소셜미디어 인플루언서의 개인특성과 콘텐츠 특성이 브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향: 신뢰와 자아일치성을 매개로

' 소셜미디어 인플루언서의 개인특성과 콘텐츠 특성이 브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향: 신뢰와 자아일치성을 매개로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Brand Attitude
  • Influencer
  • Influencer’s Characteristics
  • Purchase Attitude.
  • contentsquality
  • self-congruity
  • trust
  • 구매의도.
  • 브랜드 태도
  • 신뢰
  • 인플루언서
  • 인플루언서 특성
  • 자아일치성
  • 콘텐츠품질
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 소셜미디어 인플루언서의 개인특성과 콘텐츠 특성이 브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향: 신뢰와 자아일치성을 매개로' 의 참고문헌

  • 한 권에 담아낸 글로벌 디지털 마케팅: KOTRA가 전하는 디지털 마케팅 전략과 글로벌 트렌드
  • 페이스북 정보원의 전문성과 사회적 거리감에 따른 광고효과연구 : 설득지식모델을 적용하여
    신영웅 [2014]
  • 증강현실 광고의 프레즌스 매개효과가 광고 태도, 브랜드 태도 그리고 구매 의도에 미치는 영향
    허옥 [2011]
  • 자아이미지와 브랜드개성의 일치성이 호텔브랜드 동일시와 고객브랜드 충성도에 미치는 영향
    한경희 [2007]
  • 인플루언서의 특성이 소비자 만족과 지속적 이용의도에 미치는 영향
    한수정 [2020]
  • 인플루언서의 신뢰성과 매력성이 관계유지에 미치는 영향 연구 - Z/Y세대를 중심으로 -
    오지연 [2019]
  • 인터넷 개인방송의 이용동기와 사회적 시청 요인이 지속이용과 지불의사에 미치는 영향 - 아프리카TV를 중심으로
    김설예 [2016]
  • 인스타그램 음식콘텐츠 정보품질과 유용성, 만족도, 지속사용의도 관계에 관한 연구: 후기수용모델을 적용하여
    이희민 [2020]
  • 유튜브 인플루언서의 인도스먼트(endorsement) 영향력에 대한 탐색적 연구: 인플루언서의 특성, 콘텐츠의 특성, 의사사회 상호작용을 중심으로
    신경아 [2019]
  • 유튜브 개인여행방송 시청자의 개인 특성과 사회적 시청이 시청만족, 지속이용, 방문의도에 미치는 영향
    이준호 [2019]
  • 유명인(Celebrity)의 개인 패션 브랜드에 대한 구매동기 요인이브랜드태도, 구매의도 및 제품만족도에 미치는 영향 - 중국 소비자를 중심으로 -
    김종무 [2017]
  • 우종필교수의 구조방정식모델 개념과 이해 Amos 4. 0-20. 0 공용
    우종필 [2014]
  • 외식기업의 SNS(Social Networking Service)품질이 브랜드명성과 품질만족 및 구매의도에 미치는 영향
    안대희 [2011]
  • 온라인 외식정보원천의 신뢰성이 정보 유용성, 구전정보의 수용, 행동의도에 미치는 영향
    이동근 [2016]
  • 소셜미디어의 경험과 인플루언서가 소비자의 소셜미디어 만족도와 구매의도에 미치는 영향력에 관한 연구
    이영애 [2020]
  • 소셜미디어 인플루언서의 준사회적 상호작용과 관계가 이용자의 브랜드 태도와 구매 의도에 미치는 영향
    이은선 [2021]
  • 소셜 인플루언서를 활용한 미국시장진출전략
  • 소비자-기업 동일시가 소비자의 제품평가와 행위적 반응에 미치는 영향에 관한 연구
    안광호 [2004]
  • 사회과학조사방법론
    채서일 [2003]
  • 브랜드 동일시, 브랜드 감정, 브랜드 로열티의 관계에 관한 연구- 실용적 제품과 쾌락적 제품간의 비교
    이유재 [2004]
  • 맛집 관련 인플루언서의 속성, 콘텐츠 품질이 방문의도에 미치는 영향
    유미희 [2021]
  • 기업 브랜드의 메세나 활동에 대한 소비자 태도 연구 : 동일시 이론의 적용
    문달주 [2005]
  • 기업 SNS 커뮤니케이션이 조직-공중 관계성에 끼치는 영향: 소셜 프레즌스, 기업 정체성, 기업-자아 동일시를 중심으로
    서미라 [2019]
  • 개인방송 콘텐츠 수용에 대한 탐색적 연구: 이용 특성과 광고 태도를 중심으로
    이영주 [2016]
  • YouTube Vloggers' Influence on Consumer Luxury Brand Perceptions and Intentions
    Lee, J. E. [2016]
  • Who Is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement Process
  • Whence Consumer Loyalty?
