MOBA 게임에서의 이모티콘 이용 동기 연구 - 리그 오브 레전드를 중심으로 -

논문상세정보
' MOBA 게임에서의 이모티콘 이용 동기 연구 - 리그 오브 레전드를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • MOBA 게임
  • cmc
  • emoticon
  • game communication
  • mobagame
  • 게임 커뮤니케이션
  • 이모티콘
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' MOBA 게임에서의 이모티콘 이용 동기 연구 - 리그 오브 레전드를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 현대 예술 장신구에서의 보석의 의미와 역할
    정세진 [2014]
  • 인터넷 환경에서 비언어적 공손 전략으로서 도상문자에 관한 연구
    박현구 [2004]
  • 이모티콘 사용동기, 플로우, 사회적 영향력이 이모티콘 사용태도 및 구매의도에 미치는 영향
    정보희 [2016]
  • 문자메시지의 이모티콘 활용에 대한 관한 연구: 이용동기와 사회적 현존감의 상관성을 중심으로
    황하성 [2008]
  • 모바일 메신저 이모티콘의 이용동기에 대한 이용자의 태도 분석- 개인성향을 조절 효과로 -
    권미정 [2018]
  • 메시지 해석에 이모티콘이 미치는 정서적 효과 - 휴대전화 문자 메시지 상황을 중심으로
    안원미 [2010]
  • 대학생의 온라인 게임 이용 동기가 체험 만족에 미치는 영향
    박조원 [2010]
  • 게임이용동기가 온라인게임 과몰입행동에 미치는 영향:게임애착과 정서대처양식의 매개효과를 중심으로
    한성희 [2020]
  • 감성 커뮤니케이션에 기반한 이모티콘 디자인 분석 -모바일 SNS(Social Network Service)를 중심으로-
    임윤아 [2016]
  • psychology
  • What's in a name? Ages and names predict the valence of social interactions in a massive online game
  • The role of emotion in computer-mediated communication : A review
    Derks, D. [2008]
  • The nonverbal communication functions of emoticons in computer-mediated communication
    Lo, S. K. [2008]
  • The impacts of emoticons on message interpretation in computer-mediated communication
  • The effect of emoticons in simplex and complex task-oriented communication : An empirical study of instant messaging
    Luor, T. T. [2010]
  • The effect of emoji on person perception
  • The Effects of Personality Traits and Motivations on Utilization of Graphical Emoticon in Mobile Messenger: Focusing on KakaoTalk
  • Sarcasm in written communication : Emoticons are efficient markers of intention
  • Ping to win? non-verbal communication and team performance in competitive online multiplayer games
    Leavitt, A. [2016]
  • Nonverbal communication in multiplayer game worlds
  • Motives, frequency and attitudes toward emoji and emoticon use
    Prada, M. [2018]
  • Motives and Norms Underlying Emotion Regulation
  • Motivations for play in online games
    Yee, N [2006]
  • MMORPG 사용자의 동기유발에 영향을 미치는 요소 : 게임사용자의 욕구 관점에서
    윤재선 [2010]
  • Interaction forms and communicative actions in multiplayer games
  • Increasing social presence of social actors in e-learning environments: Effects of dynamic and static emoticons on children
    Tung, F. W. [2007]
  • Handbook of political communication
  • Gametrics
  • Functions of the nonverbal in CMC : Emoticons and illocutionary force
    Dresner, E. [2010]
  • Exploring the potential effects of emoticons
  • Emotional expression online : Gender differences in emoticon use
    Wolf, A. [2000]
  • Emoticons in computer-mediated communication : Social motives and social context
    Derks, D. [2008]
  • Emoticons and social interaction on the Internet : the importance of social context
    Derks, D. [2007]
  • Emoticons and Internet Shorthand
    Kay, R. [2002]
  • Computer-mediated communication : Impersonal, interpersonal, and hyperpersonal interaction
  • Classification of Consumer Types and Differences based on Motives for Playing Games
    Daekyun Ko [2019]
  • An explication of social norms
  • A study on kinds and usages on Emoticon
    Kong, H. H. [2007]
  • A longitudinal study of emoticon use in text messaging from smartphones
  • A Study on the User's Effect of MOBA Game Character Skin Experience -focused on League of Legends -
    Jing Li [2018]
  • A Study on the Characteristics of Use Emoticons in MOBA Game-Focused on League of Legends-
    Shim, O. [2020]
  • A Study on Motivation and Satisfaction of Using KakaoTalk Emoticons
  • A Study on Factors Affecting Continuous Usage Intention of Emoticon : Focused on Mobile Messenger Service
    Sora Lee [2014]