한국인의 일상여가공간으로써 커피판매점이 지니는 의미와 디자인 특성

이지영 2021년
' 한국인의 일상여가공간으로써 커피판매점이 지니는 의미와 디자인 특성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • coffee shop design
  • daily leisure place
  • foodservice industry
  • leisure place in urban
  • space
  • 도시여가공간
  • 상업 공간 디자인
  • 외식서비스디자인
  • 일상여가공간
  • 커피판매점
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 한국인의 일상여가공간으로써 커피판매점이 지니는 의미와 디자인 특성' 의 참고문헌

  • 일과 대칭되는 일상적 여가 체험에 관한 분석
    박광원 [2016]
  • 도심주거지의 여가공간화 변천과정 연구: 아쌍블라주(Assemblage) 개념을 통해 본 부암동 골목길의 변화
    이경은 [2015]
  • Urban and architectural changes of neighborhood-commercial facilities : a case study of strabucks coffee franchise in seoul
    Jung, W. C. [2010]
  • The Era of Quality from Quantity
  • Socialogy of Leisure
    Kim, M.K. [1993]
  • Red Luxury Car, Net Stocking. ‘Design No.1’ in 1990s’
  • Popular Music Story <5> DA-BANG in Busan
  • Music DaBang and DJ
  • Korean University Students #5 Play Culture
  • Identity of Twenties
    Jung, S. H. [2006]
  • Falling of SeSiBong, ‘HongDae Culture’ ‘NaGaSu’ and ‘K-Pop’
  • Big Potential Demands of Multipurpose Building in Downtown
  • A study on the characteristics of retro design through space upcycling : focusing on the commercial space of cafe
    Jung, D. I. [2010]
  • A White Paper on Leisure in 2013
  • A Study of the History of Korea DA-BANG Culture
    Kim, S.S. [1997]
  • A Phenomenological Study on Experiences of Social Network(SNS) Leisure Activity: Focusing on Women in Their Twenties
  • 62% of Koreans are Enjoying Indoor Leisures
  • 386 Generation