증거기반 읽기 프로그램이 읽기 부진 아동의 추론능력에 미치는 효과

논문상세정보
' 증거기반 읽기 프로그램이 읽기 부진 아동의 추론능력에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Evidence-based reading intervention
  • Reading comprehension
  • Students with reading difficulties
  • inferential comprehension
  • 읽기 부진
  • 읽기 이해
  • 증거기반 읽기 중재
  • 추론 능력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
244 0

0.0%

' 증거기반 읽기 프로그램이 읽기 부진 아동의 추론능력에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 학습장애위험군 진단·평가를 위한 기초학습기능 수행평가체제(BASA) 읽기이해검사 타당화 연구
    김동일 [2017]
  • 추론적 읽기전략 프로그램이 전문계 고등학생의 텍스트 이해와 국어과 학업성취에 미치는 효과
    김선경 [2011]
  • 추론적 읽기 능력향상을 위한 지도 방안 연구
    김형렬 [2002]
  • 추론능력 향상을 위한 질문제시방법의 효과 연구
    문영화 [1999]
  • 초등학교 고학년의 읽기능력에 영향을 미치는 읽기관련변인에 관한 연구
    김애화 [2008]
  • 초등학교 3∼6학년 읽기이해 부진학생의 이야기 글 읽기 이해: 사실적 정보이해와 추론
    정미란 [2009]
  • 초등학교 1, 3, 5학년 학생의 읽기이해 특성 연구: 상위 읽기이해 처리 특성을 중심으로
    김애화 [2013]
  • 초등 고학년 읽기이해부진아동의 유형에 따른 추론능력과 오류 특성
    유경진 [2017]
  • 청소년 읽기 부진 학생들의 읽기 특성 분석 및 읽기 부진의 유형 분류
    최숙기 [2017]
  • 읽기전략과 이해중심 읽기 수업의 관계
    박수자 [2003]
  • 읽기장애학생의 읽기 특성 연구: 읽기장애의 유형, 읽기 오류 유형 및 글 이해력 분석
    우정한 [2012]
  • 읽기장애 위험아동의 읽기이해력 발달 특성에 관한 연구
    김경선 [2013]
  • 읽기이해 부진 학생 진단·평가를 위한추론적 이해 능력 검사 타당화 연구
    김희주 [2018]
  • 읽기부진학생의 읽기이해점검력 및 읽기이해 특성 연구
    김애화 [2006]
  • 읽기방식에 따른 초등학교 5학년 읽기이해 부진학생의 이야기 글 이해능력
    장현숙 [2016]
  • 인지진단모형을 활용한 학습장애 위험아동의 읽기이해 인지프로파일 분석
    이재호 [2016]
  • 이야기 과제 양식(읽기, 듣기, 애니메이션 보기)에 따른 언어학습장애아동의 추론 능력
    백재은 [2013]
  • 응집성 및 결속성을 바탕으로 한 추론적 읽기 지도
    송수연 [2000]
  • 육하원칙 요소를 활용한 추론적 읽기 지도 방안 연구
    문경은 [2006]
  • 언어능력과 글 제시방법 및 질문성격이 추론에 미치는 영향
    홍진숙 [1997]
  • 서울 모든 학교, 기초학력 보장 위한 ‘학습지원 교사’ 운영
  • 기초학습기능 수행평가체제 : 읽기이해(BASA : RC)
    김동일 [2019]
  • 그래픽 조직자를 활용한 연구에 대한 메타분석
    주소영 [2019]
  • 국어과교육과정
  • oward a comprehensive model of comprehension
  • Working memory as a predictor of verbal fluency
  • The prevention of reading difficulties
  • The effects of knowledge availability and knowledge accessibility on coherence and elaborative inferencing in children from six to fifteen years of age
  • The effects of instruction in metacomprehension and inferencing on children's comprehension abilities
  • The effect of background knowledge on young children's comprehension of explicit and implicit information
  • The development of inferential comprehension
  • The connection between language and reading disabilities
  • Teaching Reading Comprehension to Students with Learning Difficulties
  • Students with learning disabilities
  • Strategies for teaching inference comprehension skills to a Grade 8 learner who lacked motivation to read
  • Stages of reading development
  • Stages of reading development
    Chall, J.S. [1996]
  • Moving from the old to the new : Research on reading comprehension instruction
    Dole, J. A. [1991]
  • Measuring up: Advances in how we assess reading ability
  • Matthew effects in reading : Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy
  • Language deficits in poor comprehenders: a case for the simple view of reading
    Catts, H W. [2006]
  • Language and Reading Disabilities: Pearson New International Edition
  • KWL : A teaching model that develops active reading of expository text
  • Inferential processing and story recall in children with communication problems : a comparison of specific language impairment, pragmatic language impairment and high-functioning autism
  • Inference making ability and its relation to comprehension failure
    Cain, K. [1999]
  • Inference instruction for struggling readers : A synthesis of intervention research
    Hall, C. S. [2016]
  • Effects of processing instructions on the usefulness of a graphic organizer and structural cueing in text
  • Dissociation of single word reading and text comprehension skills
  • Constructing inferences during narrative text comprehension
  • Children’s comprehension problems in oral and writtelanguage: a cognitive perspective
    Cain, K. [2007]
  • Children's reading comprehension ability : Concurrent prediction by working memory, verbal ability, and component skills
    Cain, K. [2004]
  • Children's problems in text comprehension: An experimental investigation
    Yuill, N. [1991]
  • BASA와 함께하는 읽기능력 증진 개별화 프로그램 : 읽기나침반 읽기이해편
    김동일 [2018]
  • Assessing reading skill with a think-aloud procedure and latent semantic analysis
  • An instructional study: Improving the inferential comprehension of good and poor fourth-grade readers
    Hansen, J. [1983]
  • A theory of inference generation during text comprehension