기업의 사회적 책임 인식이 택배 물류 종사자의 직무 만족에 미치는 영향: 절차적, 분배적 정당성의 조절효과

이수열 2020년
논문상세정보
' 기업의 사회적 책임 인식이 택배 물류 종사자의 직무 만족에 미치는 영향: 절차적, 분배적 정당성의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • csr
  • organizational fairness
  • parcel delivery persons
  • survey
  • work satisfaction
  • 기업의 사회적 책임 (csr)
  • 실증분석
  • 조직 만족
  • 조직공정성
  • 택배 종사자
  • 택배물류
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,681 0

0.0%

' 기업의 사회적 책임 인식이 택배 물류 종사자의 직무 만족에 미치는 영향: 절차적, 분배적 정당성의 조절효과' 의 참고문헌

  • 호텔 기업의 내·외부적 CSR 활동이 종사원의 공정성 인식과조직 신뢰, 조직 충성도에 미치는 영향
    고상미 [2014]
  • 택배업 현황과 택배기사의 노동실태
    신태중 [2017]
  • 택배산업
  • 택배물류 기업의 CSR에 대한 택배 서비스종사자의 인식과 성과: 사회적 자본축적 관점, 정석물류학술연구재단 학술연구 보고서
    이수열 [2016]
  • 택배기사 처우개선을 위한 정책제언: 면접조사 결과를 중심으로
    이주환 [2017]
  • 택배 물류 서비스 종사자가 지각하는 기업의 사회적 책임 활동이 조직몰입과 조직시민행동에 미치는 영향: 연령과 근속연수의 조절효과
    석정이 [2016]
  • 절차, 대인, 정보공정성이 조직신뢰 및 상사신뢰, 조직시민행동차원에 미치는 영향
    이경근 [2009]
  • 사회적 자본과 혁신성과의 관계: 혁신활동의 매개효과 및 조직몰입의 조절효과 검증
    김성홍 [2018]
  • 병원의 사회적 책임 활동이 병원 종사자의직무만족도 및 고객지향성에 미치는 영향
    김선호 [2015]
  • 기업의 사회적 책임활동이 직무만족과 서비스성과에 미치는 영향
    박헌재 [2012]
  • 기업의 사회적 책임 활동의 야누스 효과
    이수정 [2011]
  • 공급사슬환경에서 사회적 자본, 공급사슬 역량 및 성과 간의 구조적 관계
    조동혁 [2018]
  • “실버택배를 통한 공유가치창출 : CJ대한통운의 사례”
    전병준 [2015]
  • When going green backfires : how firm intentions shape the evaluation of socially beneficial product enhancements
  • What We Know and Don’t Know about Corporate Social Responsibility : A Review and Research Agenda
    Aguinis, H. [2012]
  • Value creation through stakeholder synergy
    Tantalo, C. [2016]
  • Unlocking the black box: exploring the link between highperformance work systems and performance
  • The Effect of Innovation Constraints on Search Strategies in the Service Industry
    신재호 [2018]
  • Social identity theory and the organizations
  • Social capital, networks, and knowledge transfer
  • Research in Personnel and Human Resource Management vol. 20
  • On the dimensionality of organizational justice : A construct validation of a measure
  • Modeling corporate citizenship and its relationship with organizational citizenship behaviors
    Lin, C. P. [2010]
  • Mission matters : 지각된 기업의 사회적 책임이 조직 신뢰를 매개로 조직 동일시에 미치는 영향, 그리고 미션 몰입의 조절 효과에 대하여
    김병직 [2015]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. [1981]
  • Ethics programs, perceived corporate social responsibility and job satisfaction
  • Economic institutions as social constructions : a framework for analysis
  • Corporate social responsibility practices, corporate identity, and purchase intention : A dual-process model
    David, P. [2005]
  • Corporate social responsibility motive attribution by service employees in the parcel logistics industry as a moderator between CSR perception and organizational effectiveness
    Lee, S. [2017]
  • Corporate social responsibility as a source of employee satisfaction
  • Contingent and non-contingent working in government : contrasting psychological contract
  • Conditions leading to valueexpressive effects in judgments of procedural justice : A test of four models
  • Cautions regarding the interpretation of regression coefficients and hypothesis tests in linear models with interactions
  • CSR활동이 조직시민행동과 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 정서적 조직몰입의 매개효과 검증을 중심으로
    권기혁 [2012]
  • CJ대한통운, 언택트 시대 인프라 택배
  • Boosting employee retention through CSR : a configurational analysis
    Lee, L. [2018]
  • 2019 택배시장 전망
  • 12시간에 택배 450개 배송...택배 배달 현장에 갔더니