학문 문식성 교육 내용으로서 지식에 대한 시론
-
-
저자
편지윤
-
제어번호
107987275
-
학술지명
새국어교육
-
권호사항
Vol.
-
No.
129
[
2021
]
-
발행처
한국국어교육학회
-
발행처 URL
http://mjkor.cafe24.com/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
9-48
-
언어
Korean
-
출판년도
2021
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
학문 문식성 교육 내용으로서 지식에 대한 시론' 의 참고문헌
-
한국과 미국의 과학 교과서에 반영된 교과문식성 연구
-
-
학문 문식성(disciplinary literacy)의 의미와 중등교육에의 시사점
-
학문 문식성(Disciplinary Literacy) 교육의 필요성과 과제
-
-
지식 통합에 대한 인식론적 논의의 교육과정적 함의
-
지식 탐구의 도구로서 논증적 글쓰기에 대한 고찰- CCSS 범교과 문식성 영역을 중심으로 -
-
-
-
-
역사 및 물리 교사의 텍스트 읽기 양상 비교를 통한 학문 문식성 개념의 교육적 적용 방안 탐색
-
생각하는 교실을 위한 개념기반 교육과정 및 수업
-
-
말하기 듣기 교육 내용으로서의 ‘지식’에 대한 고찰
-
독・토・론 모형을 활용한 과학 수업의가능성 탐색- 과학중점 고등학교에서의 현장 연구
-
-
국어교육의 새로운 내용론 - 학습의 본질 구현을 위한 초학문 융합 패러다임 설계 -
-
교육과정에서 왜 지식이 중요한가-지식의 소환을 위한 비판적․사회적 사실주의 담론
-
교과독서에 대한 고등학교 교사들의 인식 : 문학, 역사, 과학, 수학을 중심으로
-
과학의 언어-이론 구성과 소통 기능을 중심으로-
-
과학과 언어(국어)의 통합적 교수·학습을 위한 ‘讀·討·論’ 모형화 연구: 학문 문식성 개념을 기초로 하여
-
-
고등학생과 역사가의 역사 텍스트 독해 양상과 텍스트 독해 교수학습 전략
-
「읽기 교육에서 지식 문제에 대한 비판적 검토」
-
Why content literacy is difficult to infuse into the secondary school : Complexities of curriculum, pedagogy, and school culture
-
What is disciplinary literacy and why does it matter?
-
Voices of the mind : A sociocultural approach to mediated action
-
The future of education in a knowledge society : The radical case for a subject-based curriculum
-
Teaching disciplinary literacy to adolescents : Rethinking content-area literacy
-
Rounding up unusual suspects: Facing the authority hidden in history textbooks and teachers
-
Reviewing the case for geography, and the ‘knowledge turn’ in the English national curriculum
-
Reading in the disciplines: The challenges of adolescent literacy
-
OECD Education and Skills 2030 Conceptual learning framework-KNOWLEDGE FOR 2030
-
Knowledge, power and powerful knowledge re-visited
-
Knowledge, Values and Educational Policy
-
Knowledge and the Future School: Curriculum and Social Justice
-
Historical problem solving: A study of the cognitive processes used in the evaluation of documentary and pictorial evidence
-
From Social Constructivism to Social Realism in the Sociology of Education
-
Foregrounding the disciplines in secondary literacy teaching and learning : A call for change
-
Doing and teaching disciplinary literacy with adolescent learners : A social and cultural enterprise
-
Does Disciplinary Literacy Have A Place in Elementary School?
-
Disciplinary literacies and learning to read for understanding : A conceptual framework for disciplinary literacy
-
Disciplinary literacies across content areas : Supporting secondary reading through functional language analysis
-
Disciplinary Literacy-Adapt not Adopt
-
Analysis of expert readers in three disciplines : History, mathematics, and chemistry
-
?학습 문식성 신장을 위한 교과 어휘 교육 연구?
-
21세기 문식성 계발을 위한 내용문식성과 읽기 과제 모형 탐색
'
학문 문식성 교육 내용으로서 지식에 대한 시론'
의 유사주제(
) 논문