인지진단모형을 활용한 중등학생의 논증적 글쓰기 프로파일 특성 분석

' 인지진단모형을 활용한 중등학생의 논증적 글쓰기 프로파일 특성 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Cognitive diagnostic model
  • Profile analysis
  • Writing evaluation
  • Writing skills
  • argumentative writing
  • middle-school students
  • 글쓰기 능력
  • 글쓰기 평가
  • 논증적 글쓰기
  • 인지진단모형
  • 중등 학생
  • 프로파일분석
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
491 0

0.0%

' 인지진단모형을 활용한 중등학생의 논증적 글쓰기 프로파일 특성 분석' 의 참고문헌

  • 청소년 자료 차용(text borrowing) 오류 분석에 기반한 온라인 쓰기 윤리 교육 프로그램 개발 연구
    최숙기 [2018]
  • 인지진단모형의 국어 교육적 접근 방안 탐색
    최숙기 [2017]
  • 인지진단모형을 활용한 논증적 글쓰기 평가를 위한 Q행렬 타당화 연구
    김승주 [2020]
  • 인지진단모형을 적용한 학업성취 프로파일분석 및 결과 보고 방안
    김희경 [2012]
  • 논증적 글쓰기 인지진단평가를 위한 EDD(Empirically-derived and Descriptor-based Diagnostic) 체크리스트 개발 연구
    박종임 [2019]
  • 논증의 탄생
  • The Effects of Goal Instructions and Text on the Generation of Counterarguments During Writing
  • Structural dynamics of cognition: From consistency theories to constraint satisfaction
    Simon, D. [2002]
  • Review of cognitively diagnostic assessment and a summary of psychometric models
  • Rating scales for diagnostic assessment of writing: What should they look like and where should the criteria come from?
    Knoch, U. [2011]
  • Methodology in the social sciences.Diagnostic measurement: Theory, methods, and applications
    Rupp, A. A. [2010]
  • From planning to translating: The specificity of argumentative writing
  • Diagnostic writing assessment: The development and validation of a rating scale
    Knoch, U. [2009]
  • Diagnosing university students’ academic writing in English: Is cognitive diagnostic modelling the way forward?
    Qin Xie [2017]
  • Diagnosing English Learners’ Writing Skills: A Cognitive Diagnostic Modeling Study
  • Diagnosing EFL learners’ writing ability: a diagnostic classification modeling analysis
  • Diagnosing EAP writing ability using the reduced reparameterized unified model
    Kim, Y. H. [2011]
  • Developing score reports for cognitive diagnostic assessment
  • Cognitively diagnostic assessment
  • Cognitively diagnostic assessment
  • An argument-based validity inquiry into the empirically-derived descriptor-based diagnostic (EDD) as sessment in E
  • A Bayesian framework for the unified model for assessing cognitive abilities: Blending theory with practicality
  • 2015개정 국어과 교육과정 [고시 2015-74호]