온라인 쇼핑몰 품질요인이 지각된 소비자 가치, 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구

김영길 2020년
논문상세정보
' 온라인 쇼핑몰 품질요인이 지각된 소비자 가치, 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Intent to Repurchase
  • Perceived Value of Consumers
  • online shopping malls
  • quality factors
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
19 0

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' 온라인 쇼핑몰 품질요인이 지각된 소비자 가치, 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 지각된 가치 측정 도구 및 소비 후 감동, 만족 창출을 위한 인과모형의 개발: 이타적 가치를 중심으로
    황미진 [2014]
  • 중국에서 휴대폰 리콜기업에 대한 소비자 태도가 구매의도에 미치는 영향: 리콜 만족도의 매개효과와 소비자 적극성의 조절효과를 중심으로
    고숭 [2019]
  • 중국소비자의 한국 이미지가 한국산 제품의 구매의도에미치는 영향: 한류노출의 조절효과를 중심으로
    김종철 [2018]
  • 중국 해외구매대행쇼핑몰 물류서비스 품질이 고객만족과 재구매 의도에 미치는 영향
    장우몽 [2019]
  • 중국 신세대 소비자의 명품과 복제품 브랜드 구매의도에대한 사회적 동기 및 개인적 동기의 영향
  • 정보탐색과 구매 단계에서 온라인과 오프라인 채널선택의 영향요인
    김상훈 [2007]
  • 전자상점 성과에 관한 이론적 모형 구축
    윤철호 [2003]
  • 전자상거래 이용 소비자의 개인적 성향이 인터넷 공동구매태도와 의도에 미치는 영향
    박준철 [2002]
  • 인터넷쇼핑몰에서의 상호작용성, 신뢰 및 지각된 가치가 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
    설상철 [2005]
  • 인터넷쇼핑몰 서비스품질이 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 신뢰와 고객만족의 매개역할을 중심으로
    김광희 [2010]
  • 인터넷 패션쇼핑몰에서의 재구매의도 결정요인에 관한 연구 : 중국 여성소비자를 중심으로
    유소소 [2013]
  • 인터넷 의류 쇼핑몰에서 배송 서비스 품질이 고객만족도에 미치는 영향에 관한 연구
    이충배 [2008]
  • 인터넷 쇼핑몰의 서비스 품질이 고객만족 및 e-충성도에 미치는 영향
    장기영 [2009]
  • 인터넷 쇼핑몰의 구매 의도에 미치는 영향요인
    감화준 [2012]
  • 와인구매에 나타난 다차원개념의 지각된 가치가 만족 및 구매의도에 미치는 영향
    장미향 [2011]
  • 온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한 연구 -한국과 영국의 차이를 중심으로-
    정수연 [2010]
  • 온라인 쇼핑에서 소비자 성향이 충동구매 유형에 미치는 영향에 관한 연구
    임동섭 [2019]
  • 온라인 쇼핑몰 업태별 선택속성과 만족에 관한 연구
    신문식 [2014]
  • 온라인 쇼핑 채널별 이용자 특성에 대한 비교 분석
    이광훈 [2018]
  • 온라인 소매유통시장(B2C)을 통한 인도네시아수출확대전략에 관한 연구
    최장우 [2018]
  • 오픈마켓에서 상품정보와 판매자정보가 신뢰와 만족을 매개로 구매의도에 미치는 영향
    조영희 [2007]
  • 시설관리 서비스품질이 임차인의 만족과 구전의도에 미치는 영향
    이상옥 [2019]
  • 소매환경에서 서비스 경험과 인지적, 감정적 및 행동적 반응: 관계기간의 조절효과
  • 서비스 관계투자와 고객 충성도 관계: 관계몰입과 신뢰의 인과적 역할
    최철재 [2019]
  • 베트남 소비자가 인지하는 국가이미지와 기대가 고객만족 및 이용의 도에 미치는 영향에 관한 연구: 국적항공기 이용경험 조절효과 를 중심으로
    정희용 [2018]
  • 문화적 고유성이 관광 만족과 행동의도에 미치는 영향: 안동 하회마을을 중심으로
    조태영 [2009]
  • 모바일 쇼핑에서 고객만족과 재구매 의도에 미치는 영향 연구
    이현수 [2013]
  • 구매후기 정보의 충족/미충족에 따른 소비자의 만족/불만족 인식 및 구매후기 정보의 유형화
    홍희숙 [2011]
  • Trust across Borders: Buyer-Supplier Trust in Global
  • The Value of Internet Commerce to the Customer
  • The Structural Relationship among Influential Factors, Satisfaction and Customer Loyalty on Internet Shopping Mall
  • The Impact of the Online and Offline Features on the User Acceptance of Internet Shopping Malls
    Ahn, T. [2004]
  • The Impact of Web Quality and Playfulness on User Acceptance of Online Retailing
    Ahn, T. [2007]
  • The Effect of the Big Five and the MBTI on Impulsive and Compulsive Buying Behaviors: An Integrated Analysis in Online Shopping
