대학생의 스마트미디어 사용, SNS 피로감, 학업지연 행동과 학습몰입에 있어서 성차 및 성별 조절효과

논문상세정보
' 대학생의 스마트미디어 사용, SNS 피로감, 학업지연 행동과 학습몰입에 있어서 성차 및 성별 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Academic procrastination behaviors
  • Gender
  • Learning flow
  • smart media
  • sns fatigue
  • uni-versitystudents
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,112 0

0.0%

' 대학생의 스마트미디어 사용, SNS 피로감, 학업지연 행동과 학습몰입에 있어서 성차 및 성별 조절효과' 의 참고문헌

  • 초등학생의 자기조절학습 발달경향 분석
    정미경 [2011]
  • 스마트폰 이용자의 시간관과 미디어 멀티태스킹 이용행태 간의 관계 탐색: 20∼50대 스마트폰 이용자를 중심으로
    최미경 [2018]
  • 성인학습자의 학습네트워크와 신뢰의 학습몰입에 대한 영향
    권대봉 [2015]
  • 성인용 학습몰입 척도 개발 및 타당화
    김아영 [2010]
  • 성별에 따른 대학생의 학업정서와 대인관계 능력이SNS 중독 경향성에 미치는 영향
    전해옥 [2016]
  • 성별, 연령대, 요일에 따른 시간대별 미디어 이용의 집중도 분석
    임정수 [2014]
  • 비교과 프로젝트 교육프로그램 참여 대학생의 학년과 성별에 따른 학습몰입, 창의성과 학업성취 차이
    김옥분 [2018]
  • 모바일 기반 대인간 커뮤니케이션에서 피로감을느끼는 요인에 대한 연구: 카카오톡을 중심으로
    이서윤 [2016]
  • Why men and women continue to use social networking sites: The role of gender differences
    H. Krasnova [2017]
  • Twitter versus Facebook:Exploring the role of narcissism in the motives and usage of different social media platforms
  • The impact of Facebook and smart phone usage on the leisure activities and college adjustment of students in Serbia
  • Student favourite: Facebook and motives for its use
    P. Sheldon [2008]
  • Student differences in self-regulated learning:Relating grade, sex, and giftedness to self efficacy and strategy use
  • Social networking and academic performance: A review
    T. Doleck [2018]
  • Self-disclosure on social networking sites, positive feedback, and social capital among Chinese college students
    D. Liu [2014]
  • SNS 피로감이 대학생의 학업지연행동 및 학습몰입에 미치는 영향
    최은영 [2020]
  • Psychometric qualities of a brief self-rated fatigue measure: The Fatigue Assessment Scale
  • Psychological predictors of problem mobile phone use
    A. Bianchi [2005]
  • Procrastination and attention:Factor analysis of attention deficit, boredomness, intelligence, self-esteem, and task delay frequencies
  • Online flow experiences, problematic Internet use and Internet procrastination
  • Older adolescents' motivations for social network site use: The influence of gender, group identity, and collective self-esteem
    V. Barker [2009]
  • Men are from Mars, women are from Venus? Examining gender differences in self-presentation on social networking sites
  • Information disclosure and control on Facebook: Are they two sides of the same coin or two different processes?
  • Information and communication technology overload and social networking service fatigue: A stress perspective
    A. R. Lee [2016]
  • Incidence and correlates of pathological internet use among college students
  • Gender differences in burnout: A meta-analysis
  • Exploring academic procrastination among Turkish students: Possible gender differences in prevalence and reasons
    B. U. Özer [2009]
  • Development and validation of a scale to measure optimal experience: The flow state scale
  • Antecedents and consequences of online social networking behavior: The case of Facebook
    A. Acar [2008]
  • Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates
  • Academic procrastination in college students: The role of self-reported executive function
    L. A. Rabin [2011]
  • A study for the development of a treatment program for overcoming academic procrastination of college students
    E-H. Seo [2006]
  • A new addiction for teacher candidates: Social networks
    E. Çam [2012]
  • A Personality Profile of the College Student Procrastinator