과학적 논의를 활용한 과정중심평가에서의 교사 피드백 유형 사례 연구

' 과학적 논의를 활용한 과정중심평가에서의 교사 피드백 유형 사례 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • case-study
  • feedbacktypes
  • process-centered assessment
  • scientific argumentation
  • teacher feedback
  • visualization of the process
  • 과정 중심 평가
  • 과학적 논의
  • 교사 피드백
  • 논의 과정의 시각화
  • 사례연구
  • 피드백유형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,348 0

0.0%

' 과학적 논의를 활용한 과정중심평가에서의 교사 피드백 유형 사례 연구' 의 참고문헌

  • 형성평가를 이용한 교수-학습 전략이 중학교 학생들의 과학개념 이해, 학습동기, 메타인지 능력에 미치는 영향
    남정희 [2005]
  • 합의적 질적 연구를 통한 초등교사의 과정중심평가에 대한 인식
    홍수향 [2017]
  • 학습자 참여도 증진을 위한 피드백 구조의 다각화 방안
    이효정 [2015]
  • 학습발달과정에 근거한 과정중심 STEAM 역량 평가 모델에 대한 이론적 탐색
    유선아 [2018]
  • 초등교사의 형성적 피드백이 학생의 기본심리욕구와 수업참여에 미치는 영향:교사-학생 관계의 조절효과
    이빛나 [2017]
  • 역동적 평가(Dynamic Assessment)의 연구동향 분석
    곽현석 [2016]
  • 소집단 논변 활동에서 반응적 교수법이 학생들의 인식론적 프레이밍에 미치는 영향 탐색
    하희수 [2017]
  • 소집단 논변 활동 후 전체 논의에서 이루어진 교사의 반응적 교수 실행과 인식론적 프레이밍 탐색
    하희수 [2018]
  • 교사의 과정 중심 평가 역량에 관한 사례 연구 -중⋅고등학교 과학 교사 사례를 중심으로-
    김유정 [2019]
  • 과학적 논의 과정을 시각화한 과정중심평가에서의 과학적 개념 이해 발달
    김미숙 [2019]
  • 과정중심 평가의 개념과 교육적 의의 탐색
    김정민 [2018]
  • 과정 중심 평가의 실행을 위한 방향 탐색
    이경화 [2016]
  • 과정 중심 평가의 실행 방안 연구- 국어 교사의 인식과 국어 교과 실행 사례를 중심으로
    최숙기 [2018]
  • Using a threedimensional thinking graph to support inquiry learning
    Chen, J. [2018]
  • The role of assessment in a learning culture
  • The power of feedback
    Hattie, J [2007]
  • The influence of group dynamics on collaborative scientific argumentation
    Ryu, S. [2015]
  • Teachers’ framing of argumentation goals : Working together to develop individual versus communal understanding
  • Scientific discourse in three urban Classrooms : The role of the teacher in engaging high school students in argumentation
  • Science education in three-part harmony : Balancing conceptual, epistemic, and social learning goals
  • Science curriculum(MOE Notification No. 2015-74 [supplement 9])
  • Overview of elementary and secondary school curriculum (MOE Notification No. 2015-74[supplement 1])
  • Inside the Black Box: Raising Standards through Classroom Assessment
    Black, P. [1998]
  • How to give professional feedback
  • How to give effective feedback to your students
  • Handbook of research on learning and instruction
    Hattie, J. [2011]
  • Handbook of formative assessment
  • Formative assessment: What do teachers need to know and do?
  • Formative assessment for classroom practice
    Kim, S. S. [2015]
  • Formative assessment and the design of instructional systems
  • Formative assessment and self-regulated learning : A model and seven principles of good feedback practice
  • Formative assessment and science education(Vol. 12)
    Bell, B. [2001]
  • Exploring students’ perceptions of feedback in relation to cognitive styles and culture
    Evans, C. [2011]
  • Establishing the norms of scientific argumentation in classrooms
    Driver, R. [2000]
  • Development of teaching and learning materials for the 2015 revised curriculum-integrated science & science inquiry and experiment
  • Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment
    Black, P. [2009]
  • Commentary : Evaluating the validity of formative and interim assessment
  • Classroom assessment : Principles and practice that enhance student learning and motivation
  • Assessment and learning
    Black, P. [2006]
  • Argumentation in science education: Perspectives from classroombased research
  • Argumentation in science education: Perspectives from classroom-based research
    Erduran, S. [2008]
  • Arguing to learn and learning to argue : Case studies of how students' argumentation relates to their scientific knowledge
  • Analyzing teachers’ feedback practices in response to students’ work in science classrooms
  • Analyzing and interpreting ethnographic data