국내 읽기 학습장애 출현율은 어떠한가?- K도를 중심으로

' 국내 읽기 학습장애 출현율은 어떠한가?- K도를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • At-Risk
  • Diagnosis
  • Reading Disabilities
  • Screening
  • Spelling
  • learning disabilities
  • prevalence
  • word-recognition
  • 단어인지
  • 선별
  • 읽기학습장애
  • 진단
  • 철자
  • 출현율
  • 학습장애
  • 학습장애 위험군
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,792 0

0.0%

' 국내 읽기 학습장애 출현율은 어떠한가?- K도를 중심으로' 의 참고문헌

  • 학습장애학생 교육지원 방안
  • 학습장애 학생을 위한 생애단계별 맞춤형 교육에 대한 특수교사의 인식
    김애화 [2019]
  • 학습장애 선별검사(LDSS)
    김애화 [2009]
  • 학습장애 및 위험군 선별․진단 모델에 관한 문헌 연구: 2008~2019년 국내학술지 중심
    강혜진 [2019]
  • 특수교육연차보고서
    교육부 [2019]
  • 쓰기성취 및 쓰기 인지처리 능력검사
    김애화 [2020]
  • 소아정신의학
    김애화 [2014]
  • 사회복지학사전
    이철수 [2009]
  • 난독증 선별 체크리스트 표준화 및 한국 난독증 학생 통계추정 연구
    김윤옥 [2015]
  • 교육연구법
    김석우 [2000]
  • Word recognition in beginning literacy
  • Teachers as"tests" : Classification accuracy and concurrent validation in the identification of learning disabled children
  • Teacher as imperfect test : Reconceptualizing the referral process
  • Specific learning disorder:Prevalence and gender differences
    Moll, K. [2014]
  • Relations between reading and writing : A longitudinal examination from grades 3 to 6
    Kim, Y. [2018]
  • Rapid naming, phonological awareness, and reading : A meta-analysis of the correlation evidence
  • Overcoming dyslexia
  • Learning disabilities: From identification to intervention
  • Dyslexia(specific reading disability)
  • Definition of dyslexia
  • BJEP Monograph Series II, Number 6-Teaching and Learning Writing
    Fayol, M. [2009]
  • A definition of dyslexia
    Lyon, G. R. [2003]
  • 41st Annual Report to Congress on the Implementation of the Individuals with Disabilities Education Act
  • 30st Annual Report to Congress on the Implementation of the Individuals with Disabilities Education Act
  • 2019년 국가수준 학업성취도 평가 결과 발표