물질의 입자성 개념에서 증강현실을 활용한 다중 표상 학습 전략의 개발과 적용

논문상세정보
' 물질의 입자성 개념에서 증강현실을 활용한 다중 표상 학습 전략의 개발과 적용' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • augmented reality
  • multiple representation-based learning
  • particulate nature of matter
  • 다중표상학습
  • 물질의입자성
  • 증강현실
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,084 0

0.0%

' 물질의 입자성 개념에서 증강현실을 활용한 다중 표상 학습 전략의 개발과 적용' 의 참고문헌

  • 초·중등 학생들의 과학 흥미도 조사
    곽영순 [2006]
  • 증강현실기반 도형영역 학습 객체 개발 및 적용
    이상윤 [2012]
  • 증강현실 기반 학습프로그램이 학습동기 및 학업성취도에 미치는 영향 : Keller의 동기설계 모형을 적용한 초등과학 학습프로그램의 개발 및 적용
    이지수 [2010]
  • 증강현실 기반 과학과 STEAM 프로그램이지적장애 학생의 과학과 학습 동기 및학습 몰입도에 미치는 효과
    김정수 [2018]
  • 중학생들의 전해질과 이온에 관련된 입자 개념 표현의 일관성 분석
    윤회정 [2014]
  • 용해와 용액 개념에 대한 학습발달과정 조사
    노태희 [2016]
  • 시각적 학습 선호도에 따른 정화상 CAI와 애니메이션 CAI의 효과 비교
    차정호 [2004]
  • 스마트 기기를 활용한 소집단 과학 학습에서 학생의 언어적 상호작용 분석
    윤정현 [2017]
  • 물질의 특성에 대한 중학생의 거시적 개념과 미시적 개념의 비교
    이재원 [2018]
  • 물질의 입자적 성질에 대한 다중 표상 학습에서 외적 표상들 간의 연계와 통합을 촉진시키는 방안으로서의 그리기와 쓰기
    강훈식 [2005]
  • 다중 표상을 활용한 화학 개념 학습에서 학생들의 연계 오류 감소를 위한 처방적인 교수 전략의 효과
    강훈식 [2008]
  • 다중 표상을 활용한 보일과 샤를의 법칙 개념 학습에서 유발되는 학생들의 연계 오류의 원인 탐색
    강훈식 [2008]
  • 그리기를 활용한 다중 표상 학습에서 언어적 정보 형태와 언어적 학습 양식의 영향
    노태희 [2006]
  • 고등학생의 증강현실을 활용한 협력적 과학 개념학습에서 나타나는 언어적⋅물리적 상호작용
    신석진 [2020]
  • 고등학생들의 글쓰기에서 나타난 다중 표상의 내재성에 미치는다중 표상 수업의 효과
    남정희 [2012]
  • 고등학생과 대학생의 기체의 성질에 관한 오개념 비교
    윤회정 [2007]
  • ‘우리 몸’ 단원에 대한 증강현실 교육콘텐츠의 제작과 적용
    류혜주 [2017]
  • ‘과학1’ 중학교 교과서의 물질의 상태 변화와 분자 운동 내용이 요구하는 인지 수준 분석(제III보)
    박지은 [2013]
  • Visualization: Theory and practice in science education
  • Using static and dynamic visuals to represent chemical change at molecular level
    Ardac, D. [2005]
  • The promise and practice of learner-generated drawing : Literature review and synthesis
  • The instructional influences of cooperative learning strategies : Applying the LT model to middle school physical science course
    Noh, T. [1997]
  • The effects of augmented reality contents on shared mental models and team activity in digital text book
    Park, J. H. [2012]
  • The effects and uses of drawing and writing to promote transformation of external representation in middle school chemistry instruction
    Kang, H. [2006]
  • The 2015 Revised National Curriculum of Science
  • Test of Science-Related Attitudes(TOSRA)Handbook
  • Supporting teacher orchestration in ubiquitous learning environments : A study in primary education
  • Revising the value of education technology for the digital generation [디지털 세대를 위한 교육 테크놀로지의 가치 재조명]
    Lim, E. -M. [2012]
  • Linking the microscopic view of chemistry to real‐life experiences : Intertextuality in a high‐school science classroom
    Wu, H. K. [2003]
  • Learning with Multiple Representations
  • Learning progressions and teaching sequences : A review and analysis
    Duschl, R. [2011]
  • Integrating augmented reality technology to enhance children’s learning in marine education
    Lu, S. J. [2015]
  • Instructional influence of a molecular-level pictorial presentation of matter on students’ conceptions and problem-solving ability
    Noh, T. [1997]
  • Impacts of multirepresentational instruction on high school students’ conceptual understandings of the particulate nature of matter
    Adadan, E. [2009]
  • Gorillas in our midst : Sustained inattentional blindness for dynamic events
  • Experimenting with electromagnetism using augmented reality : Impact on flow student experience and educational effectiveness
  • Evaluating virtual reality and augmented reality training for industrial maintenance and assembly tasks
    Gavish, N. [2015]
  • Educational understanding of augmented reality [증강현실의 교육적 이해]
    Kye, B. [2007]
  • Educational application of augmented reality contents [증강현실(Augmented Reality) 콘텐츠의 교육적 적용]
  • Constructivism and science education : A further appraisal
  • Connecting levels of representation : Emergent versus submergent perspective
  • Conceptual change by peer instruction of 6th grade students in science fields
    Lee, H. J. [2011]
  • Concepts of Matter in Science Education
    Merritt, J [2013]
  • Collaborative Augmented Reality in Education: A Review
  • Augmented Reality Trends in Education : A Systematic Review of Research and Applications
    Bacca J. [2014]
  • Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning
  • Advantages and challenges associated with augmented reality for education : A systematic review of the literature
  • ARSC : Augmented reality student card an augmented reality solution for the education field