대학의 교수·학습 지원이 교수자와 학습자의 테크노스트레스에 미치는 영향에 대한 구조적 관계 분석

논문상세정보
' 대학의 교수·학습 지원이 교수자와 학습자의 테크노스트레스에 미치는 영향에 대한 구조적 관계 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • COVID-19
  • Collegial Support
  • Computer Self-Efficacy
  • Institutional Support
  • technostress
  • tpack
  • 대학의 교수·학습 지원
  • 동료 간 지원
  • 컴퓨터 자기효능감
  • 테크노스트레스
  • 테크놀로지 내용교수·학습지식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,856 0

0.0%

' 대학의 교수·학습 지원이 교수자와 학습자의 테크노스트레스에 미치는 영향에 대한 구조적 관계 분석' 의 참고문헌

  • 플립드러닝 환경에서 초등 교사가 지각하는 테크노스트레스 관련 변인
    엄우용 [2020]
  • 포스트 코로나 메가 대학등장 등 교육 쓰나미 야기할 것
  • 테크노스트레스의 유발 요인과 완화요인 및 테크노스트레스와 반생산성의 관계에대한 연구
    김대건 [2020]
  • 테크노스트레스에 대한 국내 연구동향 고찰
    허은주 [2019]
  • 코로나로 ‘사이버大’된 대학들, 다음 주 개강 앞두고 초비상
  • 코로나19, 대학생의 수업권은 어디로?
  • 조직 내 피드백에 관한 연구 : 긍정적·부정적 피드백의 내용과 자기효능감을 중심으로
    김문선 [2009]
  • 조직 내 테크노스트레스와 지속적 몰입의 관계 : 참여 촉진과 기술적 지원 제도의 조절효과
    김근아 [2015]
  • 유아교사의 테크노스트레스와 교수효능감의 관계에서 자아탄력성과 동료교사 관계의 조절효과
    이지영 [2019]
  • 온라인 게임 중독 검사 개발과 타당화 분석
    김주환 [2008]
  • 온라인 개강 일주일… 혼란 속 캠퍼스는 변화 중
  • 실시간 온라인 수업에서 수업 만족도에 대한 컴퓨터 자기효능감, 교수실재감, 학습자 참여의 예측관계 분석
    이은주 [2012]
  • 면대면 수업의 온라인 수업 전환과정에서 발생하는 설계 장애물에 대한 탐색
    도재우 [2020]
  • 대학생들의 테크노스트레스, 플로우, 스마트폰 중독이 스마트폰 사용만족에 미치는 영향
    박종순 [2015]
  • 대학 교원의 역량 분석을 통한 교수지원 프로그램 방향성 제고: 테크놀로지 내용교수지식(TPACK)을 중심으로
    엄미리 [2012]
  • 대학 교수자의 플립러닝 적응과정에 관한 근거이론
    김민정 [2019]
  • 구조방정식 모형으로 논문쓰기
    김주환 [2009]
  • 구조방정식 모델분석
    김원표 [2017]
  • 교사의 테크놀로지 활용에 영향을 미치는 변인에 대한 메타분석
    이동국 [2015]
  • 교사들의 테크놀로지 활용 연구 : TAM 모형을 중심으로
    신원석 [2020]
  • 간호대학생의 테크노 스트레스가 학업지속의향에 미치는 영향: 스트레스 대처의 매개효과를 중심으로
    최성애 [2018]
  • 간호대학생의 미디어리터러시, 테크노스트레스와 학업적 자기효능감의 관계
    김건희 [2018]
  • “화상 강의는 처음이라”, 교수들도 원격수업 준비에 멘붕
  • “인사 장면만 5번 NG”···코로나 인강에 60대 교수님 진땀 난다
  • What drives global ICT adoption? Analysis and research directions
  • The structure of computer anxiety: a six factor model
    Becker, J. [2001]
  • The effects of technostress ithin the context of employee use of ICT
  • The effects of secondary teacher’s technostress on the intention to use technology in South Korea
    Joo, Y. J. [2016]
  • The dark side of technologies : Technostress among users of imformation and communication technologies
  • The Impact of Technostress on Role Stress and Productivity
  • The Impact of Computer Self-Efficacy and Technology Dependency on Computer-Related Technostress : A Social Cognitive Theory Perspective
    Shu, Q. [2011]
  • Technostress in university students’ technology- enhanced learning: An investigation from multidimensional person-environment misfit
    Wang, X. [2020]
  • Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge
    Mishra, P. [2006]
  • Self efficacy : The exercise of control
    Bandura, A. [1997]
  • Relationship between internet self-efficacy and internet anxiety : A nuanced approach to understanding the connection
    Paul, N. [2017]
  • Reducing tech no-anxiety in high school teachers by improving their ICT problem-solving skills
  • Principles and Practice of Structural Equation Modeling
  • Predicting collaboration technology use : Integrating technology adoption and collaboration research
  • Organizational Stress: A Review and Critique of Theory, Research, and Applications
  • Integrating technology into K-12 teaching and learning : current knowledge gaps and recommendations for future research
    Hew, K. F. [2006]
  • Exploring the Structural Relationship Among Teachers’ Technostress, Technological Pedagogical Content Knowledge(TPACK), Computer Self-efficacy and School Support
    Dong, Y. [2020]
  • Effects of gender role identify and experience on computer attitudes components
  • Computer Use, Confidence, Attitudes, and Knowledge : A Casual Analysis
    Levine, T. [1997]
  • Computer Breakdown as a Stress Factor during Task Completion under Time Pressure: Identifying Gender Differences Based on skin Conductance
  • COVID-19 대응 대학 원격강의 운영 사례 분석을 통한 유형 탐색
    이영희 [2020]
  • An investigation of the predictive power of technostress creators in job satisfaction and teacher efficacy of primary school teachers in Korea
    Lee. M. [2017]