대학 실시간 온라인 교육의 효과적인 운영을 위한 고려요소 및 개선방안 탐색: 학습자 경험과 인식을 중심으로

한형종 2020년
Created with Highcharts 5.0.0활용도영향력공유도3
인용/피인용
대학 실시간 온라인 교육의 효과적인 운영을 위한 고려요소 및 개선방안 탐색: 학습자 경험과..
' 대학 실시간 온라인 교육의 효과적인 운영을 위한 고려요소 및 개선방안 탐색: 학습자 경험과 인식을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Learners’ Experience
  • Learners’ Perception
  • Online Distance Education
  • Synchronous Online Education
  • higher education
  • 고등교육
  • 실시간 온라인 교육
  • 온라인 원격교육
  • 학습자 경험
  • 학습자 인식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
989 0

0.0%

' 대학 실시간 온라인 교육의 효과적인 운영을 위한 고려요소 및 개선방안 탐색: 학습자 경험과 인식을 중심으로' 의 참고문헌

  • 학습자의 경험 분석을 통한 플립 러닝의 재해석
    이예경 [2017]
  • 학습 설계를 지원하는 이러닝 플랫폼 프로토타입 탐색 연구
    임철일 [2017]
  • 이러닝 콘텐츠에서 비음성 사운드에 대한 학습자 인식 분석
    김태현 [2010]
  • 온라인 실시간 강의의 운영 사례와 교육 효과 : 고려대학교 <글쓰기Ⅰ> 과목을 중심으로
    정창권 [2020]
  • 실시간 온라인 학습에 대한 학습자의 인식및 만족도 연구 -D대학교 한국어 교육기관의 사례를 중심으로-
    최정선 [2020]
  • 실시간 온라인 수업에 대한 교수자의 인식 및 만족도 연구 : D대학교 한국어 교육기관의 사례를 중심으로
    최정선 [2020]
  • 면대면 학습 환경과 온라인 실시간/비실시간 학습 환경에서의 상호 작용 패턴 분석
    이상수 [2004]
  • 라포 수준에 따른 집단 구성이 온라인 협력학습 환경에서 상호작용에 미치는 영향
    이은철 [2013]
  • 동영상 강의 분할시간이 학습성과에 미치는 영향 -스마트폰을 활용한 모바일 학습환경을 중심으로-
    홍원준 [2013]
  • 대학 이러닝 환경에서 실시간과 비실시간 소셜미디어 활용유형 차이분석
    엄상현 [2017]
  • 구조화된 상호작용과 의사소통을 촉진하기 위한 육색사고모자 온라인 실시간 토론 도구 개발
    구양미 [2012]
  • e-러닝에서의 교수실재감 구인 요인에 대한 실증적 탐색
    고은현 [2006]
  • The international encyclopedia of higher education
  • Teaching, technology, and teacher education during the COVID-19 pandemic: Stories from the field
    A. Gruber [2020]
  • Synchronous versus asynchronous online teaching of physics during the COVID-19pandemic
    S. Guo. [2020]
  • Students' beliefs about mobile devices Vs. desktop computers in South Korea and the United States
    Eunmo Sung [2012]
  • Student perceptions and learning outcomes in asynchronous and synchronous online learning environments in a biology course
  • Multidimensional scaling
  • Movers and shapers : Teaching in online environments
  • Maintaining rich dialogic interactions in the transition to synchronous online learning
    Hyunyi Jung [2020]
  • Investigating synchronous and asynchronous class attendance as predictors of academic success in online education
  • Instructor prompts and student engagement in synchronous online nutrition classes
  • Handbook of qualitative research
    E. G. Guba [1994]
  • Exclusively synchronous online learning : The impact on student performance and engagement outcomes
  • Engaging learners through zoom:Strategies for virtual teaching across disciplines
    J. Brennan. [2020]
  • E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning
    R. C. Clark [2016]
  • E-Learning: Strategies for delivering knowledge in the digital age
  • Designing purposeful student interactions to advance synchronous learning experiences
    C. K. Baker [2019]
  • Comparing synchronous and asynchronous online discussions for students with disabilities: the impact of social presence
  • Building rapport to improve retention and success in online classes
  • Assessing teaching presence in a computer conferencing context
    T. Anderson [2001]
  • An open for replication study : The role of feedback timing in synchronous computer‐mediated communication