데이터 기반 학습(Data-Driven Learning)을 통한 학문 목적 쓰기 교육 연구

신범숙 2020년
' 데이터 기반 학습(Data-Driven Learning)을 통한 학문 목적 쓰기 교육 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • curriculum
  • data driven learning
  • genre-based writing
  • korean for academic purpose
  • process-oriented writing
  • 과정 중심 쓰기
  • 교육과정
  • 데이터 기반 학습
  • 장르 중심 쓰기
  • 학문 목적 한국어
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,651 0

0.0%

' 데이터 기반 학습(Data-Driven Learning)을 통한 학문 목적 쓰기 교육 연구' 의 참고문헌

  • 한국어 학위논문 서론의 장르분석적 연구
    박은선 [2006]
  • 한국어 학술 텍스트의 필자 태도 표현 교육 연구
    이슬비 [2016]
  • 한국 고등학생들을 대상으로 한 코퍼스 기반 어휘 및 문법 학습의 효과
    홍선이 [2008]
  • 학위논문 초록의 move 관련 연구
    강민경 [2015]
  • 학문목적 한국어 쓰기 교육을 위한 경영학 학위논문의 장르분석: 결론 부분을 중심으로
    박지희 [2016]
  • 학문 목적 한국어교육 연구 동향 분석 -토픽모델링과 언어 네트워크 분석으로-
    유양 [2020]
  • 학문 목적 한국어 교육의연구 동향 분석 및 연구 방안 제언
    성아영 [2016]
  • 장르 중심 학문 목적 한국어 쓰기 교수의 실행연구 : 대 학원 보고서를 중심으로
    박은선 [2014]
  • 유학생의 한국어 학위논문 쓰기 교육을 위한 학위논문 연구방법 부분의 장르 분석 연구
    윤여옥 [2012]
  • 유학생의 한국어 학위논문 쓰기 교육을 위한 학위논문 결과 부분의 장 르 분석 연구
    이수연 [2012]
  • 유학생 현황
  • 외국인 한국어 학습자의 학위논문 초록 쓰기 교육 방안
    유민애 [2015]
  • 영어작문수업에서의 자동작문채점기 FES 활용에 대한타당성 연구
    황명환 [2015]
  • 연구 동향 분석을 통해 본 학문 목적 한국어교육 연구의 실태와 제언
    최정순 [2012]
  • 언어자료기반학습(Data-Driven Learning)을 적용한 중학생 어휘 학습 효과 연구
    이동주 [2017]
  • 내용 분석을 중심으로 한 한국어 연구 논문 서론의 장르 분석 연구
    김영규 [2008]
  • Writing an applied linguistics thesis or dissertation: A guide to presenting empirical research
  • Using concordance programs in the modern foreign languages classroom, Module 2.4. Information and Communications Technology for Language Teachers (ICT4LT)
    Lamy, M. N. [2007]
  • Using computer concordances for literary analysis in the classroom
    Kowitz, J. [1991]
  • Reconciling top-down and bottom-up approaches to graduate writing : Using a corpus to teach rhetorical functions
    Charles, M. [2007]
  • Learning with corpora, Houston
    Aston, G. [2001]
  • Getting the corpus habit : EAP students’ long-term use of personal corpora
    Charles, M. [2014]
  • Genre and second language writing
    Hyland, K. [2004]
  • Genre and corpora in the English for academic writing class
    Cortes, V. [2007]
  • Genre analysis : English in academic and research settings
    Swales, J. [1991]
  • From text to corpus: A genre-based approach to academic literacy instruction
    Tribble, C. [2013]
  • Exploring corpora for ESP learning(Vol 21)
    Gavioli, L. [2005]
  • Developing research report writing skills using corpora
  • Corpus-based description in teaching and learning
  • Corpus use in language learning : A meta-analysis
    Boulton, A. [2017]
  • Corpus linguistics in language teaching
    Boulton, A. [2010]
  • Corpora in the Foreign Language Classroom
    Coffey, S. [2007]
  • Challenge and Change in Language Teaching
    Skehan, P. [1996]
  • Cambridge Handbook of English Corpus Linguistics
    Cobb, T. [2015]
  • A study of Korean and English Research paper introductions based on Swales’ move analysis
    Lee, S. [2001]
  • A critical review of research and practice in data-driven learning(DDL)in the academic writing classroom
    Chen, M. [2018]
  • 2020년 교육기본통계 결과