따른 구전신뢰가 행동의도에 미치는 영향
합리적 행동이론, 계획된 행동이론, 휴리스틱 변수가 학습행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
플랫폼에 따른 건강정보추구 행동의 영향요인과 결과: 사회경제적 요인, 디지털 미디어 리터러시, 사회적 지지, 생활만족을 중심으로
트위터의 업데이트 신속성과 사회적 지지가 정보원 신뢰도와 위험인식에 미치는 영향: 정보원 신뢰도의 매개효과를 중심으로
크리에이터에게 이용자와 상호작용한다는 것은 무슨 의미인가
진정성(authenticity) 효과 : 구매행동의도에 대한 조직-공중 관계성과기업명성의 매개역할을 중심으로
지역주민의 건강정보 수용 수준과 건강행동과의 관련성 - 인천지역 성인 거주자를 대상으로 -
정보의 신뢰와 전달 요인에 대한 연구: 정보 이용 경험과 사회적 신뢰를 중심으로
정보원의 공신력과 이성적․감성적 메시지 유형이 사회적 지지, 태도, 건강행동의도에 미치는 영향: 건강 관련 검색 서비스의 답변을 중심으로
인플루언서 마케팅에서 정보원 유형과 경제적 대가 표시에 따른 광고 효과 연구 : 유튜브(YouTube) 플랫폼을 중심으로
인터넷 건강 정보의 정보원 유형과 상업 링크유무, 질병의 심각성에 따른 설득 효과 차이: 설득지식모델의 적용
인터넷 개인방송의 영향력에 대한 인식과 규제 지지 평가: 국내 이용자와 비이용자의 차이 비교
의학정보 유튜브 콘텐츠 지속이용의도, 확산의도의 영향요인 탐색 : 개인적 심리, 콘텐츠 평가, 사회규범, 그리고 인지된 유용성을 중심으로
의사방송출연가이드라인 이후 방송심의 경향 분석
유튜브에서의 정보 수용: 유튜브 장르의 영향을 중심으로
유튜브를 통한 식품관련 가짜의학정보의 확산에 관한 사례연구: ‘귀 통증에 양파’ 뉴스의 네트워크분석
유튜브(YouTube) 1인 미디어 뷰티 채널의 이용 동기가 채널 평가, 제품 태도 및 구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
유튜브 크리에이터의 매력과 소통이 관계 형성과 지원의도에 미치는 영향: 1인 미디어 산업의 관계마케팅 전략적 접근
유튜브 인플루언서의 인도스먼트(endorsement) 영향력에 대한 탐색적 연구: 인플루언서의 특성, 콘텐츠의 특성, 의사사회 상호작용을 중심으로
유튜브 뷰티 채널에서 화장품 구매의도에 미치는 영향요인 분석
유튜브 관광콘텐츠 품질과 유튜버의 신뢰성이 지각된 즐거움, 사용자 만족 및 관광행동에 미치는 영향
온라인 건강정보 활용의 한계와 발전방향 모색: 무지의 틀을 이용한 전문가 지식 분석을 중심으로
온라인 1인 미디어 개인방송 BJ에 대한 매력도와 신뢰성이 미디어 채널에 대한시청 몰입, 상호 작용성, 인지된 즐거움과 이용자의 반응에 미치는 효과 연구
연예인 평판의 척도개발에 관한 연구한국, 중국, 싱가포르를 중심으로
여대생의 뷰티 유튜브 이용동기 및 시청경험에 관한 연구
아리스토텔레스가 말하는 수사학적 설득이란 무엇인가?
