대용량 LMS 로그 데이터를 이용한 심층신경망 기반 대학생 학업성취 조기예측 모델

논문상세정보
' 대용량 LMS 로그 데이터를 이용한 심층신경망 기반 대학생 학업성취 조기예측 모델' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 학생 성공
  • Artificial Intelligence
  • Learning Management System
  • Student Success
  • big-data
  • dnn
  • 빅데이터
  • 인공지능
  • 학습관리시스템
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
8,507 0

0.0%

' 대용량 LMS 로그 데이터를 이용한 심층신경망 기반 대학생 학업성취 조기예측 모델' 의 참고문헌

  • 학습분석학을 활용한 e-러닝 학업성과 추정 모형의 통계적 유의성 확보 시점 규명
    조일현 [2013]
  • 학습분석학 관점의 대학 이러닝 학습자 군집화와 학업성취도 관계 분석: 이러닝 학습 시. 공간 데이터를 기반으로
    이해듬 [2018]
  • 코로나19로 인한 언택트 시대의 온라인 교육 실태 연구
    이용상 [2020]
  • 온라인 학습 상황에서 행동 로그, 생리심리반응 및 시험불안을 통한 멀티모달(Multimodal) 학업성취 예측모형 개발
    성한올 [2018]
  • 오토인코더에 기반한 딥러닝을 이용한 사이버대학교 학생의 학업 성취도 예측 분석 시스템 연구
    이현진 [2018]
  • 모든 학생을 위한 원격교육 환경 구축에 총력- 원격교육 환경 구축을 위해 교육부·과학기술정보통신부 힘 모으기로 -
  • 머신 러닝을 활용한 이러닝 학습 환경에서의 학습자 성취 예측 모형 탐색
    조헌국 [2018]
  • 기계학습: 대용량/패널자료와 학습분석학 자료 분석으로의 활용
    유진은 [2019]
  • skorch: A scikit-learn compatible neural network library that wraps PyTorch
  • Using log variables in a learning management system to evaluate learning activity using the lens of activity theory
    Y. Park [2017]
  • Toward evidence-based learning analyrics : Using proxy variables to improve asynchronous online discussion environments
    D. Kim [2016]
  • The other side of the LMS : Considering implementation and use in the adoption of an LMS in online and blended learning environments
    E. W. Black [2007]
  • Scikit-learn : Machine learning in Python
  • Python 3Reference Manual
  • PyTorch: An Imperative Style, High-Performance Deep Learning Library
    A. Paszke [2019]
  • Predicting Student Performance from LMS Data: A Comparison of 17 Blended Courses Using Moodle LMS
    R. Conjin [2016]
  • Massive LMS log data analysis for the early prediction of course-agnostic student performance
  • Exploring the potential of LMS log data as a proxy measure of student engagement
  • Developing early warning systems to predict students’online learning performance
    Y. H. Hu [2014]
  • Descriptive and Predictive Modeling of Student Achivement, Satisfaction, and Mental Health for Data-Driven Smart Connected Campus Life Service
    J. Heo [2019]
  • Combined Cognitive-Motivational Modules Delivered Via an LMS Increase Undergraduate Biology Grades
  • "Scaling up" learning design: impact of learning design activities on LMS behavior and performance
    B. Rienties [2015]