어머니의 수학 마인드셋과 수학적 상호작용의 관계에서 수학 불안의 매개 효과
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
어머니의 수학 마인드셋과 수학적 상호작용의 관계에서 수학 불안의 매개 효과' 의 참고문헌
학습자 변인과 가정환경 변인에 따른 유아수학능력 발달의 차이
학부모의 유아수학교육에 대한 인식과 가정수학교육 현황
학부모와 초등교사 및 유치원교사의 취학 전 유아의 문자·수학교육에 대한 인식 비교
탐구중심 수 ‧ 조작영역 활동이 유아의 수학적 문제해결력 및 태도에 미치는 효과
유아의 수학활동에 있어서의 부모의 역할에 관한 연구
유아수학교육 및 스토리텔링 수학교육에 대한 부모의 인식과 가정수학교육 현황
유아기 어머니의 수학학습관점이 가정환경의 질과 어머니의 수학적 상호작용의 관계에 미치는 조절효과
유아기 부모의 수학적 상호작용 척도 개발 및 타당화 연구
유아교사의 학습지원 상호작용과유아의 실행기능이 유아의 수학적 문제해결력에 미치는 영향
유아 수학학습과 언어학습에 대한 어머니의 인식 연구
유아 수학능력과 관련 변인 간의 관계 구조 분석
유아 가정 수학문해환경에 영향을 미치는 관련 변인 간의 관계
영유아기 자녀를 둔 어머니가 인식한 아버지 양육참여의 변화양상
영어 유치원도 모자라수학․과학 유치원? 과도한 평가 실시하며 유아 경쟁에 내몰아. [교육불평등리포트➉]
어머니의 수학적 태도와 유아의 수학능력의 관계에서 가정수학환경의 매개효과 분석
어머니의 수학 교수 효능감, 가정의 수학교육환경 및 유아의 수학적 성향간의 관계
수학활동(탐색활동)에 대한 어린이집 교사의 인식, 실행, 요구 탐색
부모의 성 고정관념과 고정 마인드셋에 의한 초등 자녀의 수학 학습동기 및 성취도 예측
부모의 과잉기대와 과잉간섭이 자녀의 학업성취도에 미치는 영향: 초6, 중3, 고3 비교를 중심으로
부모-자녀 간 수학적 상호작용과 가정 내 수학놀잇감 활용도가 유아의 수 개념 발달에 미치는 영향
부모 참여적 놀이신념이 유아기 부모의 수학적 상호작용에 미치는 영향에 대한 가정환경의 질의 매개효과
부모 인식을 통한 가정에서의 부모-자녀 간 수학적 상호작용 및 수학 관련 놀잇감 활용 실태 조사 연구
만5세 유아 어머니의 수학교육내용별 중요성 인식 및 수학적 상호작용
동반자적 부모참여 프로그램에 의한 활동중심 학습이 유치원과 초등학교 1학년아동의 수학적 능력에 미치는 효과
가정환경의 질과 부모의 수학적 상호작용이 만 3세 유아의 인지능력에 미치는 영향
가정수학활동의 현황과 어머니의 수학에 대한 태도의 관계
“Doing the math”: Maternal beliefs about early mathematics versus language learning
Young children’s motivational frameworks and math achievement : Relation to teacher-reported instructional practices, but not teacher theory of intelligence
Why do women opt out? Sense of belonging and women's representation in mathematics
Why do women opt out? Sense of belonging and women's representation in mathematics
Who needs innate ability to succeed in math and literacy? Academic-domain-specific theories of intelligence about peers versus adults
What counts in the development of young children’s number knowledge
Using design thinking to improve psychological interventions : The case of the growth mindset during the transition to high school
Trait beliefs that make women vulnerable to math disengagement
The single-item math anxiety scale : An alternative way of measuring mathematical anxiety
The role of expressive writing in math anxiety
The potential role of mindsets in unleashing employee engagement
The perils and promises of praise
The origins of intelligence in children
The nature of math anxiety in adults : Prevalence and correlates
The moderator–mediator variable distinction in social psychological research : Conceptual, strategic, and statistical considerations
The anti-anxiety curriculum:Combating math anxiety in the classroom
Testing a motivational model of achievement : How students’mathematical beliefs and interests are related to their achievement
Sex-related differences in mathematics achievement and related factors : A further study
School readiness and later achievement
Reciprocal relations among motivational frameworks, math anxiety, and math achievement in early elementary school
Reading intervention with a growth mindset approach improves children’s skills
Promoting malleability is not one size fits all : Priming implicit theories of intelligence as a function of self-theories
Positive mother-child interactions in kindergarten : Predictors of school success in high school
Parents’ views of failure predict children’s fixed and growth intelligence mind-sets
Parental beliefs about the fixedness of ability
Organizational structure, work process, and proposal making in administrative bureaucracies
Non-symbolic arithmetic abilities and mathematics achievement in the first year of formal schooling
Motivation and achievement of gifted children in East Asia and the United States
Mindsets : A view from two eras
Mathematics Anxiety Rating Scale : Psychometric data
Math anxiety : Past research, promising interventions, and a new interpretation framework
Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: A regression-based approach
Intergenerational effects of parents’ math anxiety on children’s math achievement and anxiety
Interaction between learning and development
Implicit theories, attributions, and coping : A meaning system approach
Implicit theories of intelligence predict achievement across an adolescent transition : A longitudinal study and an intervention
Implicit theories and their role in judgments and reactions : a word from two perspectives
Impaired acuity of the approximate number system underlies mathematical learning disability(dyscalculia)
Handbook of socialization theory and research
Gender differences in children’s achievementrelated beliefs and emotional responses to success and failure in mathematics
Female teachers’ math anxiety affects girls’ math achievement
Early childhood mathematics education research : Learning trajectories for young children
Don’t want to look dumb? the role of theories of intelligence and humanlike features in online help seeking
Do student self-efficacy and teacherstudent interaction quality contribute to emotional and social engagement in fifth grade math?
Ability mindsets influence the quality of mothers' involvement in children's learning : An experimental investigation
A structural analysis on korean young children’s mathematical ability and its related children’s and mothers’ variables
A social-cognitive approach to motivation and personality
A parent intervention with a growth mindset approach improves children’s early gesture and vocabulary development
'
어머니의 수학 마인드셋과 수학적 상호작용의 관계에서 수학 불안의 매개 효과'
의 유사주제(
) 논문