경영자특성과 평판자본, 기업사회적책임(CSR)의 역할검증: 빅테이터 활용

논문상세정보
    • 저자 강선아 손상균
    • 제어번호 107986981
    • 학술지명 電算會計硏究
    • 권호사항 Vol. 19 No. 2 [ 2021 ]
    • 발행처 한국전산회계학회
    • 발행처 URL http://www.kaoca.net
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 1-23 ( 23쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2021
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
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' 경영자특성과 평판자본, 기업사회적책임(CSR)의 역할검증: 빅테이터 활용' 의 참고문헌

  • 평판자본의 개념 및 구성에 관한 소고
    한은경 [2013]
  • 오너리스크와 사회적책임활동(CSR) 및 시장반응연구: 빅데이터(Big data)활용
    강선아 [2021]
  • 오너리스크가 기업가치에 미치는 영향
  • 기업평판의 가치관련성
    이정미 [2015]
  • 기업평판과 재무성과의 관계
    박헌준 [2004]
  • 기업평판과 CEO평판의 효과모델 연구 : 삼성과 SK를 중심으로
    한은경 [2005]
  • 기업의 사회적 책임활동(CSR) 성과요인과 지속성장성 예측
    정용기 [2012]
  • 기업의 사회적 책임이 내재자본비용과 정보비대칭에 미치는 영향
    이윤경 [2013]
  • 기업의 사회적 책임과 기업능력에 따른 경쟁우위
    반혜정 [2009]
  • 경영자의 과신성향이 재무보고 방식에 미치는 영향: 보수주의를 중심으로
    유혜영 [2015]
  • What's in a name? Reputation building and corporate strategy
  • The relationship between corporate social responsibility and shareholder value : An empirical test of the risk management hypothesis
  • The relationship between corporate philanthropy and shareholder wealth : A risk management perspective
  • The Trouble with Overconfidence
  • The Relationship between Overconfidence and the Introduction of Risky Products : Evidence from a Field Study
    Simon, M. [2003]
  • The Effect of Tax Avoidance on Corporate Reputation and Its Relation to Firm Value
    최보람 [2014]
  • The Differential Effects of CEO Narcissism and Hubris on Corporate Social Responsibility
    Tang, Y. [2018]
  • Strategy and Structure:Chapters in the History of the American Enterprise
  • Narcissism, Overconfidence, and Risk Attitude
  • Managerial Talent and Corpotate Social Responsibility : How Do Talented Managers View Corporate Social Responsibility?
  • Managerial Overconfidence and Accounting Conservatism
    Ahmed, A. [2013]
  • Managerial Optimism and Corporate Investment : Some Empirical Evidence from Taiwan
    Lin, Y. H. [2005]
  • How CSR Leads to Corporate Brand Equity : Mediating Mechanisms of Corporate Brand Credibility and Reputation
    Hur, W. M. [2013]
  • Exploring the Relationship between Board Characteristics and CSR : Empirical Evidence from Korea
    Chang, Y. [2017]
  • Explaining the Premiums Paid for Large Acquisitions : Evidence of CEO Hubris
    Hayward, M. [1997]
  • Executive Overconfidence and The Slippery Slope to Financial Misreporting
  • Does Brand Management of Corporate Reputation Translate into Higher Market Value?
  • Corporate social responsibility and stock price crash risk
    Kim, Y. [2014]
  • Corporate reputation and sustained superior financial performance
  • Corporate Social Responsibility and CEO Confidence
  • Corporate Social Responsibility Performance Information and Information Asymmetry
    Cho, S. [2013]
  • Conceptualizing Executive Hubris : The Role of Core Self-Evaluations in Strategic Decision-Making
    Hiller, N. [2005]
  • CSR활동이 경영위험과 정보비대칭에 미치는 영향과 채권자의 차별적 인지 : 대기업과 중소기업의 비교
    김선화 [2018]
  • CSR 활동과 경영성과의 관련성에 관한 연구: 경영자 능력을 중심으로
    정은희 [2020]
  • CEO나르시시즘과 CSR성과 간의 관련성 분석 : 이사회 구성의 매개효과를 중심으로
    육근효 [2018]
  • CEO Overconfidence and Corporate Investment
  • CEO Hurbis and Firm Risk Taking in China : The Moderating Role of Managerial Discretion
    Li, J. [2010]
  • A principal- components analysis of the Narcissistic Personality Inventory and further evidence of its construct validity
    Raskin, R. [1988]
  • A Hubris Theory of Entrepreneurship
    Hayward, M. [2004]