대학생의 실패에 대한 반응성, 무엇이 차이를 만드는가? 대학생의 행복, 목표인식, 그릿, 연령, 성별의 차이를 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
대학생의 실패에 대한 반응성, 무엇이 차이를 만드는가? 대학생의 행복, 목표인식, 그릿, 연령, 성별의 차이를 중심으로' 의 참고문헌
학업적응에서 끈기(Grit)와 목표의식, 성실성, 탄력성의 역할
학업 중단 이유는? 학생 41%“친구 관계 힘들어요”
학습자의 동기적 특성과 학업 성취간의 관계 : 학습된 무기력과 실패내성을 중심으로
통제소재, 마인드셋, 그릿, 학업성취 간의 구조적 관계 분석
최고 수준 전문가와 보통 수준 전문가의 특성 비교 분석
초등학생이 지각한 부모의 양육 태도와 학습된 무기력의 관계: 학업 실패 내성과 회복탄력성의 조절된 매개효과
초등학생의 끈기(Grit), 자기효능감, 성취목표, 학업적 자기조절의 구조적 관계
청소년이 지각한 사회적 지지가 진로성숙에 미치는 영향에 대한 실패내성의 매개효과
지능에 대한 암묵적 신념과 학업성취의 관계에서 투지의 매개효과
인간관계, 학습사 및 동기적 변인들이 학습된 무기력에 미치는 효과
완벽주의, 자기효능감, 실패공포가 학업지연행동에 미치는 영향
여대생의 직업세계로의 이행을 위한 대학의 지원현황과 정책과제
아마추어 골프선수들의 골프 입스현상에 대한 신경심리학적 탐색
성장신념, 자기결정성, 그릿의 관계에서 목표 유형의 조절효과
성인 초기 청년들의 그릿과 정신적 안녕감: 진로소명과 취업스트레스의 매개효과
성격, 효능감, 생활경험과 주관적 행복의 관계 : 토착심리학적 접근
부모의 심리적 통제와 중학생 자녀의 학업지연행동의 관계에서 사회부과적 완벽주의와 실패공포의 매개효과
반복된 실패 상황에서 끈기(Grit), 낙관성, 정서 및 인지 반응 간의 관계
목표지향성과 피드백 유형이 학업적 실패내성에 미치는 영향
대학생의 지각된 진로장벽과 진로결정자기효능감의 이차원적 진로유형과 학습행동과의 관계
대학생 학습동기 유형에 따른 학업소진과 학업적 실패내성의 차이
단축형 행복 척도(COMOSWB) 개발 및 타당화
그릿은 어떻게 길러지고 사회화되는가? 지각된 부모의 실패마인드셋 및 부모의 학업기대, 그리고 대학생의 실패내성의 관계를 중심으로
그릿(Grit)의 요인구조와 타당도에 관한 탐색적 연구
그릿(Grit), 학업적 실패내성, 성취목표지향성에 대한 잠재프로파일분석
그릿 개념의 재정립: 목적, 열정, 인내의 재검토
교실목표구조와 피드백 유형에 따른 학업적 실패내성 차이 분석
공직인사 상 유리천장(glass ceiling)현상에 관한 연구 : 지방자치단체 남녀공무원의 인식차이를 중심으로
고등학생의 학습된 무기력과 자아개념의 관계분석 : 고양시 인문계와 실업계 고등학교를 중심으로
감각추구, 실패공포, 완벽주의와 대학생의 만성적 지연행동 간의 관계 : 자기효능감의 매개효과
각성형과 회피형의 만성적 지연행동 측정: Ferrari가 제안한 방법은 타당한가?
Why the items versus parcels controversy needn’t be one
What predicts children’s fixed and growth intelligence mind-sets? Not their parents’views of intelligence but their parents’views of failure
What is the common thread of creativity? Its dialectical relation to intelligence and wisdom
Thoughts on a theory of constructive failure
The role of positive emotions in positive psychology : The broaden-and-build theory of positive emotions
The benefits of frequent positive affect: Does happiness lead to success?
The Unique Psychological Meanings of Multidimensional Fears of Failing
The Shame of Failure : Examining the Link Between Fear of Failure and Shame
The Cognitive Flexibility Inventory : Instrument Development and Estimates of Reliability and Validity
Structural Equation Modeling: Foundations and extensions
Series in affective science. Handbook of affective sciences
Responses to Failure as Influenced by Task Attribution, Outcome Attribution, and Failure Tolerance
Reporting analyses of covariance structures
Promoting and protecting mental health as flourishing : A complementary strategy for improving national mental health
Principles and Practice of Structural Equation Modeling
Positive Clinical Psychology
Peer-model attributes and children's achievement behaviors
Overcoming Adversity : High-Achieving African American Youths Perspectives on Educational Resilience
Organizational Behavior2:Essential Theories of Process And Structure
Optimism and Attributional Retraining : Longitudinal Effects on Academic Achievement, Test Anxiety, and Voluntary Course Withdrawal in College Students
On the interpretation of intuitive probability : A reply to Jonathan Cohen
Multidimensional fear of failure measurement : The performance failure appraisal inventory
Mothers parenting practices and adolescents learning from their mistakes in class : The mediating role of adolescents self-disclosure
Learning the hard way : the lessons of ownermanagers who have closed their businesses
Learning from business failure : Propositions of grief recovery for the self-employed
Item parceling in structural equation modeling : A primer
Impact of Self-Regulatory Influences on Writing Course Attainment
Helplessness : on Depression, Development, and Death
Handbook of affective sciences
Guaranteeing the Failure of First-Year Composition : Four Assumptions about Writing Expertise That Support an Unattainable Standard for Transfer
Grit : perseverance and passion for long-term goals
Fixed and growth mindset in education and how grit helps students persist in the face of adversity
Falling Forward: Real Options Reasoning and Entrepreneurial Failure
Failure tolerance and academic risk-taking in ten-to twelveyear-old students
Fail but Try Again? The Effects of Age, Gender, and Multiple-Owner Experience on Failed Entrepreneurs’ Reentry
Exploring determination for long term goals in a collectivist context : a Qualitative study
Examining the motivational impact of intrinsic versus extrinsic goal framing and autonomy-supportive versus internally controlling communication style on early adolescents' academic achievement
Estimation of a model with multiple indicators and multiple causes of a single latent variable
Development and validation of the short Grit scale (GRIT.S)
Deliberate Practice and the Acquisition and Maintenance of Expert Performance in Medicine and Related Domains
Deliberate Practice Spells Success
Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis : Conventional criteria versus new alternatives
Cultivating positive emotions to optimize health and well-being
Confirmatory factor analysis for applied research
Assessing measurement invariance in cross-national consumer research
Arrested adulthood: The changing nature of maturity and identity in the late modern world
Academic procrastination : Frequency and cognitive-behavioral correlates
A stitch in time : Self-regulation and proactive coping
'
대학생의 실패에 대한 반응성, 무엇이 차이를 만드는가? 대학생의 행복, 목표인식, 그릿, 연령, 성별의 차이를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문