초등학교 4학년 학생들의 설명글과 이야기글 쓰기 양상 연구

' 초등학교 4학년 학생들의 설명글과 이야기글 쓰기 양상 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Elementary 4th grade
  • Elementary writing instruction
  • Expository text
  • Fictional story
  • Gender difference
  • Students’ writing
  • Writing development
  • Writing education
  • writing ability
  • 글쓰기 교육
  • 설명글
  • 성별차이
  • 쓰기 발달
  • 이야기글
  • 작문능력
  • 초등쓰기교육
  • 초등학교 4학년
  • 학생글
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
735 0

0.0%

' 초등학교 4학년 학생들의 설명글과 이야기글 쓰기 양상 연구' 의 참고문헌

  • 학령 초기 글쓰기 능력과 유창성과의 관계
    구연정 [2008]
  • 초등학생의 설명 텍스트에 나타난 쓰기 발달 특성 연구
    임천택 [2005]
  • 초등학교 3학년의 쓰기 발달 연구- 학기와 장르에 따른 양적 변화를 중심으로 -
    김해인 [2018]
  • 초등학교 2학년 학생들의 설명글과 이야기글 쓰기 양상 연구
    이순영 [2017]
  • 초등학교 1학년의 설명문 쓰기 능력 연구 - 취학 첫 학기 아동의 초기 문식성 발달의 관점에서 -
    이순영 [2016]
  • 초등학교 1학년생의 쓰기 발달 연구: 학기와 장르에 따른 양적 변화를 중심으로
    이순영 [2017]
  • 초등학교 1학년 아동의 발달적 특성에 관한 연구
    김경신 [2006]
  • 중학생들의 작문능력 실태 조사 연구
    김주환 [2017]
  • 중학생들의 설명문 쓰기 능력과 특징 분석 연구
    송정윤 [2018]
  • 중학생들의 서사문 쓰기 양상 연구
    한경숙 [2019]
  • 쓰기 능력 발달 양상에 관한 연구
    이삼형 [2005]
  • 설명문 쓰기 능력 발달 연구-초6에서 고1 학생들을 중심으로-
    가은아 [2010]
  • 글쓰기 능력 발달 단계 연구-초등학생의 텍스트 구성 능력을 중심으로-
    이성영 [2000]
  • 국어 표현에 대한 초등학생의 쓰기 특성 및 발달 고찰
    박태호 [2005]
  • 고등학생의 작문능력 실태 조사 연구
    최승식 [2018]
  • Translation of thought to written text while composing. Advancing theory, knowledge, research, methods, tools, and applications
    Fayol, M. [2012]
  • The science of writing: Theories, methods, individual differences, and applications
  • Teaching spelling and composition alone and together : Implications for the Simple View of Writing
  • Stage of reading development
  • PISA 2012 PRA와 DRA에 나타난 우리나라 남녀 학생들의 읽기 성차 특성 분석
    박혜영 [2014]
  • Literacy: reading, writing and children’s literature
    Lesley, L. [2006]
  • Gender differences in orthographic, verbal, and compositional fluency : Implications for assessing writing difficulties in primary grade children
  • Communication skills and classroom success: Assessment methodologies for language- learning disabled students
  • Cognitive processes in writing
  • Advances in cognition and educational practice: Vol. 2, Children’s writing: Toward a process theory of the development of skilled writing
  • Acquisition of literacy : A longitudinal study of children in first and second grade
    Juel, C. [1986]