식품위험에 대한 소비자친화적 위험 커뮤니케이션 소구 방안 연구: 낙인해소와 주의촉구의 측면에서

' 식품위험에 대한 소비자친화적 위험 커뮤니케이션 소구 방안 연구: 낙인해소와 주의촉구의 측면에서' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • affect heuristic
  • emotional appeal
  • optimistic bias
  • risk-communication
  • stigmatization
  • 감성적 소구
  • 감정 휴리스틱
  • 낙관적 편향
  • 낙인화
  • 위험 커뮤니케이션
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 식품위험에 대한 소비자친화적 위험 커뮤니케이션 소구 방안 연구: 낙인해소와 주의촉구의 측면에서' 의 참고문헌

  • 한국 사회에 적합한 사과전략 도출을 위한 위기 커뮤니케이션 연구 : 근거이론 접근
    손승우 [2011]
  • 프로젝트 커뮤니케이션 인식 차이에 대한 상호 지향성 모델 적용 가능성에 관한 탐색적 연구
    김정수 [2013]
  • 정부의 공공서비스 위기 대응에 대한 국민의 평가위기 커뮤니케이션 전략과 감성적 소구, 쟁점 관여도, 정부 책임성이국민의 커뮤니케이션 수용과 정부신뢰에 미치는 영향
    박경희 [2013]
  • 이성적 소구 광고와 감성적 소구 광고의효과 비교 : 기존 연구의 문헌적 고찰을 중심으로
    오두범 [2006]
  • 이성과 감정. 커뮤니케이션 이론
    이재신 [2014]
  • 유기농식품과 유전자재조합 식품의 소비자태도와 구매행동 비교분석
    유소이 [2008]
  • 위험판단 심리학
    Slovic, P [2008]
  • 위험과 편익을 넘어서: 원자력발전소 수용성에 대한 경험적 감정의 휴리스틱 효과
    김서용 [2007]
  • 위험 커뮤니케이션
    김영욱 [2014]
  • 식품위험 커뮤니케이션 전략의 소비자친화적 설계 방안 연구
    사지연 [2020]
  • 식품·의약품 관련 정보처리과정이 위험인식과 예방행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 : O-S-R-O-R 커뮤니케이션 효과 모델을 중심으로
    장정헌 [2014]
  • 서울시 지역주민의 알코올장애와 스트레스, 정신건강 및 자살
    손애리 [2009]
  • 사전 태도와 이성적/감성적 소구 유형이 장애인 돕기 캠페인의 반응에 미치는 영향
    백혜림 [2014]
  • 사과문에서의 공감 표현 및 구체적 해결방안의 효과
    정민희 [2012]
  • 발전원별 사회적 위험도에 대한 상대적 심각성 분석: AHP 기법을 활용하여
    이재은 [2007]
  • 메시지 유형에 따른 에이즈 예방 캠페인 효과:공포소구와 메시지 측면성의 효과를 중심으로
    최명일 [2007]
  • 공포소구와 결합된 자기 책임성 정서와 자기 효능감이 금연의도에 미치는 영향
    양윤 [2009]
  • 공포소구 메시지의 위협과 효능감 수준에 따른 설득효과: 공포소구 모델 EPPM 의 적용
    차동필 [2006]
  • 공포, 혐오감, 분노가 담뱃갑 경고그림 태도, 흡연 태도 및 금연의도에 미치는 영향
    최유진 [2014]
  • 공중유형과 메시지 프레이밍이건강위험 커뮤니케이션 태도에 미치는 영향 : 분노행동주의모델(Anger Activism Model)의 적용
    김수진 [2009]
  • 『위험, 위기 그리고 커뮤니케이션: 현대사회의 위험, 위 기, 갈등에 대한 해석과 대응』
    김영욱 [2008]
  • “성별과 감정 유형이 감정 소구 광고 반응에 미치는 영향,”
    임승희 [2010]
  • “건강이슈유형에 따른 상황적 헬스커뮤니케이션 메시지 모델 연구: 귀인이론과 감정의 인지평가이론을 중심으로”
    김수진 [2015]
  • Why it won't happen to me : perceptions of risk factors and susceptibility
  • Understanding the influence of perceived norms on behaviors
  • Trust, emotion, sex, politics, and science: Surveying the risk assessment battlefield
    Slovic, P. [1997]
  • Three phases in the evolution of risk communication practice
    Leiss, W. [1996]
  • The affect heuristic in judgments of risks and benefits
  • TV광고의 감성적 소구유형에 따른 소비자 태도에 관한 연구- 첩부제 중심으로 -
    이가영 [2014]
  • Social stigma and consumer benefits : tradeoffs in adoption of genetically modified foods
  • Risk, media and stigma: understanding public challenges to modern science and technology
    Slovic, P. [2013]
  • Risk perception and communication unplugged : twenty years of Process
  • Risk as analysis and risk as feelings : Some thoughts about affect, reason, risk, and rationality
    Slovic, P. [2004]
  • Risk Communication : Facing Public Outrage
  • Responding to product liability crises
    Siomkos, G. [1993]
  • Putting the fear back into fear appeals : The extended parallel process model
    Witte, K. [1992]
