연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
인지진단모형을 활용한 중등학생의 논증적 글쓰기 프로파일 특성 분석
김승주
박종임
최숙기
2021년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김승주
박종임
최숙기
주제어
Cognitive diagnostic model
Profile analysis
Writing evaluation
Writing skills
argumentative writing
middle-school students
글쓰기 능력
글쓰기 평가
논증적 글쓰기
인지진단모형
중등 학생
프로파일분석
참고문헌( 23)
유사주제 논문( 479)
middle-school students 246건
argumentative writing 57건
논증적 글쓰기 56건
인지진단모형 54건
중등 학생 24건
글쓰기 평가 10건
글쓰기 능력 9건
Writing skills 8건
프로파일분석 8건
Writing evaluation 5건
Cognitive diagnostic model 2건
인용/피인용
인지진단모형을 활용한 중등학생의 논증적 글쓰기 프 ...
' 인지진단모형을 활용한 중등학생의 논증적 글쓰기 프로파일 특성 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
Cognitive diagnostic model
Profile analysis
Writing evaluation
Writing skills
argumentative writing
middle-school students
글쓰기 능력
글쓰기 평가
논증적 글쓰기
인지진단모형
중등 학생
프로파일분석
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
491
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
Cognitive diagnostic model
3
0
0.0%
Profile analysis
1
0
0.0%
Writing evaluation
6
0
0.0%
Writing skills
9
0
0.0%
argumentative writing
58
0
0.0%
middle-school students
247
0
0.0%
글쓰기 능력
10
0
0.0%
글쓰기 평가
11
0
0.0%
논증적 글쓰기
57
0
0.0%
인지진단모형
55
0
0.0%
중등 학생
25
0
0.0%
프로파일분석
9
0
0.0%
계
491
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 인지진단모형을 활용한 중등학생의 논증적 글쓰기 프로파일 특성 분석'
의 참고문헌
청소년 자료 차용(text borrowing) 오류 분석에 기반한 온라인 쓰기 윤리 교육 프로그램 개발 연구
최숙기
[2018]
인지진단모형의 국어 교육적 접근 방안 탐색
최숙기
[2017]
인지진단모형을 활용한 논증적 글쓰기 평가를 위한 Q행렬 타당화 연구
김승주
[2020]
인지진단모형을 적용한 학업성취 프로파일분석 및 결과 보고 방안
김희경
[2012]
논증적 글쓰기 인지진단평가를 위한 EDD(Empirically-derived and Descriptor-based Diagnostic) 체크리스트 개발 연구
박종임
[2019]
논증의 탄생
Williams, J.
[2008]
The Effects of Goal Instructions and Text on the Generation of Counterarguments During Writing
Nussbaum, E. M.
[2005]
Structural dynamics of cognition: From consistency theories to constraint satisfaction
Simon, D.
[2002]
Review of cognitively diagnostic assessment and a summary of psychometric models
DiBello, L. V.
[2007]
Rating scales for diagnostic assessment of writing: What should they look like and where should the criteria come from?
Knoch, U.
[2011]
Methodology in the social sciences.Diagnostic measurement: Theory, methods, and applications
Rupp, A. A.
[2010]
From planning to translating: The specificity of argumentative writing
Andriessen, J. E. B.
[1999]
Diagnostic writing assessment: The development and validation of a rating scale
Knoch, U.
[2009]
Diagnosing university students’ academic writing in English: Is cognitive diagnostic modelling the way forward?
Qin Xie
[2017]
Diagnosing English Learners’ Writing Skills: A Cognitive Diagnostic Modeling Study
Shahsavar, Z.
[2019]
Diagnosing EFL learners’ writing ability: a diagnostic classification modeling analysis
Farshad Effatpanah
[2019]
Diagnosing EAP writing ability using the reduced reparameterized unified model
Kim, Y. H.
[2011]
Developing score reports for cognitive diagnostic assessment
Roberts, M. R.
[2010]
Cognitively diagnostic assessment
DiBello, L. V.
[1995]
Cognitively diagnostic assessment
Tatsuoka, K. K.
[1995]
An argument-based validity inquiry into the empirically-derived descriptor-based diagnostic (EDD) as sessment in E
Kim, Y. H.
A Bayesian framework for the unified model for assessing cognitive abilities: Blending theory with practicality
Hartz, S. M.
[2002]
2015개정 국어과 교육과정 [고시 2015-74호]
교육부
' 인지진단모형을 활용한 중등학생의 논증적 글쓰기 프로파일 특성 분석'
의 유사주제(
) 논문