디자인교육에서 평가방법이 창의적 인지과정에 미치는 영향

논문상세정보
    • 저자 이희명
    • 제어번호 107697697
    • 학술지명 한국공간디자인학회논문집
    • 권호사항 Vol. 16 No. 4 [ 2021 ]
    • 발행처 한국공간디자인학회
    • 발행처 URL http://www.kisd.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 167-176
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2021
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 디자인교육에서 평가방법이 창의적 인지과정에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 새로운 눈으로 보는 미술교육
  • 교육과정별 학습목표 기반 설계과제 운영 및 평가방식 탐색
    이도영 [2008]
  • The role of deliberate practice in the acquisition of expert performance
  • The Problem in Studio Teaching - Revisiting the Pedagogy of Studio Teaching
    Kvan, T [2001]
  • The Interlligent School
  • The EQ factor
  • Rethinking Assessment for Higher Education: Learning for the Longer Term
    Boud, D [2007]
  • Ner SPSS프로그램을 활용한 따라하는 통계분석
    강주희 [2011]
  • Juggling Cats:Investigating Effective Verbal Feedback in Graphic Design Critiques
    Taylor, MJ [2004]
  • International handbook of research in arts education
  • Developing the theory of formative assessment
    Black, P. [2009]
  • CASE Creativity in Art Science and Engineering: How to Foster Creativity
    Dewulf, S [1999]
  • Assessing highly-creative ability
    Cowdroy, R. [2005]
  • Assessing Creativity: A Guide for Educators
  • An interactionist model of creative behavior