평판위험 측정과 관리방안에 대한 연구

논문상세정보
    • 저자 이현복
    • 제어번호 107458501
    • 학술지명 한국무역경영연구
    • 권호사항 Vol. - No. 22 [ 2021 ]
    • 발행처 한국무역경영학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 1-18
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2021
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
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' 평판위험 측정과 관리방안에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 평판 분야의 국내 연구에 대한 내용분석: 국내 학술지의 연구대상 및 방법론을 중심으로(1997-2013년)
    김대영 [2014]
  • 지각된 회사평판과 지각된 부서평판이 조직유효성에 미치는 영향에 관한 연구-지각된 부서평판의 매개효과를 중심으로-
    박승배 [2011]
  • 지각된 외부 평판과 윤리적인 조직 분위기가작업장 태도에 미치는 영향
    김홍영 [2009]
  • 조직평판이 구성원의 행태에 미치는 영향에 관한 분석: 내부평판을 중심으로
    노성민 [2013]
  • 조직평판과 조직동일시가 직무만족에 미치는 영향
    김용재 [2013]
  • 조직 평판이 조직몰입과 직무만족도에 미치는 영향
    유병우 [2012]
  • 사회적 평판이 직무만족 및 조직몰입에 미치는 영향- 경찰공무원을 중심으로 -
    이승철 [2014]
  • 기업평판과 CEO평판의 효과모델 연구 : 삼성과 SK를 중심으로
    한은경 [2005]
  • What's in a name? Reputation building and corporate strategy
  • Towards a framework for managing corporate identity
  • The road to transparency: Reputation management at Royal Dutch/Shell
  • The relationship of reputation and credibility to brand success
    Herbog, P. [1993]
  • The impact of corporate reputation and reputation damaging events on financial performance: Empirical evidence from the literature
    Gatzert, N. [2015]
  • The Reputational Landscape
  • Reputational risk as a logic of organizing in late modernity
    Power, M [2011]
  • Reputation and corporate strategy: A review of recent theory and applications
    Weigelt, K [1988]
  • Reputation : Realizing value from the corporate image
  • Opportunity platforms and safety nets: Corporate citizenship and reputational risk
  • Media reputation as a strategic resource : An integration of mass communication and resource-based theories
  • Measuring corporate reputation
    Lewis, S. [2001]
  • Managing corporate image and corporate reputation
    Gray, E. R. [1998]
  • Managing Business Risk
    Jolly, A [2003]
  • Fame and fortune: How the world's top companies develop winning reputations
  • Disciplining multinational enterprises: The regulatory power of reputation risk
  • Corporate reputation: Focusing the zeitgeist
  • Corporate reputation and reputation risk: Definition and measurement from a (risk) management perspective
    Eckert, C. [2017]
  • Business ethics: A quantitative analysis of the impact of unethical behavior by publicly traded corporations