연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
열 개념에 대한 흥미와 학생이 인식하는 과제난이도 수준이 과학상태호기심 유발에 미치는 영향
강지훈
김지나
2021년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
강지훈
김지나
주제어
interaction effect
interest
perceived difficulty
science curiosity
science state curiosity
과학 상태호기심
과학호기심
상호작용 효과
학생이 인식한 과제난이도
흥미
참고문헌( 65)
유사주제 논문( 528)
interest 192건
흥미 165건
상호작용 효과 106건
interaction effect 34건
perceived difficulty 11건
과학호기심 6건
science curiosity 5건
과학 상태호기심 4건
학생이 인식한 과제난이도 3건
science state curiosity 2건
인용/피인용
열 개념에 대한 흥미와 학생이 인식하는 과제난이도 수 ...
' 열 개념에 대한 흥미와 학생이 인식하는 과제난이도 수준이 과학상태호기심 유발에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
interaction effect
interest
perceived difficulty
science curiosity
science state curiosity
과학 상태호기심
과학호기심
상호작용 효과
학생이 인식한 과제난이도
흥미
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
538
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
interaction effect
35
0
0.0%
interest
193
0
0.0%
perceived difficulty
12
0
0.0%
science curiosity
6
0
0.0%
science state curiosity
3
0
0.0%
과학 상태호기심
5
0
0.0%
과학호기심
7
0
0.0%
상호작용 효과
107
0
0.0%
학생이 인식한 과제난이도
4
0
0.0%
흥미
166
0
0.0%
계
538
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 열 개념에 대한 흥미와 학생이 인식하는 과제난이도 수준이 과학상태호기심 유발에 미치는 영향'
의 참고문헌
학습자의 전문성 수준과 과제난이도가 인지부하요인 및 과제수행에 미치는 영향
류지헌
[2009]
열과 관련된 문제 상황에서 초등학생들이 느끼는 친숙도, 인지에 대한 지각, 상태호기심, 상태불안의 관계 분석
강지훈
[2020]
알기 쉬운 통계분석
Seong, T
[2019]
비형식 과학교육환경에서 초등학생들의 과학 학습에 대한 흥미 분석
김홍정
[2012]
대학수학능력시험 수리 영역 문항 난이도 예측을 위한 회귀모형 추정
이상하
[2007]
대학수학능력시험 난이도 관련 변인 탐색
박문환
[2004]
교육학 연구에서 ANCOVA에 대한 오해와 오용
유진은
[2013]
과학 상태호기심 및 과학 상태불안 측정도구 개발
강지훈
[2020]
고등학교 수학 문제의 난이도 요인 분석을 위한 사례 연구
이광호
[2010]
고등학교 수리영역 시험의 난이도 예측 요인 분석
고호경
[2007]
Using subjective measures to detect variations of intrinsic cognitive load within problems
Ayres, P.
[2006]
Two-way ANOVA 분석절차 및 사후검증방법의 이해
정미미
[2011]
Toward a logic of meanings
Piaget, J.
[1991]
Thirst for knowledge: The effects of curiosity and interest on memory in younger and older adults
McGillivray, S.
[2015]
The wick in the candle of learning : Epistemic curiosity activates reward circuitry and enhances memory
Kang, M. J.
[2009]
The role of perceptions of task difficulty in relation to self perceptions of ability, intrinsic value, attainment value, and performance
Li, W.
[2007]
The role of interest in text comprehension
Kim, S.
[1996]
The psychology of curiosity: A review and reinterpretation
Loewenstein, G.
[1994]
The influence of perceived task difficulty on task performance
Scasserra, D.
[2008]
The impact of task difficulty expectations on intrinsic motivation
Hom, Jr. H. L.
[1983]
The impact of task difficulty and performance scores on student engagement and progression
Lynch, R.
[2013]
The emotional effects of interest-type and deprivation-type of epistemic curiosity: The perfect mediating role of actual self
Park, J. S.
[2008]
The curiosity and exploration inventory-II : Development, factor structure, and psychometrics
Kashdan, T. B.
