예비교사를 위한 학교상담론 수업 성과에 대한 개념도: 성찰일지 분석을 중심으로

논문상세정보
' 예비교사를 위한 학교상담론 수업 성과에 대한 개념도: 성찰일지 분석을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • School counseling seminar
  • Self-reflection
  • outcomes
  • pre-service teachers
  • reflection journal
  • 성과
  • 성찰일지
  • 예비교사
  • 자기성찰
  • 학교상담론
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,693 0

0.0%

' 예비교사를 위한 학교상담론 수업 성과에 대한 개념도: 성찰일지 분석을 중심으로' 의 참고문헌

  • 중등교사의 상담전문성 역량 강화 및 심리적 소진예방에 관한 요구분석
    이상란 [2017]
  • 중등교사의 대인관계 스트레스와 직무만족도 간의 관계에서 의사소통 능력의 매개효과
    김종석 [2017]
  • 중등 신임교사의 직무 역량 요구도 분석
    정제영 [2014]
  • 자아성찰 학습을 위한 교과교육의이해와 개발
    송재홍 [2007]
  • 예비교사 대상 상담 교육의 실천사례
    손은령 [2017]
  • 예비 교사의 반성적 사고 수준 향상을 위한 실제적 맥락 안에서의 저널쓰기 연구
    조덕주 [2008]
  • 성찰일지를 통한 상담전문가 발달 경험: 융합적 교육방법의 상담실습 중심으로
    이수영 [2015]
  • 상담회기 수행에 관한 상담자 자기성찰 연구: 축어록 전사 경험을 중심으로
    김수은 [2019]
  • 상담자의 자기 성찰(reflection)과 전문성 발달
    손은정 [2003]
  • 상담자 교육 관점에서 본 예비교사 교육의 과제
    손은령 [2010]
  • 교육실습 기간 예비교사의 성찰활동이 교사효능감과 교육실습만족도에 미치는 영향
    이정림 [2018]
  • e-포트폴리오 성찰일지 작성활동의 학습효과에 영향을 미치는 학습자 관련 변인 탐색
    엄미리 [2011]
  • Written case analyses and critical reflection
  • Transformative dimensions of adult learning
    Mezirow, J. [1991]
  • Therapist skills: a cognitive model of their acquisition and refinement
  • Theory and experience : Teaching dialectical thinking in counselor education
  • Themes in therapist and counselor development
  • The role of personal therapy for therapists : A review
    Macran, S. [1998]
  • The reliability of concept mapping
  • The reflective practitioner
  • The professional education of teachers: A humanistic approach to teacher preparation
  • The need for guidance and counselling training for teachers
  • The journey of the counselor and therapist : Research findings and perspectives on professional development
  • Teachers' characteristics and the quality of child-teacher relationships
  • Self-practice and self-reflection in cognitive behaviour therapy training: What factors influence trainees’engagement experience of benefit?
  • Reflective journal writing to obtain student feedback about their learning during the study of chronic musculoskeletal conditions
  • Reflection on using journal in higher education : A focus group discussion with faculty
  • Reflection in teacher education : Towards definition and implementation
    Hatton, N. [1995]
  • Reflection and reflective practice in health professions education : a systematic review
    Mann K [2009]
  • Portfolio use in general practice vocational training : A survey of GP registers
    Pearson, D. [2004]
  • Linking practice and theory:The pedagogy of realistic teacher education
  • Freedom to learn for 80’s
  • Facilitation reflective thinking in counselor education
  • Enhancing professionalism through selfreflection
    Knapp, S. [2017]
  • Concept mapping for planning and evaluation
    Kane, M. [2007]
  • Bridging the research-practice gap: Concept mapping as a mixed methods strategy in practice-based research and evaluation
  • Assessing the level of student reflection from reflective journals
    Wong, K. [1995]
  • Analysis of the reflections of student-teachers of mathematics when working with learning portfolios in Spanish university classrooms
    Jose, M. C. [2009]
  • An appraisal of medical students’reflection-in-learning
    Sobral, D. [2000]
  • Acquiring and refining CBT skills and competencies: Which training methods are perceived to be most effective?
  • A handbook of reflective and experiential learning: Theory and practice
    Moon, J. [2004]