모두 다 윤리적이라고 말할 때, 무엇이 중요한가: CSR 캠페인 유형과 브랜드 명성이 친환경 제품 구매의도에 미치는 영향

' 모두 다 윤리적이라고 말할 때, 무엇이 중요한가: CSR 캠페인 유형과 브랜드 명성이 친환경 제품 구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Brand Reputation
  • Campaign Type
  • Donation-Based Campaign
  • Ethical Competence
  • Ethical Warmth
  • Product Quality-Based Campaign
  • eco-friendlyproduct
  • perceived consumer effectiveness
  • 기부형 캠페인
  • 브랜드 명성
  • 소비자의 효과성 지각
  • 윤리적 따뜻함
  • 윤리적 유능함
  • 친환경 제품
  • 캠페인 유형
  • 품질형 캠페인
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 모두 다 윤리적이라고 말할 때, 무엇이 중요한가: CSR 캠페인 유형과 브랜드 명성이 친환경 제품 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 사회적 책임활동이 브랜드 동일시 및 소비자 시민행동에 미치는 영향
    강봉주 [2016]
  • 하이테크 신제품의 포지셔닝 전략 : 브랜드 명성과 속성 유형의 조절효과
    황윤정 [2013]
  • 착한소비 어디까지 해 봤니?
  • 식품 및 소비재에서의 무첨가 표기 마케팅의 후광효과(Halo Effect) 분석
    송미령 [2016]
  • 소비자의 환경의식이 친환경 제품 구매행동에 미치는 영향
    김사원 [2018]
  • 소비자의 친환경 의식은 친환경 제품의 구매로 이어지는가?
    이성균 [2013]
  • 소비자 참여형 CSR캠페인의 진정성 효과에 관한 연구: 소비자의 이타주의 성향과 캠페인 유형의 조절효과를 중심으로
    안대천 [2019]
  • 미디어 유형과 메시지 유형이 CSR 공익캠페인 참여의도에 미치는 영향: 해석수준 이론과 자기 해석의 조절 효과를 중심으로
    구자경 [2018]
  • 모브랜드의 상위기술수준 제품에 의한 시그널링이 기술적 상향확장제품 평가에 미치는 영향
    전성률 [2005]
  • 로고의 커뮤니케이션 효과 분석 : 대학의 아이덴티티로서 로고의 시각적 단서를 중심으로
    안주아 [2013]
  • 도덕적인 소비자들이 모두 공정무역제품을 선호하는가?: 정의회복기대감과 사회적 강화의 매개효과를 중심으로
    황윤용 [2013]
  • 기업의 윤리성에 대한 인식이 구전의도에 미치는 영향: 기업동일시, 신뢰, 그리고 충성심의 매개효과
    강보현 [2018]
  • 기업의 사회적 책임활동이 제품 및 기업평가에 미치는 영향: 신뢰의 매개역할을 중심으로
    이한준 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동이 소비자의 구매 후 제품태도에 미치는 영향: 브랜드 명성을 중심으로
    박기경 [2017]
  • 기업의 사회적 책임(CSR) 유형이 기업평판, 사회적 연결감 및 구매의도에 미치는 영향 : 대학생의 실증연구
    서구원 [2008]
  • 기업위기 상황에서 CSR전략 유형에 따른 소비자의 진정성인식에 관한 연구: 적합성과 기존 기업명성의 조절효과를중심으로
    안대천 [2018]
  • When People Low in Social Class Become a Persuasive Source of Communication : Social Class of Other Donors and Charitable Donations
  • Warmth and Competence as Universal Dimensions of Social Perception : The Stereotype Content Model and the BIAS Map
    Cuddy, Amy [2008]
  • The Underdog Effect : The Marketing of Disadvantage and Determination Through Brand Biography
  • The Sustainability Liability : Postential Negative Effects of Ethically on Product Preference
  • The Role of Perceived Consumer Effectiveness in Motivating Environmentally Conscious Behaviors
  • The Role of Anticipated Emotions in Purchase Intentions
  • The Recycling of Solid Wastes : Personal and Cultural Values and Attitudes about Recycling as Antecedents of Recycling Behavior
  • The Impact of Health Claims on Consumer Search and Product Evaluation Outcomes : Results from FDA Experimental Data
    Roe, Brian [1999]
  • The Company and the Product : Corporate Associations and Consumer Product Responses
  • Social Structure Shapes Cultural Stereotypes and Emotions : A Causal Test of the Stereotype Content Model
  • Scepticism and Corporate Social Responsibility Communications : the Influence of Fit and Reputation
  • Perception of Price Unfairness : Antecedents and Consequences
  • PROCESS: A Versatile Computational Tool for Observed Variable Mediation, Moderation, and Conditional Process Modeling
  • On the Dominance of Moral Categories in Impression Formation
  • Nonprofits Are Seen as Warm and For-Profits as Competent : Firm Stereotypes Matter
  • Must the Underdog Win? The Moderation Effect of Product Type in the Underdog Effect of Brand Stories
    Li, Yalin [2018]
  • Multiple Meanings of Behavior : Construing Actions in Terms of Competence or Morality
  • Mediation in Experimental and Nonexperimental Studies : New Procedures and Recommendations
  • Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name
  • Influencers of Purchase Intentions for Ecologically Safe Products: An Exploratory Study
  • Group Virtue : The Importance of Morality(vs. Competence and Sociability)in the Positive Evaluations of In-Groups
  • Green Consumers in the 1990s : Profile and Implications for Advertising
  • Green Buying : The Influence of Environmental Concern on Consumer Behavior
  • Good and Guilt-Free : The Role of Self-Accountability in Influencing Preferences for Product with Ethical Attributes
  • Fundamental Dimensions of Social Judgment : Understanding the Relations Between Judgments of Competence and Warmth
  • Ethical Consumption or Consumption of Ethical Products? An Exploratory Analysis of Motivations behind the Purchase of Ethical Product
  • Environmental Segmentation Alternatives : A Look at Green Consumer Behavior in the New Millennium
  • Effects of Customer Participation in Corporate Social Responsibility(CSR)Programs on the CSR-Brand Fit and Brand Loyalty
  • Doing Well Versus Doing Good : The Differential Effect of Underdog Positioning on Moral and Competent Service Providers
  • Do What Consumers Say Matter? The Misalignment of Preferences with Unconstrained Ethical Intentions
    Auger, Pat [2007]
  • Do Customers Really Care About Your Environmental Impact?
  • Corporate Social Responsibility and Marketing : An Integrative Framework
  • Corporate Social Responsibility Authenticity : Investigating Its Antecedents and Outcomes
  • Corporate Social Responsibility (CSR): An Examination of Consumer Awareness, Evaluation and Purchase Action
  • Corporate Reputation : The Definitional Landscape
  • Corporate Citizenship as a Marketing Instrument Concepts, Evidence & Research Directions
  • Consumers’ Emotional Responses to Service Encounters: The Influence of the Service Provider
  • Consumer Responses to Corporate Social Responsibility to Corporate Social Responsibility(CSR)Initiatives : Examining the Role of Brand-Cause Fit in Cause-Related Marketing
    Nan, Xiaoli [2007]
  • Conditioning Effect of Prior Reputation on Perception of Corporate Giving
    Bae, Jiyang [2006]
  • Belief in a Just World : Consumer Intentions and Behaviors Toward Ethical Products
  • Bandwagon and Underdog Effects and the Possibility of Election Predictions
  • A Model of(Often Mixed)Stereotype Content : Competence and Warmth Respectively Follow from Perceived Status and Competition