유튜브 기반 홈 트레이닝 콘텐츠 이용요인에 관한 연구

논문상세정보
' 유튜브 기반 홈 트레이닝 콘텐츠 이용요인에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • COVID-19
  • health belief model
  • home training content
  • technology acceptance model
  • youtube
  • 건강신념모델
  • 기술수용모델
  • 유튜브
  • 홈 트레이닝 콘텐츠
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
7,123 0

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' 유튜브 기반 홈 트레이닝 콘텐츠 이용요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 확장된 기술수용모형(TAM)을 적용한 TV 건강 프로그램 시청의도 분석
    최믿음 [2014]
  • 확장된 기술수용모델(ETAM)을 활용한 이용자 혁신성이 스마트머신 수용의도에 미치는 영향
    박성제 [2019]
  • 정보기술수용모형과 쌍방향TV 채택 요인 연구
    주정민 [2006]
  • 배달 어플리케이션 이용자의 혁신성이 지각특성, 만족 및 지속적 이용의도에 미치는 영향: 확장된 기술수용모델(ETAM)을 중심으로
    김민정 [2017]
  • 미세먼지에 대한 소셜 미디어 건강정보 사회적 시청이 질병예방행위의도에 미치는 영향: 건강신념모델의 매개모형 적용을 중심으로
    김지혜 [2019]
  • 미세먼지 어플리케이션 이용 효과 및 수용 요인에 대한 연구
    김영욱 [2017]
  • 기술수용모델을 이용한 초기 이용자들의스마트폰 채택 행동 연구
    손승혜 [2011]
  • 건강신념요인이 모바일 헬스케어 수용에 미치는 영향 연구: 지각된 유용성의 매개 효과를 중심으로
    조성찬 [2020]
  • 건강 관련 행동의 예측을 위한 사회인지이론의 유용성 국내 건강신념모델 연구의 메타분석
    이병관 [2014]
  • 개인특성 및 시스템특성이 기술혁신제품의 수용에 미치는 영향 연구 - 클라우드 컴퓨팅을 대상으로 -
    박철우 [2012]
  • 개인의 혁신성이 소셜미디어 기반 스마트커머스의 수용에 미치는 영향 요인 연구
    이상옥 [2018]
  • VR스포츠중계의 서비스품질과 이용자혁신성이 수용의도에 미치는 영향 : 확장된 기술수용모델(ETAM)을 중심으로
    박성제 [2018]
  • User acceptance of mobile payment: The effects of user-centric security, system characteristics and gender
    E. T. Lwoga [2017]
  • User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models
    F. D. Davis [1989]
  • Travel anxiety and intentions to travel internationally: Implications of travel risk perception
  • The study on preventive behavior to particulate matter by using smart phone: Focused on extended technology acceptance model and health belief model
    J. S. Lim [2019]
  • The online technology acceptance model of generation-Z people in Thailand during COVID-19 crisis. Management & Marketing
  • The Role of Innovation Characteristics and Perceived Voluntariness in the Acceptance of Information Technologies
    R. Agarwal [1997]
  • The Health Belief Model: A Decade Later
    N. K. Janz [1984]
  • Technology acceptance model for the internet banking acceptance in split
    M. Vuković [2019]
  • Predicting health behavior
    P. Sheeran [2001]
  • Personal innovativeness, social influences and adoption of wireless Internet services via mobile technology
    J. Lu [2005]
  • Overview of the technology acceptance model: Origins, developments and future directions
  • Motivational factors that influence the acceptance of Moodle using TAM
  • Model of preventive health behaviour: Comparison, critique, and meta-analysis
  • Model of acceptance with peer support: A social network perspective to understand individual-level-system use
    T. A. Sykes [2009]
  • Media users in Korea 2019
  • Lansun training is booming in the era of'Holmt' untact armed with a content subscription economy
  • LTE 특성과 개인의 혁신성이 LTE 스마트폰 수용에 미치는 영향
    구승환 [2013]
  • Integrating health belief model and technology acceptance model: An investigation of health-related internet use
  • In march, after corona 19, users flocked to YouTube
  • Health behavior and health education: Theory, research, and practice
    K. Glanz [2008]
  • Exploring technology acceptance for online food services
    T. Daim [2013]
  • Effect of performance expectancy and effort expectancy on the mobile commerce adoption intention though personal innovativeness among Pakistan consumers
    S. A. Sair [2018]
  • Determinants of perceived ease of use: Integrating control, intrinsic motivation, and emotion into the technology acceptance model
  • Consumer behavior
    J. F. Engle [1995]
  • Change in the media market due to the COVID-19 outbreak
  • An investigation of factors affecting usage and adoption on internet and mobile banking in Pakistan
    F. Mazhar [2014]
  • An extended technology acceptance model for marketing strategies in social media
  • A technology acceptance model for empirically testing new end-user information systems:Theory and results
    F. Davis [1985]
  • A study on the categorization and acceptance factors of e-book users: Focusing on MZ generation
    H. S. Kwon [2020]
  • A model of the antecedents of perceived ease of use: Development and test
  • A meta-analysis of studies of the health belief model with adults
  • A longitudinal study of product form innovation: The interaction between predispositions and social messages