  • Understanding the Bond of Identification : and Investigation of its Correlates Among Art Museum Members
  • UCC 서비스의 콘텐츠 품질이 사용자 만족과 지속이용의도에 미치는 영향
    정철호 [2009]
  • Trust as a social reality
  • Toward a conceptualization of optimal self-esteem
  • The self-importance of moral identity
  • The influence of social presence on consumers' perceptions of the interactivity of web sites
    Cui, N. [2010]
  • The impact of electronic word-of-mouth : The adoption of online opinions in online customer communities
  • The impact of corporate credibility and celebrity credibility on consumer reaction to advertisements and brands
  • The evaluation of health and social care partnerships : an analysis of approaches and synthesis for the future
  • The effects of corporate brand attributes on attitudinal and behavioural consumer loyalty
  • The commitment trust theory of relationship marketing
  • The DeLone and McLean Model of Information Systems Success : A Ten-Year Update
  • TV 홈쇼핑 쇼호스트의 언어적·비언어적 커뮤니케이션 요인이 구매의도에 미치는 영향
    정은이 [2013]
  • Status seeking and perceived similarity : A consideration of homophily in the social servicescape
    Hanks, L. [2017]
  • Spreading the Word of Fashion: Identifying Social Influencers in Fashion Marketing
  • Social identity and the service-profit chain
    Homburg, C. [2009]
  • Social Identity theory and the Organization
  • Service quality: a measure of information systems effectiveness
    Pitt, L. F [1995]
  • Self-categorization, Affective Commitment and Group Self-esteem as Distinct Aspects of Social Identity in the Organization
    Bergami, M. [2000]
  • SNS에 대한 이용자의 진정성 지각이 기업의 공중관계성에 미치는 영향에 관한 연구
    이경렬 [2014]
  • SNS 패션 인플루언서 진정성이 팔로워 행동의도에 미치는 영향-팬쉽의 매개효과를 중심으로-
    김우빈 [2019]
  • SERVQUAL: A Multiple- Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
  • Research methods and the new media
  • Our society, our selves : Becoming authentic in an inauthentic world
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. [1998]
  • Modeling Data and Process Quality in Multi-input. Multi-output Information System
  • Measures of Perceived Interactivity : An Exploration of the Role of Direction of Communication, User Control, and Time in Shaping Perceptions of Interactivity
  • Interpersonal attraction and personality: What is attractive-self similarity, ideal similarity, complementarity or attachment security?
  • Interactive advertising and presence: a framework
    Lombard, M. [2001]
  • Instagram and YouTube bloggers promote it, why should I buy? How credibility and parasocial interaction influence purchase intentions
  • Informational and Normative Social Influence in Buyer Behavior
  • Influencer marketing:How message value and credibility affect consumer trust of branded content on social media
    Lou, C. [2019]
  • Fostering parasocial relationships with celebrities on social media : Implications for celebrity endorsemen
    Chung, S. [2017]
  • E-WOM and Accommodation : An Analysis of the Factors That Influence Travelers'Adoption of Information from Online Reviews
    Filieri, R. [2013]
  • Discussion of innovations
    Rogers, E. [1995]
  • Direct and Indirect Effects of Self-image Congruence on Brand Loyalty
  • Digital Media & Marketing Trend Forecast ing
  • Consumers' use of brands to reflect their actual and ideal selves on Facebook
  • Consumers and their brands : Developing relationship theory in consumer research
  • Consumer-Company Identification : framework for understanding consumers relationships with companies
  • Consumer Behavior
  • Consume rs’ emotional responses to service encounters : the influence of the service provider
  • Construction and Validation of a Scale to Measure Celebrity Endorsers Perceived Expertise, Trustworthiness, and Attractiveness
    Ohanian, R. [1990]
  • Conerptualizing, Measuring and Managing Customer Based Equity
  • Conceiving the self
  • Brand community
  • Belief, attitude, intention, and behavior : An introduction to theory and research
  • Authenticity : What Consumers Really Want
  • At the heart of it all: The concept of presence
    Lombard, M. [1997]
  • Alumni and their alma mater: A partial test of the reformulated model of organizational identification
    Mael, F. [1992]
  • Advertising Management
  • Academy of Management Proceedings Academy of Management
  • 2020 방송통신광고비 조사
  • 1인 미디어 브랜디드 콘텐츠 특성이 소비태도에 미치는 영향
    이광원 [2018]