스포츠센터 직원의 인적서비스와 매력성이 감정반응과 행동의도에 미치는 영향
비만의 책임귀인 메시지와 감정이 정책지지와 건강행동의도에 미치는 영향: 귀인이론과 계획된 행동이론을 중심으로
브랜드 관련 정보원천에 따른 소비자 수용행동 연구: 기업제공 정보와인플루언서 정보의 영향력 비교
뷰티 콘텐츠 요인이 정보 신뢰도와 정보 만족도에 미치는 영향 -대학생을 중심으로-
보건의료와 소셜미디어: 소셜네트워크를 통한 관계구축
모바일 앱 이용을 통한 노인의 건강 증진자기효능감과 사회적 낙인의 영향
디지털 사이니지의 매체결합 유형과 상호작용 전략 - 유형별 미디어 크리에이티브 사례분석을 중심으로
노인의 TV 건강프로그램 시청과 건강행위 실천과의 관련성
기업의 파워블로그(power blog) 스폰서쉽(sponsorship)이 정보 신뢰도 및 구매의도에 미치는 영향
국내외 인터넷 개인방송 규제현황 및 규제 방향성 제언
구성타당도 평가에 있어서 요인분석의 활용. ?
광고모델 특성이 구매의도와 브랜드태도에 미치는 영향
공영방송의 공적가치와 수행평가: 수용자와 제작진 인식 비교
건강오락프로그램에서 유머의 사용이 정보기억, 건강인식변화, 건강행위 실천의도에 미치는 영향: 주의집중, 지각된 유쾌함, 화자의 매력성의 매개효과를 중심으로
개인방송 먹방채널의 콘텐츠 품질 및 크리에이터 속성이 시청자 만족도 및 행동의도에 미치는 영향: 정교화가능성 모형을 기반으로
Youtube illegal medical advertisement advance enforcement network becomes tighter … ministry of welfare “revision of the enforcement decree of the medical law within the year”
YouTube as a source of information on immunization : a content analysis
Why ‘doctor friends’ doctors directly YouTube
Who Is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement Process
Use of social media in health promotion : purposes, key performance indicators, and evaluation metrics
Understanding attitudes and predicting social behavior
UCC 서비스의 콘텐츠 품질이 사용자 만족과 지속이용의도에 미치는 영향
Theoretical foundations of campaigns
The theory of planned behavior
The role of influencer marketing and social influencers in public health
The moderator–mediator variable distinction in social psychological research : Conceptual, strategic, and statistical considerations
The influence of YouTubers on teenagers: a descriptive research about the role YouTubers play in the life of their teenage viewers
The impact of social media influencers on purchase intention and the mediation effect of customer attitude
The impact of celebrity spokespersons’perceived image on consumers’ intention to purchase
The health-promoting lifestyle profile : development and psychometric characteristics
The extraordinary influence of ordinary people, influencer
The effects of physical attractiveness and other demographic characteristics on promotion decisions
The effects of fashion magazine's advertising on purchasing behavior-focused on the moderating effect of involvement
The effectiveness of e-WOM(Word-Of-Mouth)on the movie marketing focusing on the impacts of the type of information source, type of message, and characteristics of receiver
The effect of perceived blogger credibility and argument quality on message elaboration and brand attitudes : An exploratory study
The effect of Youtube beauty video characteristics on beauty managing behavior and product purchase intention
The doctor, even you...the medical community also have a YouTube craze
The absolute power of video platforms, the growth and change of YouTube
The Measurement of Interpersonal Attraction
TV 오락 프로그램의 건강정보 실천에 미치는 영향에 관한 연구
TV 건강프로그램 시청경험은 어떻게 건강증진행동으로 이어지는가?: 건강 자기효능감의 매개효과를 중심으로
Source credibility dimensions in marketing communication : A generalized solution
Setting the public agenda for online health search : a white paper and action agenda
SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in simple mediation models
SNS에 대한 이용자의 진정성 지각이 온라인 구전의 수용확산에 미치는 영향 : SNS미디어 인게이지먼트의 매개효과를 중심으로
SNS를 기반으로 한 미세먼지 예방 행위의도 결정요인에 관한 연구: SNS 이용자들을 중심으로
SNS 패션 인플루언서 진정성이 팔로워 행동의도에 미치는 영향-팬쉽의 매개효과를 중심으로-
SNS 진정성의 속성과 척도개발에 관한 연구 : 트위터와 페이스북 이용자의 진정성 지각을 중심으로
Role of health literacy in health-related information-seeking behavior online : cross-sectional Study
Revisiting the online health information reliability debate in the wake of"web 2. 0" : An inter-disciplinary literature and website review
Relationships among communication competence, relational outcomes and attraction in situations of interpersonal conflict
Quality information and knowledge
Prepurchase information seeking for new cars and major household appliances
