기술기반 셀프서비스와 인적 서비스가 서비스 품질에 미치는 영향 비교

논문상세정보
' 기술기반 셀프서비스와 인적 서비스가 서비스 품질에 미치는 영향 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • M31
  • Service Quality
  • Technology-based Self-service JEL Classifications: M15
  • service employee
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
957 0

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' 기술기반 셀프서비스와 인적 서비스가 서비스 품질에 미치는 영향 비교' 의 참고문헌

  • 키오스크 서비스 이용자의 지각된 관계혜택이 만족과 충성도에 미치는 영향: 소비자 혁신성과 합리성의 조절효과를 중심으로
    정성광 [2013]
  • 지속가능한 항공관광산업을 위한 객실승무원의 에어스케이프(Airscape),서비스 지향성, 직무 만족, 고객 지향성 간 관계 연구: 에어스케이프의 사회적 영역, 물리적 편의 영역, 물리적 안전 영역을 중심으로
    김규미 [2018]
  • 지각된 위험과 소비자 특성이 외식소비자의 기술기반 셀프서비스(TBSS) 지속이용의도에 미치는 영향
    이진명 [2019]
  • 외식소비자의 지각된 기술기반 셀프서비스 특성이 만족 및 구매의도에 미치는 영향 연구-온라인 메뉴주문 시스템을 중심으로-
    이인숙 [2013]
  • 셀프서비스 기술의 의인화와 소비자 충성도의 관계에 관한 연구: 즐거움의 매개역할을 중심으로
    전효아 [2020]
  • 기술 준비도와 소비자 준비도가 Self Service Technology 사용동기와 태도 및 사용의도에 미치는 영향
    심현숙 [2012]
  • User acceptance of computer technology : A comparison of two theoretical models
  • Touch Versus Tech : When Technology Functions as a Barrier or a Benefit to Service Encounters
  • The influence of technology anxiety on consumer use and experiences with self-service technologies
  • The Era of Efficiency
    Burrows, P. [2001]
  • The Effects of Perceived Fairness on Customer Responses to Retailer SST
    White, A. [2012]
  • Technology infusion in service encounters
  • Successful innovation using strategies to reduce consumer resistance : An empirical test
    Ram, S. [1989]
  • Some New Thoughts on Conceptualizing Perceived Service Quality : A Hierarchical Approach
  • Servperf versus Servqual : Reconciling Performance-Based and Perceptions-Minus-Expectations Measurement of Service Quality
    Cronin, Jr. [1994]
  • Service Quality: New Directions in Theory andPractice
    Rust, R. T. [1994]
  • Self-service technologies : Understanding customer satisfaction with technology-based service encounters
  • Self-Service Technologies and e-Services Risks in Social Commerce Era
  • SERVQUAL : A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
  • Relationship Marketing in a Self-Service Context : No Longer Applicable?
    Johns, R. [2012]
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use and Acceptance of Information Technology
  • Paradoxes of technology : Consumer cognizance, emotions, and coping strategies
    Mick, D. G. [1998]
  • Man Versus Machine : Resisting Automation in Identity-Based Consumer Behavior
    Leung, E. [2018]
  • Factors Influencing the Acceptance of Self-service Technologies : A Meta-Analysis
    Blut, M. [2016]
  • Diffusion of. Innovations
  • Consumer reactions to electronic shopping on the world wide web
  • Consumer Evaluations of New Technology-Based Self-Service Options : an Investigation of Alternative Models of Service Quality
  • Choosing among Alternative Service Delivery Modes: An Investigation of Customer Trial of Self-Service Technologies
  • Choosing Self-service Technologies or Interpersonal Services—The Impact of Situational Factors and Technology-related Attitudes
  • A service quality model and its marketing implications
    Gröroos, C [1984]