2015 고등 영어과 개정교과서 통사적 복잡성 및 이독성 비교 분석

논문상세정보
    • 저자 송주하
    • 제어번호 107287901
    • 학술지명 현대영어교육
    • 권호사항 Vol. 22 No. 1 [ 2021 ]
    • 발행처 현대영어교육학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 57-69 ( 13쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2021
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 2015 고등 영어과 개정교과서 통사적 복잡성 및 이독성 비교 분석' 의 참고문헌

  • 학습자 언어 자동분석 방법론-동향과 활용
    박광현 [2017]
  • 코메트릭스(Coh-Metrix)를 활용한 2015 개정 고등학교 1학년 영어 교과서 읽기 자료의 난이도 분석
    홍성우 [2019]
  • 코메트릭스(Coh-Metrix)를 이용한 고등학교 영어1과 영어2 교과서 문어 텍스트의 코퍼스 언어학적 난이도 분석
    이승환 [2013]
  • 절대평가 도입 후 수능 영어 듣기 및 읽기 지문의 난이도 비교: 통사적 복잡성, 소재, 이독성을 중심으로
    정요한 [2020]
  • 절대평가 도입 전후 수능 영어 독해 지문의 통사적 복잡성 비교
    장지연 [2019]
  • 이독성공식과 Coh-Metrix를 활용한우리나라 고등학교 영어교과서 이독성 분석
    성일호 [2014]
  • 영어 교과서, EBS 교재, 대학수학능력시험의 읽기 지문에 대한 코퍼스 기반 소재별 어휘 사용 양상 분석
    양수영 [2019]
  • 대학수학능력시험 영어 읽기 지문의 언어적 요소 분석
    문지현 [2017]
  • 고등학교 영어 교과서에 나타난 인성교육 요소 분석 및 지도방안 연구
    홍성우 [2017]
  • 고등학교 영어 교과서 읽기 자료의 코퍼스 언어학적 비교 분석
    전문기 [2010]
  • 개정 교육과정 중학교 1학년 영어교과서에 나타난 어휘의 코퍼스 기반 분석
    윤현숙 [2009]
  • Towards an organic approach to investigating CAF in instructed SLA: The case of complexity
  • The Study of the Latent Structure of Linguistic Features in Korean College Students’ L2 Argumentative Writings
    배지영 [2018]
  • Syntactic complexity measures and their relationship to L2 proficiency: A research synthesis of college-level L2 writing
    Ortega, L. [2003]
  • Should we use characteristics of conversation to measure grammatical complexity in L2 writing development?
    Biber, D. [2011]
  • Second language development in writing: Measures of fluency, accuracy, and complexity
  • Predicting L2 Writing Proficiency Using Linguistic Complexity Measures: A Corpus-Based Study
    김지영 [2014]
  • Literature Circle in an L2 Writing Classroom and Students' Writing Development
    김필애 [2015]
  • High school English ІІ
  • High school English ІІ
  • High school English ІІ
  • High school English ІІ
  • High school English ІІ
  • High school English ІІ
  • High school English ІІ
  • High school English ІІ
  • High school English ІІ
  • High school English І
  • High school English І
  • High school English І
  • High school English І
  • High school English І
  • High school English І
  • High school English І
  • High school English І
  • High school English І
  • High school English
  • High school English
  • High school English
  • High school English
  • High school English
  • High school English
  • High school English
  • High school English
  • High school English
  • Comparison of Two Essay Writing Tasks with Automatically Extracted Measures
    윤태진 [2018]
  • Coh-Metrix를 통한 2017-2018 수능 영어 독해 지문 비교: 기초 산출치, 이독성, 용이성을 중심으로
    장지연 [2018]
  • Coh-Metrix를 이용한 수능 영어 읽기 영역 지문 난이도 비교: EBS-수능 연계 정책 전후
    고나은 [2017]
  • Coh-Metrix analysis of the text difficulty of high school English textbooks and national achievement English tests
  • Automatic analysis of syntactic complexity in second language writing
    Lu, X. [2010]
  • Automated evaluation of text and discourse with Coh-Metrix
  • Analysis of critical reading activities in English textbooks for high school first graders
  • A study on reading activities in high school English textbooks based on 2015 revised curriculum
  • A corpus-based evaluation of syntactic complexity measures as indices of college-level ESL writersʼlanguage development
    Lu, X. [2011]
  • 2015revised national English curriculum
  • 2015 영어과 교육과정에 따른 고등학교 「영어권 문화」 교과서의 문화 내용 분석
    조형숙 [2019]
  • 2015 개정 영어과 선택 중심 교육과정 교과서 난이도 분석
    김수명 [2020]
  • 2015 개정 영어과 교육과정에 따른 고등학교 문화 교재 개발 연구
    박아영 [2016]
  • 2015 개정 교육과정에 따른 고등학교 영어교과서의 언어 형식 분석
    홍승호 [2019]
  • 2009/2015 개정 교육과정에 따른 고등학교 영어 교과서 읽기 지문의 연계성 분석
    박현숙 [2020]