유튜브 관광채널 선택속성이 이용자 만족, 이용의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 유튜브 관광채널 선택속성이 이용자 만족, 이용의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Intention to Use.
  • Tourism Channel
  • User Satisfaction
  • selection attributes
  • youtube
  • 관광채널
  • 선택속성
  • 유튜브
  • 이용의도
  • 이용자만족
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,308 0

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' 유튜브 관광채널 선택속성이 이용자 만족, 이용의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 중국음식점 이용고객 식생활 라이프스타일에 따른 선택속성 및 행동의도에 미치는 영향
    김헌철 [2020]
  • 유튜브 관광콘텐츠 특성이 확신, 지각된 유용성, 만족, 충성도에 미치는 영향: 기대일치모형(Expectation-Confirmation Model: ECM)의 적용
    이진희 [2019]
  • 온라인쇼핑동향조사
    통계청 [2020]
  • 숙박 O2O서비스 품질이 서비스만족 및 지속사용의도에 미치는 영향: 서비스만족의 매개효과
    최현현 [2019]
  • 소비자의 기술혁신 수용유형과 동영상 UCC 서비스 참여수준
    김연정 [2009]
  • 사회연결망분석(SNA)을 통한 축제장 간이음식점의 선택속성 분석
    김정헌 [2018]
  • 농촌체험 앱의 정보시스템 품질이 지각된 유용성, 사용자 만족, 사용의도에 미치는 영향
    이진희 [2020]
  • 개인방송 먹방채널의 콘텐츠 품질 및 크리에이터 속성이 시청자 만족도 및 행동의도에 미치는 영향: 정교화가능성 모형을 기반으로
    김지선 [2019]
  • YouTube: Online video and participatory culture
    Burgess, J [2018]
  • YouTube
  • Understanding key drivers of MOOC satisfaction and continuance intention to use
    Lu, Y. [2019]
  • The moderating role of device type and age of users on the intention to use mobile shopping applications
  • The effects of relationship quality and switching barriers on customer loyalty
    Liu, C. T. [2011]
  • Structural equation modeling in practice : A review and recommended two-step approach
  • Spreading social media messages on Facebook: An analysis of restaurant business-to-consumer communications
    Kwok, L. [2013]
  • Social media engagement: What motivates user participation and consumption on YouTube?
    Khan, M. L. [2017]
  • Social media cocreation strategies: The 3Cs
  • Social media as a destination marketing tool: Its use by national tourism organizations
    Hays, S. [2013]
  • Social media analytics for YouTube comments: potential and limitations
    Thelwall, M [2018]
  • Social media activity in a festival context: Temporal and content analysis
    MacKay, K. [2017]
  • SNS유형별 광고속성 평가 및 태도에 관한 연구: 블로그, 트위터, 페이스북, 유튜브의 비교
    안대천 [2012]
  • Role of social media in online travel information search
    Xiang, Z. [2010]
  • Online social networking and addiction —A review of the psychological literature
    Kuss, D. J. [2011]
  • Mobile food ordering apps: An empirical study of the factors affecting customer e-satisfaction and continued intention to reuse
  • How are food value video clips effective in promoting food tourism? Generation Y versus non–generation Y
    Kim, S. [2018]
  • Factors Affecting Consumer Attitudes and Intentions Toward User Generated Product Content on YouTube
    Mir, I. A. [2013]
  • Exploring user responses to entertainment and political videos: An automated content analysis of YouTube
  • Explain the Intention to Use Smartphones for Mobile Shopping
    Agrebi, S. [2015]
  • Engaging with consumers using social media: A case study of music festivals
  • Engaging customers through online participation in social networking sites
    Kujur, F. [2017]
  • Educational Networking
  • Digital traces of distinction? Popular orientation and user-engagement with status hierarchies in TripAdvisor reviews of cultural organizations
  • Dangerous minds? Effects of uncivil online comments on aggressive cognitions, emotions, and behavior
    Rösner, L. [2016]
  • Attributes of videos on YouTube related to cupping therapy
  • Assessment of YouTube as an informative resource on facial plastic surgery procedures
    Ward, B. [2019]
  • An empirical study of the impacts of perceived security and knowledge on continuous intention to use mobile fintech payment services
    Lim, S. H. [2019]
  • AHP 기법을 활용한 온라인 동영상 플랫폼의 선택 속성 연구
    박선호 [2019]
  • A framework of tourist attraction research
    Lew, A. A. [1987]
  • 20년 4월 주요 유통업체 매출 동향. 보도자료