리조트의 친환경 특성과 만족 및 행동의도와의 관계에 대한 연구: 합리적 가격의 조절효과를 중심으로

' 리조트의 친환경 특성과 만족 및 행동의도와의 관계에 대한 연구: 합리적 가격의 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Eco-friendly Behavioral Intentions
  • Green Resort Characteristics
  • Price Reasonableness
  • overall satisfaction
  • 리조트의 친환경 특성
  • 만족
  • 합리적 가격
  • 행동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 리조트의 친환경 특성과 만족 및 행동의도와의 관계에 대한 연구: 합리적 가격의 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 회복적 서비스케이프와 친환경행동의도와의 관계에 대한 연구: 친환경 이미지의 매개효과와 사회적 규범의 조절효과를 중심으로
    김태욱 [2021]
  • 회복적 서비스케이프와 전반적 만족, 관계의 질 및 가치공동창출과의 관계에 대한 연구: 전반적 만족과 관계의 질의 매개효과를 중심으로
    김용민 [2021]
  • 환경친화적인 호텔마케팅 전략개발을 위한 고객인식: 국내 특1급호텔을 중심으로
    이준혁 [2003]
  • 환경 친화적인 호텔 객실 속성에 관한 연구 :고객인식을 중심으로
    조민호 [2008]
  • 확장된 계획행동이론(TPB)와 규범 활성화 모델(NAM)을 활용한 친환경 커피전문점을 방문하는 고객의 친환경 행동의도에 한 연구
    윤선미 [2020]
  • 호텔이미지와 구매의도 간의 관계 연구 - 가격공정성의 조절효과 -
    최해수 [2011]
  • 호텔의 친환경 경영이 기업성과에 미치는 영향 연구
    안소영 [2017]
  • 호텔레스토랑 이용고객의 특성에 따른 물리적 환경, 이미지, 만족도, 재방문 및 다른 레스토랑 방문의도에 대한 차이분석
    권희정 [2014]
  • 호텔기업의 환경친화적 객실서비스 요인이 고객만족과 신뢰 및 재방문 의도에 미치는 영향: 국내 특급호텔을 중심으로
    지윤호 [2011]
  • 호텔기업의 녹색경영활동이 브랜드이미지, 재방문의도에 미치는 영향: 고객 친환경태도의 조절효과를 중심으로
    이병학 [2014]
  • 호텔기업 종사원의 여가활동 참여유형과 복지만족, 조직몰입과의 영향관계연구
    양진연 [2017]
  • 호텔 이용객의 친환경 인식이 행동의도에 미치는 영향 연구 : 합리적 행동의론을 중심으로
    류수화 [2020]
  • 호텔 뷔페레스토랑의 가격공정성과 서비스 품질이 고객 만족 및 고객 충성도에 미치는 영향 연구
    김학곤 [2014]
  • 호텔 객실 내 친환경 프로그램의 고객 참여의도 예측 : 계획된 행동이론(TPB)의 확장모형 적용과 메시지 조절효과를 중심으로
    김인신 [2012]
  • 통계청
  • 크루즈 고객의 이미지 일치성과 감정경험, 신뢰, 충성도에 관한 연구: 인지된 가격의 조절역할을 중심으로
    김주현 [2016]
  • 커피축제 페스티벌 스케이프가 감정반응과 전반적 만족 및 추천의도와의 구조적 관계
    김호석 [2019]
  • 친환경 호텔 투숙객의 환경에 대한 인식이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향 연구
    서예정 [2020]
  • 친환경 행동의도 및 친환경 소비의도에 영향을 주는 요인에 대한 탐색적 연구: 규범과 동기를 중심으로
    김종흠 [2015]
  • 친환경 요소를 도입한 리조트 호텔 로비공간 실내계획에 관한 연구
    김동훈 [2015]
  • 지각된 친환경 호텔속성이 종사자의 친환경적 행동의도에 미치는 영향
    김정은 [2014]
  • 중국인 관광객들이 인식하는 호텔의 친환경 책임활동에 관한 연구
    전혜진 [2013]
  • 업스케일 호텔 구전행동의 결정요인과합리적 가격의 영향에 관한 연구
    한희섭 [2016]
  • 소비자 구매행동유형과 환경에 대한 태도 및 환경 친화적 행동
    허경옥 [2004]
  • 서비스 가격차별화 전략과 소비자의 가격공정성 지각에 관한 연구
    이화인 [2016]
  • 물리적 환경이 고객의 감정반응과 체류기간 및 행동의도에 미치는 영향 - 하이원 복합리조트 카지노를 중심으로 -
    정광균 [2020]
  • 리조트 속성, 체험 즐거움, 경험 기억, 전반적 만족, 충성도 간의 구조적 관계에 관한 연구
    김태훈 [2019]
  • 기후변화 인식, 스키장 선택속성, 전반적 만족도 및 친환경 행동의도 간의 영향 관계 검증을 통한 스키장의 기후변화 대응 방안 제고: 하이원 리조트 스키장을 중심으로
    이민재 [2017]
  • 관광목적지의 서비스 환경과 관계적 특성이 관계의 질 및 행동지속성과의 구조적관계
    이정은 [2019]
  • 『중앙일보』
  • What influences an individual’s proenvironmental behavior? A literature review
    Li, D. [2019]
  • Vitamin G : effects of green space on health, well-being, and social safety
  • Values and ascribed responsibility to predict consumers’attitude and concern towards green hotel visit intention
  • Urban natural environments as nature-based solutions for improved public health–A systematic review of reviews
  • Understanding how consumers view green hotels: how a hotel's green image can influence behavioural intentions
    Lee, J. S. [2010]
  • Tourism motivation and expectation formation
    Gnoth, J. [1997]
  • The role of urban green space for human well-being
