학교 차원의 긍정적 행동지원 적용 실태 및 초등특수교사와 초등교사의 인식

논문상세정보
' 학교 차원의 긍정적 행동지원 적용 실태 및 초등특수교사와 초등교사의 인식' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • SWPBS
  • elementary education teacher
  • elementary special education teacher
  • 초등교사
  • 초등특수교사
  • 학교차원의긍정적행동지원
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
481 0

0.0%

' 학교 차원의 긍정적 행동지원 적용 실태 및 초등특수교사와 초등교사의 인식' 의 참고문헌

  • 학교에서 긍정적 행동지원 시스템 구축하기
  • 특수학교 긍정적 행동지원 적용 모델 개발 연구
    최진혁 [2017]
  • 장애학생의 문제행동 실태와 중재방법에 대한 교사의 인식
    황순영 [2014]
  • 일반 초·중·고등학교에서 보편적 차원의 긍정적 행동지원을 적용한 국내 실험 연구 분석
    최하영 [2017]
  • 예비특수교사와 예비일반교사들이 인식한 학교차원의 긍정적행동지원(SWPBS) 모형의 적용 가능성
    김우리 [2013]
  • 액션러닝 기반 역량 증진 프로그램이 특수교사의 문제행동중재에 대한 인식에 미치는 효과
    박재국 [2017]
  • 발달장애 초등학생을 위한 특수교사의 긍정적 행동지원 활용 실태 및 인식
    박지혜 [2017]
  • 다층지원체계 중심의 긍정적 행동지원에 관한한국과 미국의 실험연구 비교분석
    장은진 [2018]
  • 긍정적 행동지원이 장애위험유아의 주의산만 행동과 방해 행동에 미치는 영향
    우정화 [2018]
  • 긍정적 행동지원에 대한 특수학교 유치부 교사와 중등부 교사의 인식 비교
    신상용 [2014]
  • 긍정적 행동지원에 대한 초등학교 교사의 인식 및 실행에 관한 연구
    정숙이 [2010]
  • Sustaining school-based individualized positive behavior support
  • Schoolwide positive behavior supports and students with significant disabilities : Where are we?
  • School-wide positive behavior support : Implementers’ blueprint and self-assessment
    Sugai, G. [2010]
  • Preliminary validation of the implementation phases inventory for assessing fidelity of schoolwide positive behavior supports
  • Positive Behavioral Supports for the Classroom
  • Introduction to the special series on positive behavior support in schools
    Sugai, G. [2002]
  • Integrated approaches to preventing antisocial behavior patterns among school-age children and youth
  • Individualized supports for students with problem behaviors:Designing positive behavior plans
  • Inclusion of Students with Significant Disabilities in SWPBS Evaluation Tools
  • Including students with severe disabilities in school-wide positive behavioral interventions and supports : Perceptions of state coordinators
    Landers, E. [2012]
  • Including students with severe disabilities in all levels of school-wide positive behavior support
  • Effectiveness of a teacher-based indicated prevention program for preschool children with externalizing problem behavior
    Julia, P. [2014]
  • Contextualized behavioral support in early intervention for children with Autism and their family
    Moes, D. R. [2002]
  • Classwide intervention : Effective instruction makes a difference
  • A review of schoolwide positive behavior interventions and supports as a framework for reducing disciplinary exclusions
    Gage, N. A. [2018]
  • A meta‐analysis of school‐wide positive behavior support : An exploratory study using single‐case synthesis