셀프서비스 기술에서의 서비스 품질 평가: 무인주문결제기술에 대한 근거이론 접근

논문상세정보
' 셀프서비스 기술에서의 서비스 품질 평가: 무인주문결제기술에 대한 근거이론 접근' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Grounded Theory Method
  • Self-Service
  • Unmanned Order Payment Technology
  • quality-of-service
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
106 0

0.0%

' 셀프서비스 기술에서의 서비스 품질 평가: 무인주문결제기술에 대한 근거이론 접근' 의 참고문헌

  • 패스트푸드점의 무인주문결제 키오스크 사용자 경험 연구
    황성원 [2019]
  • 중․고령층 교육 시스템 개발을 위한디지털 포용의 방향성 연구: 무인주문결제 키오스크를 중심으로
    윤예진 [2021]
  • 외식서비스의 SST(Self-Service Technology)품질이 불평행동과 전환의도에 미치는영향: 키오스크(Kiosk)를 중심으로
    김고은 [2017]
  • 외식기업의 무인주문결제시스템에 대한 소비자 수용의도 연구: 챗봇과 디 지털 키오스크를 중심으로
    강진희 [2018]
  • 옴니채널 무인주문결제시스템의 심리적 저항 요인에 관한 실증적 연구
    김유리 [2018]
  • 문헌 고찰을 위한 근거이론방법의 활용: 디지털 환경에서의 그림자 노동 개념 도출1
    박상철 [2019]
  • 무인주문결제시스템 소비자 저항에 영향을 미치는 요인:연령별, 성별 및 경험에 따른 차이 비교
    김유리 [2019]
  • 롯데리아․맥도날드 매장 60%에 키오스크 24시간 매장 ‘반토만’
  • 동반 소비자의 유무에 따른 대기시간 지각과 기술 불안감의 상호작용이 무인 주문 결제기기 사용 의도에 미치는 영향
    류혜진 [2020]
  • 대기시간이 서비스품질평가에 미치는 영향
    박유식 [2000]
  • 기술수용모델과 체험경제이론을 적용한 무인주문결제서비스 이용의도에 관한 연구: 시간압박의 조절효과를 중심으로
    류미현 [2019]
  • 근거이론을 활용한 멀티채널 사용자의 크로스오버 쇼핑행동 이해
    박상철 [2017]
  • 근거이론을 통한 노인 장기요양 실천현장의 사례 관리 수행과정 경험에 관한 연구: 대구광역시 재가노인복지시설을 중심으로
    최정호 [2014]
  • 고령자를 위한 패스트푸드점 무인주문시스템 사용자 경험 개선
    백소진 [2020]
  • ‘체크인은 얼굴로 룸서비스는 로봇이 띵동’알리바바 호텔, 일하는 사람들은 어디 있나요?
  • Understanding Consumer Motivation and Behavior Related to Self-Scanning in Retailing: Implications for Strategy and Research on Technology-Based Self-Service
  • Touch Versus Tech: When Technology Functions as a Barrier or a Benefit to Service Encounters
  • The Use of Ethnography and Grounded Theory in the Development of a Management Information System
  • The Self-Service ‘Buy-and-Pay’ market: Kiosk, Vending and Foodservice Trends in the US
  • The Origin of Grounded Theory, A Review of Schools and Application Methods: A Case Study Based on Workplace Learning
    Wu Y. [2016]
  • The Enlightned Eye: Qualitative Inquiry and the Enhancement of Educational Practice
  • Technology Still Matters
    Colby, C.L. [2003]
  • Shadow Work
    Ivan, I. [1981]
  • Self-Service Technology: Understanding Customer Satisfaction with Technology-Based Service Encounters
  • SERVQUAL : A multiple-item scale for measuring con-sumer perceptions of service quality
  • Quality Management in Service Organizations
  • Perceived Service Quality and Satisfaction of Self-Service Technology: The Case of Automated Teller Machines
    Narteh, B. [2015]
  • Naturalistic inquiry
  • Marketing of Services: New Insights from Consumers and Managers
  • Kano모델을 이용한 외식업체의 무인주문시스템 서비스 품질 속성 분류에 관한 연구
    강지원 [2018]
  • Interpersonal Service Quality, Self-Service Technology(SST) Service Quality, and Retail Patronage
    Lee, H.J. [2013]
  • Impact of Self-Service Technology(SST) Service Quality on Customer Loyalty and Behavioral Intention: The Mediating Role of Customer Satisfaction
  • Google Waymo unmanned driving test report: driving 9.81 million kilometers, 18 accidents occurred
  • Gaining the service quality advantage
  • Does the glove really fit ? Qualitative research and clinical social work practice
  • Consumer evaluations of new technology-based self-service options : an investigation of alternative models of service quality
  • Consumer Acceptance of Interactive Media in Service Marketing Encounters
    Cowles, D. [1990]
  • Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory
    Strauss, A. [1998]
  • Basics of Qualitative Research
    Strauss, A. [1990]
  • Are Consumers Ready for the Information Age
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research