온라인 토론활동 참여정보에 대한 피드백 유형이 학습참여 및 학습성과에 미치는 영향

' 온라인 토론활동 참여정보에 대한 피드백 유형이 학습참여 및 학습성과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • asynchronous online discussion
  • directfeedback
  • feedbacktypes
  • learninganalytics
  • participatory dashboard
  • 간접 피드백
  • 설명적 피드백
  • 직접 피드백
  • 처방적 피드백
  • 피드백유형
  • 학습 성과
  • 학습참여
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
585 0

0.0%

' 온라인 토론활동 참여정보에 대한 피드백 유형이 학습참여 및 학습성과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국어 쓰기 교육에서 피드백 효과에 대한 메타분석 연구
    백재파 [2016]
  • 학습분석 기반 온라인 토론활동의 시각화 원리 개발
    유미나 [2017]
  • 학습분석 기반 교수자 피드백 제공을 위한 대시보드 설계
    임성태 [2017]
  • 인쇄텍스트와 온라인텍스트에 대한 학습자들의 인식 및 태도에 관한 연구
    나일주 [2008]
  • 온라인 토론활동의 참여를 촉진하기 위한 대시보드 개발 및 적용
    유미나 [2018]
  • 온라인 토론활동에 대한 참여도 대표변인 및 AHP 기법에 의한 가중치 결정
    진성희 [2017]
  • 온라인 토론학습에서 사회연결망분석 기반 피드백이 상호작용 및 성취도에 미치는 영향
    임규연 [2014]
  • 온라인 토론 촉진을 위한 피드백의 역할 탐색
    조영환 [2015]
  • 온라인 찬반토론 현황 대시보드가 토론 만족도 및 학습자 인식에 미치는 영향
    진성희 [2019]
  • 비동시적 온라인 토론에서 대시보드 유형과 학습자 특성이 교육효과에 미치는 영향
    진성희 [2019]
  • Utilizing Online Activity Data to Improve Face-to-Face Collaborative Learning in Technology-Enhanced Learning Environments
    Han, J [2019]
  • Using online threaded discussions: Best practices for the digital learner
  • Using discussion in classroom
  • Towards textual reporting in learning analytics dashboards
  • Toward evidence-based learning analytics: Using proxy variables to improve asynchronous online discussion environments
    Kim, D. [2016]
  • Toward a taxonomy of feedback: Content and scheduling
  • The sage encyclopedia of educational technology
  • The relative effects of positive interdependence and group processing on student achievement and attitude in online cooperative learning
    Nam, C. W. [2011]
  • The power of feedback
    Hattie, J [2007]
  • The human-computer interaction handbook: Fundamentals, evolving technologies, and emerging applications
    Card, S. K. [2003]
  • The effects of teacher-written direct vs. indirect feedback on students’ writing
  • The effectiveness of diverse types of written feedback: Comparative study of teacher and student feedback.
    김양희 [2010]
  • Teaching and learning in a digital world
    Auer, M. E. [2017]
  • Social learning analytics: Five approaches
  • S-PBL의 연계순서에 따른 간호대학생의 학습성과 비교: 무작위 교차설계
    윤소영 [2019]
  • Reflective practice for educators: Improving schooling through professional development
  • PDA의 화면설계 방식 및 과제유형이 반응시간과 사용자 선호에 미치는 영향
    류지헌 [2010]
  • Outcome feedback during collabortaive learing : Contingencies between feedback and dyad composition
  • Open Learning Analytics : An integrated & modularized platform
    Siemens, G. [2011]
  • Mining LMS data to develop an “early warning system” for educators: A proof of concept
  • Looking for evidence of learning: Assessment and analysis methods for online discourse
  • Knowledge transfer in intraorganizational networks : Effects of network position and absorptive capacity on business unit innovation and performance
    Tsai, W. [2001]
  • How do students interpret feedback delivered via dashboards?
    Corrin, L. [2015]
  • Formative assessment and the design of instructional systems
  • Evaluating the quality of interaction in asynchronous discussion forums in fully online courses
    Nandi, D. [2012]
  • Evaluating online discussions: Four different frames of analysis
  • Development of the learning analytics dashboard to support students’ learning performance
    Park, Y. [2015]
  • Development and evaluation of learning analytics dashboards to support online discussion activities
    Yoo, M. [2020]
  • Developing a comprehensive metric for assessing discussion board effectiveness
    Kay, R. H. [2006]
  • Design and implementation of a learning analytics toolkit for teachers
  • Dashboard for actionable feedback on learning skills: Scalability and usefulness
    Broos, T. [2017]
  • Content analysis of online discussion in an applied educational psychology course
    Hara, N. [2000]
  • Comprehension monitoring: detection and identification of text inconsistencies by LD and normal students
    Chan, L. K. [1987]
  • Collaborative learning through computer conferencing
    Henri, F. [1992]
  • Can we teach digital natives digital literacy?
    Ng, W. [2012]
  • A Theory of online learning as online participation