재맥락화 중심 장르 교육을 위한 시론

유상희 2020년
' 재맥락화 중심 장르 교육을 위한 시론' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • academic vocabulary
  • classification
  • framing
  • genre instruction
  • pedagogicalpractices
  • recontextualization
  • transfer
  • 교수적 실천
  • 분류화
  • 사고도구어
  • 장르 교육
  • 재맥락화
  • 전이
  • 프레이밍
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
812 0

0.0%

' 재맥락화 중심 장르 교육을 위한 시론' 의 참고문헌

  • 장르중심 작문 교수 학습론
    박태호 [2000]
  • 장르의 역동성과 쓰기교육의 방향성
    최인자 [2000]
  • 장르 인식 기반 대학 글쓰기 교육 프로그램의 개발 및 적용
    이윤빈 [2015]
  • 장르 기반 쓰기 교육의 대안적 방법 탐색
    권태현 [2017]
  • 작문 교육과정의 변천 연구 Ⅰ - 교수요목부터 7차 교육과정까지 -
    이정찬 [2016]
  • 작문 교육과정의 과거, 현재, 그리고 미래
    원진숙 [2019]
  • 쓰기 전이와 글쓰기 교육: 쓰기 전이 교육의 내용과 방법 연구
    최종윤 [2016]
  • 대학 작문 교육과 학술적 글쓰기의 특성
    정희모 [2014]
  • 대학 신입생 대상 ‘학술적 글쓰기’의 장르적 의미와 성격
    이윤빈 [2012]
  • 대학 글쓰기의 이론과 실제 – 이공
  • 대학 글쓰기 교육에서학습 전이의 문제와 교수 전략
    정희모 [2014]
  • 담화 유형과 텍스트; 장르 탐구형 쓰기 교육 방법 연구-쓰기장르에 대한 북미수사학적 접근
    박혜영 [2015]
  • 국어 사고도구어 교육 연구
    신명선 [2004]
  • 교육사회학의 이해
    강창동 [2009]
  • 교수적 실천의 유형학 탐색: Basil Bernstein의 교육과정 사회학 관점
    성열관 [2012]
  • Writing across contexts
  • Understanding teachers’ evaluation criteria : A condition for success in science class
    Morais, A. [1996]
  • Thinking and writing in college : a naturalistic study of students in four disciplines
  • The use of Bernstein's framework in mapping school culture and the resultant development of the curriculum
    Chien, R. [2004]
  • The structuring of pedagogic discourse
  • The state of writing instruction in America’s schools: What existing data tell us
  • The genre of school music and its shaping by meso, micro, and macro contexts
    Bresler, L. [1998]
  • Teaching writing as reflective practice
  • Teaching and learning argumentative reading and writing : A review of the research
    Newell, G. [2011]
  • Teaching about writing, righting misconceptions : (Re)envisioning"first-year composition"as"Introduction to Writing Studies"
    Downs, D. [2007]
  • Teaching Factual Writing : A genre-based Approach
  • Student writing in higher education : New contexts
    Lea, M. R. [1999]
  • Spoken and written language
  • Mental discipline in high school studies
  • Learning and teaching genre
  • Knowledge, education, and cultural change
  • Invitation to social constructionism
    Gergen, K. [2009]
  • Instructional chains as a method for examining the teaching and learning of argumentative writing in classrooms
  • Genre in the new rhetoric
  • Genre in a changing world
    Devitt, A. [2009]
  • Genre and Social Langauge Writing
    Hyland, K. [2004]
  • Genre Theory : Teaching, Writing, and Being
    Dean, D. [2008]
  • Genre : An introduction to history, theory, research, and pedagogy, West Lafayette
  • Errors and expectations: a guide for the teacher of basic writing
  • Discourse and Practice: New Tools for Critical Discourse Analysis
  • Discourse across boundaries : On recontextualizations and the blending of voices in professional discourses
    Linnell, P. [1998]
  • College writing and beyond: A new framework for university writing instruction
    Hazlett, C. [2008]
  • Basil Bernstein과 교육과정 연구
    신군자 [1993]
  • Academic literacies and the ‘new orders’ : Implications for research and practice in student writing in higher education
    Street, B. [2004]
  • "Mutt Genres"and the Goal of FYC : Can we help students write the genres of the university?
    Wardle, E. [2009]