    Bertram, C. [2015]
  • The effect of brand class, brand awareness, & price on customer value &behavioral intentions
    Oh, H. [2000]
  • The compelling"hard case"for"green"hotel development
    Butler, J. [2008]
  • The bottom line of green is black: strategies for creating profitable and environmentally sound businesses
  • Sustainable hotel practices and nationality : The impact on guest satisfaction and guest intention to return
    Berezan, O. [2013]
  • Relationships between exposure to urban green spaces, physical activity and self-rated health
  • Predictors of individuals’ intention to conserve water in a lodging context, The application of an extended theory of reasoned action
  • Predicting green hotel behavioral intentions using a theory of environmental commitment and sacrifice for the environment
    Rahman, I. [2016]
  • Perceived corporate social responsibility's impact on the well-being and supportive green behaviors of hotel employees: The mediating role of the employee-corporate relationship
    Su, L. [2019]
  • OUTCOMES OF RELATIONAL BENEFITS: RESTAURANT CUSTOMERS'PERSPECTIVE
    Han, H. [2009]
  • Nature based solutions and customer retention strategy: Eliciting customer well-being experiences and self-rated mental health
    Han, H. [2020]
  • Nature based solution for improving mental health and well-being in urban areas
    Vujcic, M. [2017]
  • LEED 중심의 친환경 경영이 호텔이미지 및 행동의도에 미치는 영향
    정순성 [2013]
  • Influence of the quality of food, service, & physical environment on customer satisfaction & behavioral intention in quick-casual restaurants, Moderating role of perceived price
    Ryu, K. [2010]
  • Impact of hotels’ sustainability practices on guest attitudinal loyalty: Application of loyalty chain stages theory
    Han, H. [2019]
  • How do green attributes elicit pro-environmental behaviors in guests? The case of green hotels in Vietnam
  • Hotels’ eco-friendly physical environment as nature-based solutions for decreasing burnout and increasing job satisfaction and performance
    Yu, J. [2020]
  • Green Hotels a Fad, Play or Fact of Life?
    Pizam, A. [2009]
  • Factors Affecting Revisit Intention With Customer Satisfaction As a Mediating Variable in Eco Friendly Resorts
    Chan, S. [2018]
  • Environmentally responsible behavior in ecotourism: Antecedents and implications
  • Effects of price, brand, & store information on buyers' product evaluations
  • Do hotels' “green” attributes contribute to customer satisfaction?
    Robinot, E. [2010]
  • Customer retention in the medical tourism industry: Impact of quality, satisfaction, trust, and price reasonableness
    Han, H. [2015]
  • Consumer perceptions of price, quality, and value : a means-end model and synthesis of evidence
  • Are users more tolerant of ‘green’ buildings?
    Leaman, A. [2007]
  • Are lodging customers ready to go green? An examination of attitudes, demographics, and eco-friendly intentions
    Han, H. [2011]
  • A crosscultural comparison of consumer vanity in the People's Republic of China, South Korea & Thailand, an exploratory study