중학교 수학 영재아의 수학적 정당화에 대한 인식과 특성에 관한 연구

' 중학교 수학 영재아의 수학적 정당화에 대한 인식과 특성에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • gifted students in mathematics
  • mathematicaljustification
  • recognition and characteristics of mathematical justification
  • 수학영재
  • 수학적 정당화
  • 정당화 인식
  • 정당화 특성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
63 0

0.0%

' 중학교 수학 영재아의 수학적 정당화에 대한 인식과 특성에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한 수학영재아의 수학적 사고 특성에 관한 사례연구
    김지원 [2004]
  • 학생들의 수학적 정당화 유형과 논쟁 구조의 관계 : 선형 연립 미분방정식의 탐구과정을 중심으로
    조경희 [2004]
  • 학교 수학에서의 '증명'
    조완영 [2001]
  • 초등학생의 수학적 정당화에 관한 연구
    김정하 [2010]
  • 초등학생과 중학생들의 수학적 정당화에 대한 인식과 단계에 관한 실태 연구
    김정하 [2011]
  • 초등학교 6학년 수학영재들의 기하 과제 증명 능력에 관한 사례 분석
    송상헌 [2006]
  • 초등영재들의 정당화 유형에 관한 사례연구
    허지연 [2006]
  • 초등 수학영재와 일반학생의 수학적 정당화 특성 비교에 관한 연구
    선우진 [2012]
  • 중학교 학생의 증명 능력 분석
    서동엽 [1999]
  • 중학교 2학년 기하 증명 수업 분석
    나귀수 [1997]
  • 일상적 정의에서 수학적 정의로의 이행 - 영재 중학생들의 점과 선의 정의 인식 -
    이지현 [2011]
  • 수학영재들의 아르키메데스 다면체 탐구 과정 - 정당화 과정과 표현 과정을 중심으로 -
    이경화 [2007]
  • 수학 영재성 측정과 판별에 관한 연구
    송상헌 [1998]
  • 기하 증명에서의 대표성에 관한 연구
    정영우 [2015]
  • 기하 개념의 이해와 적용에 관한 소고
    나귀수 [1997]
  • 고등학생의 소집단 협동학습 구성방법에 따른 과학 탐구 능력 및 태도에 미치는 효과 분석
    김미향 [2011]
  • What is mathematics, Really?
    Hersh, R. [1997]
  • What do we mean by mathematical proof?
  • The role and function of proof in mathematics
  • The psychology of mathematical abilities in schol children
  • Study of the Representotional system in Mathematics Education
  • Student' proof schemes : Results from exploratory studies
    Harel, G. [1998]
  • Second handbook of research on mathematics teaching and learning
    Harel, G. [2007]
  • Proving processes and situations for validation
  • Proofs produced by secondary school students learning geometry in a dynamic computer environment
    Marrades [2000]
  • Proof and measurement: An unexpected misconception
    Chazan, D. [1988]
  • Principle and standard for schol mathematics
    NCTM [2000]
  • Mathematics, teachers and children
  • Mathematically Gifted Students' Geometrical Reasoning and Informal Prof
    Lee, K. H. [2005]
  • Justifying and proving in school mathematics. Summary of the results from a survey of the proof conceptions of students in the UK. University of London: Research Report Mathematical Sciences
    Healey, L. [1998]
  • Justifcation in the Mathematics classroom : A study of prospective elmentary teachers
  • Common Core State Standards for Mathematics(CCSSM)
  • Assessing high school students’ understanding of geometric proof
  • A study of pupils’ proof-explanations in mathematical situations
    Bell, A. W. [1976]
  • A study of proof conceptions in algebra
    Healey, L. [2000]
  • 74호 2015 수학과 교육과정
  • 2007년 개정 수학과 교육과정