온라인 의류 쇼핑 사이트의 제품 사이즈 정보 실태 분석 - 여성용 테일러드 재킷을 중심으로 -

논문상세정보
' 온라인 의류 쇼핑 사이트의 제품 사이즈 정보 실태 분석 - 여성용 테일러드 재킷을 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • customized size guide tool (맞춤형 사이즈 안내 도구)
  • garment measurement (제품실측치수)
  • online apparel retail website (온라인 의류 쇼핑 사이트)
  • size reference (사 이즈 참고 정보)
  • size specification (사이즈 정보)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5 0

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' 온라인 의류 쇼핑 사이트의 제품 사이즈 정보 실태 분석 - 여성용 테일러드 재킷을 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 확장된 기술수용모형(ETAM)을 이용한 인터넷 쇼핑몰 패션상품 구매행동 연구 - 지각된 가치와 위험 및 신뢰의 영향을 중심으로
    나윤규 [2010]
  • 패션 온라인 쇼핑몰에 따른 반품이유와 반품물류서비스 만족도
    김지수 [2020]
  • 전자상거래 등에서의 상품 등의 정보제공에 관한 고시 [Public notice of providing information on the sale of goods, etc. in electronic commerce, etc.]. Article 3 Paragraph 4
  • 인터넷쇼핑몰의 상품정보제공 문제점 분석
    김건아 [2013]
  • 인터넷 쇼핑몰의 구매후기 특성이 판매촉진 추구혜택과 구매만족도, 재구매의도 및 구전의도에 미치는 영향
    이수진 [2014]
  • 인터넷 쇼핑 시 중요하게 고려하는 의류상품 구매후기 정보에 관한 탐색적 연구
    홍희숙 [2011]
  • 인체측정 표 준화 용어 [Standard Terms of Anthropometry]
  • 여성복의 구매빈도에 의한 선호도 및 치수 시스템 인지도에 관한 분석
    구희경 [2011]
  • 안전기준준수대상생활용품의 안전기준 [Safety standards of consumer products subject to compliance with safety standards] (2020). Article 2 Paragraph 2
  • 빅데이터와 인공지능을 중심으로 한 패션산업의 동향
    김지은 [2018]
  • 남녀 중고등학생 교복 착용 실태에 관한 연구
    현은경 [2008]
  • ‘If you know, it's a chubby body’.. Secret of ‘44 size’
  • Utilization of big data in fashion company, it is essential, not optional!
  • The relationship of body-related self-discrepancy to body dissatisfaction, apparel involvement, concerns with fit and size of garments, and purchase intentions in online apparel shopping
    Kim, H. [2010]
  • Standardization of Clothing Sizing
  • Size does matter
  • Retailers grapples with $100bn returns problem
  • Purchasing trends and best brand in the first half of 2019
  • Online shopping trends in May 2020
  • Online fashion market growth and new competitors
  • Keith Jacket Virtusize
  • Keeping the body in mind : The influence of body esteem and body boundary aberration on consumer beliefs and purchase intentions
    Rosa, J. A. [2006]
  • KS K 0051: 2019-Sizing systems for female adult’s garments
  • Fashion is also entering ‘untact business’! Achieved 100 million won in sales for 4 days on Naver’s Bangusuk Fashion Show
  • Fashion industry fosters dedicates digital marketing organization
  • F&F, SI, LF, FILA, Handsume and Cowell fashion lead sustainable growth
  • Components of apparel retailing web sites
    Jang, E. [2004]
  • Are negative and positive reviews regarding apparel fit influential?
    Shin, E. [2020]
  • Apparel recommendation system evolution : an empirical review
    Guan, C. [2016]
  • A study on the realities of the sizing systems of women’s garments
    Hong, J. M. [2000]
  • A study on consumer's preference for size labeling system of womens's ready-to-wear garments
    Chun, J. S. [1996]
  • A proposal for a new size label to assist consumers in finding well-fitting women’s clothing, especially pants : An analysis of size USA female data and women’s ready-to-wear pants for North American companies
  • 55, S, 90... Inconsistent apparel sizes make consumers frustrated
  • 18~59세 여성의 키에 따른 기성복 선호스타일과 착용적합성에 관한 연구
    이정임 [2012]