웹툰 PPL에 대한 제품유형과 웹툰 태도의 효과 연구

김소정 2020년
논문상세정보
' 웹툰 PPL에 대한 제품유형과 웹툰 태도의 효과 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • PPL Type
  • PPL 제시유형
  • Product Placement
  • Webtoon
  • Webtoon Advertising
  • Webtoon Attitude
  • ppl
  • product type
  • 웹툰
  • 웹툰 태도
  • 웹툰광고
  • 제품 유형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
682 0

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' 웹툰 PPL에 대한 제품유형과 웹툰 태도의 효과 연구' 의 참고문헌

  • 제품유형과 제시유형에 따른 웹툰 PPL 효과 연구
    조윤진 [2018]
  • 웹툰 내 간접광고로서의 PPL 활성화를 위한 독자 인식 연구
    황선태 [2014]
  • 웹툰 광고 내용분석 : 내러티브와 표현 속성을 중심으로
    김운한 [2017]
  • 비교 광고 상황에서 브랜드 태도에 미치는 광고 태도와 브랜드 인지의 상대적 영향력에 관한 연구:제품 유형에 따른 차이를 중심으로
    이유재 [2009]
  • 브랜드 웹툰의 특성과 소비자 반응
    이지현 [2017]
  • 브랜드 웹툰의 스토리 완결성과 캐릭터 허구성 및 제품유형이 웹툰광고 효과에 미치는 영향
    최윤슬 [2017]
  • 브랜드 웹툰의 디지털 스토리텔링구성 요인이 수용자 태도와 구전의도에 미치는 영향: 준사회적상호작용의 매개 효과
    이희준 [2018]
  • 배치유형과 모델 평가 및 제품 관여도에 따른 광고 속 제품 배치 효과
    유승엽 [2005]
  • https://www.sedaily.com/News/NewsView/Ne wsPrint?Nid=1OC8CEM7JS
  • https://mobile.newsis.com/view.html?ar_id=NI SX20181218_0000506165#_enliple
  • http://www.iacst.org/iacst/Conferences/ICCT2018/paper_html/708.htm
  • When Product Placement Goes Wrong : The Effects of Program Liking and Placement Prominence
    E. Cowley [2008]
  • Viewers'Recognition of Brands Placed within a Film
    L. A. Babin [1996]
  • Understanding the Customer Base of Service Providers : An Examination of the Differences between Switchers and Stayers
    J. Ganesh [2000]
  • The Psychology of Entertainment Media: Blurring the Lines between Entertainment and Persuasion
    S. Law [2004]
  • The Impact of Product Placement Type and Exposure Time on Brand Recognition
    I. Brennan [1999]
  • The Experiential Aspects of Consumption : Consumer Fantasies, Feeling, and Fun
  • The Effects of Information Processing Mode on Consumers' Responses to Comparative Advertising
  • The Effect of Product Placement in Webtoon : Focusing on Product Involvement and Placement Types
    D. Kim [2015]
  • The Effect of Product Placement Type in Movie
    S. Kang [1998]
  • The Advertising Effect of PPL within Webtoon : Focusing on the Components of Engagement
    Y. Choi [2016]
  • Study on the Effects of Product Placement in TV Programs
    J. Lee [2000]
  • Product Placement in Movies : The Effect of Prominence and Mode on Audience Recall
    P. B. Gupta [1998]
  • Product Placement in Movies : A Comparison of Chinese and American Consumers’ Attitudes
  • I’ll Have What She’s Having : Gauging the Impact of Product Placements on Viewers
    S. Law [2000]
  • Happy and Sad TV Programs : How They Affect Reactions to Commercials
  • Handbook of Strategic e-Business Management. Progress in IS
  • Enhancement of Humor Appreciation by Transferred Excitation
  • Effects of Attributes Factors of Brand Webtoon on Purchase Intention: Intention of Word of Mouth as a Mediating Variable
    신현신 [2017]
  • Effect of Consumers Mood on Advertising Effectiveness
  • Context and Advertising Effectiveness : The Role of Context Appreciation and Context/Ad Similarity
  • Consumers'Perceptions of the Ethics and Acceptability of Product Placements in Movies : Product category and Individual Differences
    P. B. Gupta [1997]
  • Consumer Reactions to Product Placement Strategies in Television Sponsorship
  • Cognition: Formations of Social Behaviour, Vol.2
    N. Schwarz [1990]
  • Brand Placement : A Review
    J. A. Karrh [1998]
  • An Investigation of Factors Underlying Attitude-toward-Advertising-in-General