페이스북에서의 잠복 관찰이 제3자 지각에 미치는 영향 루머 인식의 매개 효과

' 페이스북에서의 잠복 관찰이 제3자 지각에 미치는 영향 루머 인식의 매개 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • facebook
  • genetically modified food
  • lurking
  • rumor
  • third-person perceptions
  • 루머
  • 소셜 미디어
  • 유전자 변형식품
  • 잠복관찰
  • 제3자 인식
  • 페이스북
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 페이스북에서의 잠복 관찰이 제3자 지각에 미치는 영향 루머 인식의 매개 효과' 의 참고문헌

  • 혐오성 댓글의 제3자 효과: 댓글의 속성과 이용자의 성향을 중심으로
    조윤용 [2016]
  • 한·중국 대학생들의 유튜브 이용 특성과 제3자 효과에 관한 연구 -웰빙정보 이용을 중심으로-
    조맹 [2020]
  • 지진 뉴스에 대한 제3자 효과 사회적 거리 가설의 재검토와 제3자 효과에 대한 언론 신뢰도 및 위험 인식의 역할
    백혜진 [2019]
  • 의료사고 보도와 제3자 효과
    김봉철 [2013]
  • 유권자의 제3자 효과 지각 연구: 후보자 이미지와 후보 선택에 미치는 미디어 효과를 중심으로
    설진아 [2008]
  • 위험 루머에 대한 10년간의 언론보도 내용분석
    양지혜 [2018]
  • 온라인 커뮤니티 특성, 커뮤니티 멤버 특성, 개인 특성이 잠복관찰 활동에 미치는 영향:왜 사람들은 쓰지 않고 읽기만 하는가?
    박도형 [2014]
  • 소비자 성격, 제품관여도 및 보상이 온라인 잠복관찰행위에 미치는 영향
    강희숙 [2017]
  • 성적소구 광고에 대한 제3자 효과가 규제인식에 미치는 영향: 성적소구 강도(强度), 사회적 거리를 중심으로
    김봉철 [2016]
  • 루머 유형, 메시지 소구 유형이 루머 신뢰 및 확산 의도에 미치는 영향 -수용자의 정보 처리 동기의 조절 효과를 중심으로
    장금시 [2017]
  • 대학생들의 소셜미디어 이용동기가 소셜미디어 광고 이용의향에 미치는 영향
    심성욱 [2011]
  • 대학생 집단의 신종플루에 대한 인식과 지각적 편향
    김정현 [2010]
  • 뉴스 리터러시가 가짜뉴스의 영향력 지각과 규제 태도에 미치는 영향: 가짜뉴스 범위 인식의 조절 효과
    허윤철 [2020]
  • 국내 인터넷 루머커뮤니케이션 유력자 현황에 대한 탐색: 동기적 접근을 중심으로
    차유리 [2014]
  • 가짜뉴스의 규율방법에 대한 법적 고찰
    한갑운 [2017]
  • “Fake news” is not simply false information: a concept explication and taxonomy of online content
  • Wuhan Corona, Facebook and YouTube ‘fake news’ problems are serious
  • When do people verify and share health rumors on social media? The effects of message importance, health anxiety, and health literacy
    Oh, H. J. [2019]
  • Understanding the appeal of user-generated media : A uses and gratification perspective
    Shao, G. [2009]
  • Understanding drivers and outcomes of lurking vs. posting engagement behaviours in social media-based brand communities
  • Third-person effects on political participation
    Banning, S. [2006]
  • Third-person effect and Internet pornography : The influence of collectivism and Internet self-efficacy
    Lee, B. [2005]
  • Thinking about the media : A review of theory and research on media perceptions, media effects perceptions, and their consequences
  • The use of the Internet pornography and the third person effect
    Joo, C. [2005]
  • The third-person perception as social judgment: An exploration of social distance and uncertainty in perceived effects of political attack ads
  • The third-person effect in communication
    Davison, W. [1983]
  • The third-person effect in advertising : A meta-analysis
    Eisend, M. [2017]
  • The influence of personality on active and passive use of social networking sites
    Pagani, M. [2011]
  • The effect of social desirability on perceived media impact : Implications for third-person perceptions
  • The effect of citizen’s voluntary campaign against rumors in Internet
    Choi, Y. [2010]
  • The Measurement of Web-Customer Satisfaction : An Expectation and Disconfirmation Approach
  • SNS에서의 잠복관찰 행위와 이용 강도에 미치는 영향요인 분석: 페이스북 이용자의 성격 및 심리적 특성을 중심으로
    정성은 [2016]
  • SNS 이용자 잠복행동의도에 영향을 미치는 요인
    황윤용 [2018]
  • Rumor psychology: Social and organizational approaches
    DiFonzo, N. [2007]
  • Rumor proliferation and detection in social media: A review
  • Rumor has it: Identifying misinformation in microblogs
  • Rumor gauge
  • Rumor detection on Twitter using a supervised machine learning framework
  • Rumor Identification in Microblogging Systems Based on Users’ Behavior
    Liang, G. [2016]
  • Relationship between the level of intimacy and lurking in online social network services
  • Prominent features of rumor propagation in online social media
    Kwon, S. [2013]
  • Perceived online community support, member relations, and commitment: Differences between posters and lurkers
    Yang, X. [2017]
  • Perceived impact of defamation: An experiment on third-person effects
    Cohen, J. [1988]
  • Overrating the x rating: The third person perception and support for censorship of pornography
  • Only other people post food photos on Facebook : Third-person perception of social media behavior and effects
    Pham G. V. [2019]
  • Ongoing crisis communication: Planning, managing and responding
  • Normative Mechanism of Rumor Dissemination on Twitter
    Lee, H. [2017]
  • Most popular social networks worldwide as of July 2020, ranked by number of active users
  • Many Americans believe fake news is sowing confusion
  • Lurking in online asynchronous discussion
    Kucuk, M. [2010]
  • Is there social capital in a social network site? : Facebook use and college students’ life satisfaction, trust, and participation
  • Introducing COBRAs exploring motivations for related social media use
  • Impact of Rumors and Misinformation on COVID-19 in Social Media
  • Identifying rumors and their sources in social networks
    Seo, E. [2012]
  • ICT mediated rumor beliefs and resulting user actions during a community crisis
    Oh, O. [2018]
  • Handbook of social comparison: Theory and research
    Dunning, D. [2000]
  • Fact-checking effect on viralhoaxes: A model of misinformation spread in social networks
  • Epidemiological modeling of news and rumors on twitter
    Jin, F. [2013]
  • Effective strategies for responding to rumors about risks : The case of radiation-contaminated food in South Korea
  • Deceptive advertising and third-person perception : The interplay of generalized and specific suspicion
  • Biased optimism and the 3rd-person effect
  • Beyond accuracy : What data quality means to data consumers
    Wang, R. Y [1996]
  • Attitude contagion in consumer opinion platforms : posters and lurkers
  • Analysis of commercial rumors from the perspective of marketing managers: Rumor prevalence, effects, and control tactics
  • A Psychology of Rumor
  • 1인 미디어의 품질요인이 미디어 신뢰수준을 매개로 이용자의 참여활동 및 미디어 평판에 미치는 영향
    강인원 [2019]