이용자의 확증편향과 설득지식 수준이 가짜뉴스 허구성 판단에 미치는 영향

논문상세정보
' 이용자의 확증편향과 설득지식 수준이 가짜뉴스 허구성 판단에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Brand identification
  • Confirmed bias
  • Fake news
  • Persuasion knowledge
  • 가짜뉴스
  • 브랜드동일시
  • 설득 지식
  • 확증편향
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
462 0

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' 이용자의 확증편향과 설득지식 수준이 가짜뉴스 허구성 판단에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 정치 정보에 대한 선택적 노출이 태도 극화에 미치는 효과 : 비정치적 온라인 커뮤니티 이용자들을 대상으로
    노정규 [2012]
  • 세월호 사고뉴스 프레임의 비대칭적 편향성: 언론의 차별적 관점과 해석방식
    이완수 [2015]
  • 비상업적 콘텐츠가 혼재된 광고 규제에 대한 전문가 인식 조사 연구
    유현중 [2018]
  • 브랜드 동일시, 브랜드 감정, 브랜드 로열티의 관계에 관한 연구- 실용적 제품과 쾌락적 제품간의 비교
    이유재 [2004]
  • 대선후보 검증 보도 문제점과 개선 방향
    김대경 [2017]
  • 뉴스 신뢰도, 뉴스 관여도와 확증편향이 소셜커뮤니케이션 행위 에 미치는 영향: 가짜뉴스와 팩트뉴스 수용자 비교
    김미경 [2019]
  • 내부브랜딩:내부고객의 브랜드 동일시가 내부고객만족과cs활동에 미치는 영향
    이유재 [2004]
  • 기업명성, 제품판단 및 소비자적개심과 외국산 제품의 구매의도간의 구조적 관계: 국가친숙성과 소비자자민족중심주의 성향의 조절효과
    장영혜 [2011]
  • 기업명성, 기업신뢰성, 기업-소비자 동일시 및 고객충성도 간의 구조적 관계에 관한 연구: 중국진출 한국기업을 중심으로
    윤성환 [2016]
  • 금융기관의 사회적 책임과 기업명성이 기업충성도에 미치는 영향: 기업신뢰의 매개효과
    김성욱 [2015]
  • 가짜뉴스의 개념화와 규제수단에 관한 연구 ― 인터넷서비스사업자의 자율규제를 중심으로 ―
    황용석 [2017]
  • 가짜 뉴스(Fake News)와 민주주의
    심홍진 [2017]
  • “설득지식 모델의 시각에서 본 공익캠페인의 효과에 관한 연 구.”
    김정현 [2005]
  • Understanding the bond of identification: An investigation of its correlates among art museum
  • Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory
  • The effect of social responsibility on customer donations to corporate-Supported Non-profits
  • Testing the action-based model of cognitive dissonance: The effect of action-orientation on post-decisional attitudes
  • Statement verification: A stochastic model of judgment and response
  • Social identity theory and the organization
  • Self-Concept and Image Congruence: Some Research and Managerial Implication
  • Selective exposure to information: A critical review
  • Rumor, Gossip and Urban Legends
    DiFonzo, N. [2007]
  • Rumor psychology: Social and organizational approaches
    DiFonzo, N. [2007]
  • Practicing strategy: Text and cases
    Sotirtios [2015]
  • Plz RT: a social diffusion model of misinformation and disinformation for understanding human information behaviour
  • Niche news: The politics of news choice
  • Naturalistic inquiry (Vol. 75)
  • Natural myside bias is independent of cognitive ability
  • Fame and fortune: How successful companies building winning reputations
  • Effects of self-esteem, hypothetical explanations, and verbalization of expectancies on future performance
  • Corporate identity: past, present and future
  • Confirmation bias: A ubiquitous phenomenon in many guises
  • An introduction to qualitative research
    Flick, U. [1998]
  • All the news that’s fit to post: A profile of news use on social networking sites
  • A Companion to Qualitative Research
    Flick, U. [2004]