Prediction of goal-directed behavior : Attitudes, intentions, and perceived behavioral control
PRISM 4.0: Verification of probabilistic real-time systems
My daily life changed to COVID-19 … “Health management in a non-face- to-face manner”
Medical Service Act, 2 K.C. § 1
Mediation in experimental and nonexperimental studies : new procedures and recommendations
Media users in Korea 2020
Media convergence and audience media use patterns
Marketing communication effect of social media influencer reputation according to sna platform: Focusing on the mediating effect of quasi-social interaction and identification
MCN 내 브랜디드 엔터테인먼트가 소비자 평가에 미치는 영향: 콘텐츠 노블티와 크리에이터 매력성을 중심으로
Koreans are YouTube holic … 83% of them watch 30 hours a month
Korean University Korean Dictionary
Jumped into big 5 hospital, the heyday of'doctuber'
Healthcare information on YouTube: a systematic review
Health-protective behavior : An exploratory study
Health management awareness survey results
Health insurance system national perception survey
Health information service mid-to long-term master plan establishment study
Factors of source credibility
Factors influencing communication with doctors via the internet : A cross-sectional analysis of 2014 HINTS survey
Factors affection intentions for health behaviors among male office workers : An analysis based on the theory of planned behavior
Exploring the construct of organization as source : Consumers’ understandings of organizational sponsorship of advocacy advertising
Explication and test of a model of communicative competence
Evaluating the influence of YouTube advertising for attraction of young customers
Entertainment and informativeness as precursory factors of successful mobile advertising messages
Elementary schoolchildren's future hope YouTuber ranked third, overtaking doctors
Effects on Consumer's behavior from credibility of information in the age of Web 2.0
Effects of multimedia on mobile consumer behavior: An empirical study of location-aware advertising
Dentist, who only gets 19 patients a day, says, “It’s okay to be bullied and screwed up”
Consumer reactions to electronic shopping on the World Wide Web
Construction and Validation of a Scale to Measure Celebrity Endorsers Perceived Expertise, Trustworthiness, and Attractiveness
Consideration on authenticity
Communication and persuasion
Behavior change theory and practice
Attraction, communicative competence and communication satisfaction
Attitude similarity and interpersonal attractiveness according to group membership
Asked the docs … Why do doctors go crazy about YouTube?
Analysis of the influence of entertainment, information, and empathy of the contents in the army’s YouTube channel on users’ content selection
Analysis of domestic ott service usage-focusing on YouTube
An introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: A regression-based approach
An integrated model of information processing of e-wom in social network service
A study on the influence of social media influencer information source attributes on user intention
A study on the health behavior of high school students
A study on the effect of SNS characteristics on the relationship and behavioral intentions-Focusing on foreigner tourists
A study on establishment of mid-to long-term strategy for provision of consumer health information
2020 Internet user survey
2019 Online advertising law and system guidebook
1인 크리에이터 방송 이용자의 시청만족 및 구독의도에 관한 연구: 자아일치성과 소비자 혁신성의 조절효과를 중심으로
1인 미디어콘텐츠 특성이 소비자의 지각된 가치 및 지속적 이용의도에 미치는 영향: 신기성 추구성향 상호작용효과
1인 미디어 크리에이터(BJ)의 광고모델 속성이 광고효과에 미치는 영향
1인 미디어 콘텐츠의 인플루언서 요인이 상품 구매 의도에 미치는 영향: 브랜드 진정성의 매개효과를 중심으로
1인 미디어 브랜디드 콘텐츠 특성이 소비태도에 미치는 영향
15 minutes treatment per patient, experiment at seoul national university hospital
'
의학 정보 유튜브 크리에이터 평판 및 콘텐츠 속성이 시청자의 건강행동 의도에 미치는 영향 정보 신뢰도의 매개 효과를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문