모바일 쇼핑성향과 정보탐색이 쇼핑몰의 만족도와 재구매 의도에 미치는 영향: 패션의류를 중심으로

안상희 2020년
' 모바일 쇼핑성향과 정보탐색이 쇼핑몰의 만족도와 재구매 의도에 미치는 영향: 패션의류를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Fashion Clothing
  • Information Search
  • Mobile Shopping Mall
  • Mobile Shopping Tendency
  • Shopping Mall Satisfaction
  • repurchase intention
  • 모바일 쇼핑몰
  • 모바일 쇼핑성향
  • 쇼핑몰 만족도
  • 재구매 의도
  • 정보탐색
  • 패션의류
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
981 0

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' 모바일 쇼핑성향과 정보탐색이 쇼핑몰의 만족도와 재구매 의도에 미치는 영향: 패션의류를 중심으로' 의 참고문헌

  • 해외인터넷쇼핑몰이용 소비자의 위험지각이 정보탐색에 미치는 영향 : 국내인터넷쇼핑몰이용 소비자와 비교를 중심으로
    박명희 [2012]
  • 패션 쇼핑성향이 모바일 구매의도에 미치는 영향: 성별/구매빈도에 따른 차이
    채진미 [2016]
  • 인터넷을 통한 지속적 정보탐색행동의 영향요인에 관한 연구
    최미영 [2010]
  • 인터넷 쇼핑몰의 웹사이트 특성이 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향 -농산물 전문 인터넷 쇼핑몰을 중심으로-
    정철호 [2007]
  • 소셜커머스 이용자들의 의복쇼핑성향과 지각된 위험이 패션제품 구매의도에 미치는 영향
    김혜진 [2015]
  • 소비자의 쇼핑성향과 충동구매성향이 인터넷 패션제품 쇼핑중독에 미치는 영향
    지혜경 [2013]
  • 모바일 패션 광고효과에 관한 연구-광고유형과 품목의 차이를 중심으로-
    이승희 [2006]
  • 모바일 쇼핑에서 고객만족과 재구매 의도에 미치는 영향 연구
    이현수 [2013]
  • e-점포 속성이 신뢰, 만족 및 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    박성규 [2005]
  • The effect of Consumer Personality on Online Information Exploratory and Information Use Behavior Department of Art and Culture Management
    A. R. Kim. [2015]
  • The Service Encounter : Diagnosing Favorable and Unfavorable Incidents
  • The Effects of Clothing Shopping Orientation and Perceived Risk of Mobile Shopping on Purchase Decision Behaviors
    H. Y. Lee. [2019]
  • The Eeffect of Tourism Motivation and Attitude Characteristics of Package Tourists on Satisfaction and Repurchase Intention : Focusing on Moderating Effect of Perceived Value
    D. S. Kim. [2019]
  • Satisfaction : A Behaviour Perspective on the Consumer
  • Role of electronic trust in online retailing
  • Patronage Behavior of Apparel Shopping : PartⅠ. Shopping Orientation, Store Attributes, Information Source, and Personal Characteristics
    S. Shim [1992]
  • Online Shopping Trends in May 2020
  • Mobile shopping surpassed the first 20 trillion won… The number one mobile purchase is “fashion”
  • MWC 2019, 5G mobile communication ecosystem and services ready for commercialization
    H. S. Choi. [2019]
  • Influences of Perceived Mobile Apps Benefits and Apparel Shopping Orientation on Switching Behavior to and Satisfaction with TV Home Shopping Mobile Apps
    B. M. Lee. [2016]
  • Impacts of The Characteristics of Blogs and Fashion Shopping Orientation on Risk Perception and Purchase Intention for Instagram Fashion. Products
  • Effects of Fashion Shopping Orientations and Importance of Fashion Application Attributes on Customer Satisfaction and Loyalty in Mobile Shopping Environment
    N. M. Kim [2020]
  • E-Satisfaction : An Initial Examination
  • Customer Satisfactionwith Services : Putting Perceived Value into the Equation
  • Current Status and Prospect of Domestic Online Shopping Market : Focusing on Internet and Mobile Shopping
    J. Y. Lee [2013]
  • Consumers' Perception of Purchase Risk by Distribution Channel and Satisfaction According to The use of Information Sources
    Y. S. Kim. [2012]
  • Consumer behavior-Approached Strategic Marketing
    H. S. Lee [2017]
  • An Assessment of the Relationship between Service Quality and Customer Satisfactionin the 21 Formation of Consumers Purchase Intentions
  • A Study on the Factors Influencing Customer Loyalty in the Internet Shopping Mall: An Examination of Chinese University Students
    B. H. Sa. [2014]
  • A Study on the Channel Selection of Cosmetic Consumers' Shopping Propensity and Information Search Type
    S. J. Choi. [2017]
  • A Cognitive Model of Antecedents and consequences of Satisfaction Decisions
  • 95% of People use Smartphones… Which Country has The Highest Penetration Rate?