    윤철호 [2018]
  • The Effect of Korean Country Image and Culture Contents Favor on Mongolian Customers’ Cross-border Online Purchase Intention in Korean Products
  • The Determinants of Perceived Service Quality and Its Relationship with Satisfaction
    Lee, H. [2000]
  • The B2B-RELPERF Scale and Scorecard : Bringing Relationship Marketing Theory into Business-to-Business Practice
  • Satisfaction: A Behaviour Perspective on the Consumer
    Oliver [1997]
  • SERVQUAL : A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
  • Retail Relationship and Store Loyalty : A Multilevel Perspective
  • Relationships and Impacts of Service Quality, Perceived Value, Customer Satisfaction and Image : An Empirical Study
    Hua, H. H. [2009]
  • Post-Purchase Consumer Processes and the Complaining Consumer
  • Personal Values of the Heavy User of Mass Media
  • Multivariate Analysis of Brand Loyalty for Major Household Appliances
  • Marketing in hypermedia computer-mediated environments: Conceptual foundations
  • Influences on Exchange Processes : Buyers’ Preconceptions of a Seller’s Trustworthiness and Bargaining Toughness
    Schurr, P. [1985]
  • Exploring the Factors Associated with Web Site Success in the Context of Electronic Commerce
    Liu, C. [2000]
  • Does Your Web Site Measure Up?
    Donthu, N. [2001]
  • Dimensions of E-quality
    Madu, C. N. [2002]
  • Customer satisfaction with services : putting perceived value into the equation
  • Consumer Power : Evolution in the Digital Age
  • Consumer Behaviour in Marketing Action
    Assael, H. [1992]
  • Consumer Behavior
  • Building Service Relationships : It’s All About Promises
  • Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior
  • An examination of the nature of trust in buyer seller relationships
    Doney, P. [1997]
  • A Study on the Effect of Perceived Value of O4O Service in the Accommodation Industry on Switching Cost, Trust Transfer, and Visit Intention
    임성택 [2019]
  • A Study on the Effect of Online Shopping Mall Characteristics on Consumers’Emotional Response, Perceived Value and Intention to Revisit
  • A Study on the Effect of On-line Shopping Values on Customer Satisfaction and Intention to Re-use
  • A Study on Service Quality Perception Using the SERVQUAL Model in the Port of Manzanillo, Mexico
  • A Structural Analysis of Value, Quality and Price Perceptions of Business and Leisure Travelers
    Kashyap, R. [2000]
  • A Service Quality Model and Its Marketing Implications
  • A Mediating Role of Destination Image in the Relationship between Event Quality, Perceived Value, and Behavioral Intention
    Moon, K. [2013]
  • A Comparative Study on the Effect of Service Quality of Firms Undertaking O2O Commerce on Customer Satisfaction and Repurchase Intention in Korea, China and Japan
    문희철 [2018]