불확실한 환경의 영향에 따른 구매사와 공급사 관계 비교 연구

논문상세정보
' 불확실한 환경의 영향에 따른 구매사와 공급사 관계 비교 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Environmental Uncertainty
  • Manufacturing
  • relationship
  • social-capital
  • supply chain
  • 결속
  • 공급사
  • 공급사슬
  • 구매사
  • 사회자본
  • 제조업
  • 환경의 불확실성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,414 0

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' 불확실한 환경의 영향에 따른 구매사와 공급사 관계 비교 연구' 의 참고문헌

  • 환경 불확실성이 공급사슬에서의 상호의존성과 관계결속에 미치는 영향
    박찬권 [2018]
  • 순환형 공급사슬 관련 정책 대안에 관한 연구: 생산자책임재활용제도를 중심으로
    김성기 [2019]
  • 수요부문 환경 불확실성이 제조업체와 소매업체 간관계특성과 관계의 질에 미치는 영향
    김상덕 [2005]
  • 사회교환 이론을 중심으로 한 대기업과 중소기업 간의 장기적 동반성장 구축요인 연구
    한상린 [2013]
  • 대기업과 중소기업 간 사회화 과정 및 관계자본이 상생협력과 성과에 미치는 영향
    정갑연 [2019]
  • 기업 규모에 따른 공급사슬지향성과 공급사슬관리가 수출성과에 미치는 영향
    이태희 [2012]
  • 공급자-구매자 협력관계가 지속가능 SCM 활동에 미치는 영향
    이돈희 [2017]
  • 공급사슬환경에서 사회적 자본, 공급사슬 역량 및 성과 간의 구조적 관계
    조동혁 [2018]
  • 공급사슬 관계의 질이 공급업체의 유연성과 수익성에 미치는 영향 : 환경동태성의 조절효과
    김도헌 [2010]
  • 공급망 역학 관계에 따른 제품 품질, 반품 정책 및 판매 가격의 비교
    유승호 [2017]
  • 경쟁환경의 불확실성이 결속, 신뢰 및 장기지향성에 미치는 영향 : 한․미․일 제조업체를 중심으로
    김종영 [2012]
  • Using daily stock returns : The case of event studies
    Brown SJ [1985]
  • The network structure of management roles in a large matrix firm
    Burt, R. S. [1992]
  • The influence of individual and firm level social capital of marketing managers in a firm’s global network
  • The dark side of buyer-supplier relationships : A social capital perspective
  • The Handbook of Social Capital
    Esser, H. [2008]
  • Supply chain management : A framework of understanding
    Du Toit, D. [2014]
  • Strategy‐making and environment : the third link
    Miller, D. [1983]
  • Social Capital, Intellectual Capital, and the Organizational Advantage
  • Social Capital and Value Creation : The Role of Intra firm Networks
    Tsai, W. [1998]
  • Relating Porter's Business Strategies to Environment and Structure: Analysis and Performance Implications
    Miller, D. [1988]
  • Organizational Information Requirements, Media Richness and Structural Design
    Daft, R. L. [1986]
  • Market orientation: Antecedents and consequences
  • Learning and protection of proprietary assets in strategic alliances : Building relational capital
    Kale, P. [2000]
  • Justice in social exchange
    Blau, P. M. [1964]
  • Industry structure and competitive strategy : Keys to profitability
  • Importers’ benevolence toward their foreign export suppliers
    Lee, D. J. [2004]
  • Factors influencing the effectiveness of relationship marketing : a meta-analysis
  • Developing buyer-seller relationships
  • Defining supply chain management
  • Cognitive Sociology:Language and Meaning in Social Interaction
  • A transaction cost approach to make-or-buy decisions
    Walker, G. [1984]