[2009]
The center for creative leadership: Handbook of leadership development
Van Velsor, E.
[2004]
The Effects of Task Difficulty on Learners' Attention to Meaning and Form during Focus-on-Form Instruction
양미란
[2008]
Task complexity, task difficulty, and task production : Exploring interactions in a componential framework
Robinson, P.
[2001]
State of curiosity modulate hippocampus-dependent learning via the dopaminergic circuit
Gruber, M. J.
[2014]
Simplification: Theory and practice
Honeyfield, J
[1993]
Science curiosity in learning environments : Developing an attitudinal scale for research in schools, homes, museums, and the community
Weible, J. F.
[2016]
Research findings on young people’s perceptions of technology and science education
Erlbaum. Lavonen, J.
[2005]
Relationship between task difficulty and EEG pattern in choice reaction tasks
Park, T.
[2000]
Principles of physics: Extended
Halliday, D.
[2011]
Preliminary manual for the state-trait personality inventory (STPI)
Spielberger, C. D.
[1979]
Mind in society: The development of higher psychological processes
Vygotsky, L. A.
[1978]
Measuring students’ interest in physics
Haussler, P.
[1987]
Measuring exploratory behavior in young children : A factor-analytic study
Henderson, B.
[1979]
Measuring epistemic curiosity and its diversive and specific components
Litman, J. A.
[2003]
Interest, learning, and the psychological processes that mediate their relationship
Ainley, M.
[2002]
Interest, learning, and motivation
Schiefele, U.
[1991]
Interest in biology. part Ⅰ : A multidimensional construct
Gardner, P. L.
[1989]
Interest and its contribution as a mental resource for learning
Hidi, S.
[1990]
Interest and effort in education
Dewey, J.
[1913]
Homo curious: Curious of interest?
Shin, D. D.
[2019]
Handbook for research in science education
Koballa, T. R. Jr.
[2007]
Guidelines for the development of curriculum resource
Brindley, J
[1987]
Epistemic curiosity, feeling of knowing, and exploratory behavior
Litman, J. A.
[2005]
Effects of competition as a motivational technique in the classroom
Clifford, M. M.
[1972]
Disentangling curiosity : Dimensionality, definitions, and distinctions from interest in educational contexts
Grossnickle, E. M.
[2016]
Design and analysis: A researcher’s handbook
Keppel, G
[1991]
Delimitation of state-trait curiosity in relation to state anxiety and learning task performance
Boyle, G. J.
[1979]
Curiosity, interest and engagement in technology-pervasive learning environments : A new research agenda
Arnone, M. P.
[2011]
Critical review of state-trait curiosity test development
Boyle, G. J.
[1983]
Conflict, arousal, and curiosity
Berlyne, D. E
[1960]
Competence and the over justification effect
Arkes, H. R.
[1979]
Children’s motivation toward science across contexts, manner of interaction, and topic
Bathgate, M. E.
[2014]
Children’s exploratory behavior in a novel field setting
Henderson, B.
[1982]
Characteristics and learning effects of elementary school students’ state curiosity and state anxiety in science learning
Kang, J
[2021]
Causal relationships among students' attitude, interest, conceptual understanding, and school achievement in secondary physics
김민기
[2008]
Aptitude, learning, and instruction: Conative and affective process analyses Vol. 3
Anderson, R. C.
[1987]
An analysis of multi-dimension of students’ interest in learning physics
Im, S.
[2000]
A study on the mismatch of level of difficulty between teachers and learners in Korean achievement test
Won, H.
[2012]
A state-trait curiosity inventory
Naylor, F. D.
[1981]
A framework for the implementation of task-based instruction
Skehan, P.
[1996]
A comparison of three measures of cognitive load : Evidence for separable measures of intrinsic, extraneous, and germane load
DeLeeuw, P. E.
[2008]
2009 개정 교육과정 고등학교‘과학’에 대한 학생의 흥미 분석
김홍정
[2013]
' 열 개념에 대한 흥미와 학생이 인식하는 과제난이도 수준이 과학상태호기심 유발에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문