  • Public understanding of food risk issues and food risk messages on the island of Ireland : the views of food safety experts
    De Boer, M. [2005]
  • Public attitudes toward emerging technologies examining the interactive effects of cognitions and affect on public attitudes toward nanotechnology
    Lee, C. J. [2005]
  • Psychological determinants of willingness to taste and purchase genetically modified food
  • Protecting Organization Reputations During a Crisis: The Development and Application of Situational Crisis Communication Theory
  • Proposed model of the relationship of risk information seeking and processing to the development of preventive behaviors
    Griffin RJ [1999]
  • Mood and memory
  • Macroscope:Technological stigma
  • Judging risk and return of financial assets
    Ganzach, Y. [2000]
  • Interpersonal approaches to communication research
  • Integration of the cognitive and the psychodynamic unconscious
    Epstein, S. [1994]
  • Helping crisis managers protect reputational assets : Initial tests of the situational crisis communication theory
  • Gene Technology and Social Acceptance
  • Food risk perceptions, purchasing behaviour and culture of fear
  • Explanation of the relation between negative mood and helping
    Carlson, M. [1987]
  • Emotions and preventive health behavior : worry, regret, and influenza vaccination
  • Correcting misperceptions about stigmatized ingredients : MSG
  • Communicator attractiveness and expertise, emotional versus rational appeals, and persuasion : A heuristic versus systematic processing interpretation
  • Communication and persuasion
  • Communication and Attributions in a Crisis: An Experimental Study in Crisis Communication
  • Communicating Science in Social Contexts
    Trench, B. [2008]
  • CEO 트위터 사과메시지의 위기관리 효과: 트위터 사과여부, 사과주체, 감성적 소구를 중심으로
    박노일 [2012]
  • Blackwell series in health psychology and behavioral medicine. Social Psychological Foundations of Health and Illness
  • Attitudes and risk perceptions of stakeholders in a nuclear waste siting issue
  • Attitude change and information integration in fear appeals
  • Anticipated regret and time perspective : Changing sexual risk-taking behavior
    Richard, R. [1996]
  • An international analysis of emotional and rational appeals in services vs goods advertising
  • An Emotion‐Based Model of Risk Perception and Stigma Susceptibility : Cognitive Appraisals of Emotion, Affective Reactivity, Worldviews, and Risk Perceptions in the Generation of Technological Stigma
  • Advances in Experimental Social Psychology, 5
  • Addressing cultural orientations in fear appeals: Promoting AIDS-protective behaviors among Mexican immigrant and African American adolescents and American and Taiwanese college students
    Sampson [2001]
  • A psychological study of the inverse relationship between perceived risk and perceived benefit
  • A protection motivation theory of fear appeals and attitude change
  • A motivational perspective on risky behaviors : The role of personality and affect regulatory processes