PISA 설문에서 나타난 한국 과학교사들의 인식: 미국, 중국과 비교를 중심으로

Hyunjung Kim 2022년
논문상세정보
' PISA 설문에서 나타난 한국 과학교사들의 인식: 미국, 중국과 비교를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • -
  • PISA 2015
  • Perception of science teachers
  • Science teacher survey
  • 과학 교사의 인식
  • 과학교사 설문
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
48 0

0.0%

' PISA 설문에서 나타난 한국 과학교사들의 인식: 미국, 중국과 비교를 중심으로' 의 참고문헌

  • Kuhn, D. [1993]
  • Ercan, C. [2019]
  • Lay, Y. F. [2020]
  • Murat, O. [2013]
  • Lau, K. C. [2017]
  • Cakir, M. [2008]
  • Osborne, J. [2014]
  • Kim, H. [2021]
  • 통합과학 실행에 대한 과학 교사의 인식
    김현정 [2019]
  • 우리나라 학생들의 과학 영역 성취 특성 탐색
    김현정 [2021]
  • 우리나라 과학 수업에서 이루어지는 교수법에 대한 인식 – PISA 2015 설문을 중심으로
    김현정 [2021]
  • 논의기반 탐구에서 협상이 중학생들의 주장-증거 변화에 미치는 영향
    장경화 [2016]
  • https://necte.kedi.re.kr/standard.do
  • The Science of Teaching Science: An Exploration of Science Teaching Practices in PISA 2015 (No. 188)
    Mostafa, T. [2018]
  • Teaching and Learning for 2030
    OECD [2020]
  • TIMSS 2019 International Results in Mathematics and Science
  • Science·mathematics· information·integrated education comprehensive plan (’20~’24) - Cultivating people with literacy for intelligent information society and with ability for leading world
  • Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Education: Background, Federal Policy, and Legislative Action
  • Science curriculum
  • PISA 2018 과학 영역에서 나타난 교육맥락변인 특성과 영향력 분석
    이신영 [2021]
  • PISA 2015 과학 영역 성취 특성 분석: 상위국 비교 및 문항 분석을 중심으로
    김현정 [2019]
  • PISA 2015 Results (Volume II): Policies and Practices for Successful Schools
    OECD [2016]
  • Non-cognitive Characteristics and Academic Achievement in Southeast Asian Countries Based on PISA 2009, 2012, and 2015
    Lee, J. [2020]
  • National Generation Science Standards
  • Integrated STEM defined:Contexts, Challenges, and the Future
  • Establishment of the 4th Basic Plan to Support Science and Technology Talent Development ('20~'24) - Presenting the Vision and Goals of Talent Policy for the Next Five Years to Strengthen National Science and Technology Competitiveness
  • 2015 개정 과학과 교육과정 초등학교 3~4학년 운영 실태 분석
    김현정 [2020]
  • 2015 Revised National Curriculum