확장된 가치기반수용모델을 적용한 숙박앱의 지속적인 이용의도에 관한 영향요인

' 확장된 가치기반수용모델을 적용한 숙박앱의 지속적인 이용의도에 관한 영향요인' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • value based adoption model
  • accommodation apps
  • contextual offer
  • continuance intention to use
  • irritation
  • privacy risk
  • 가치기반수용모델
  • 개인보안위험
  • 상황기반제공성
  • 성가심
  • 숙박앱
  • 지속적인 이용의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 확장된 가치기반수용모델을 적용한 숙박앱의 지속적인 이용의도에 관한 영향요인' 의 참고문헌

  • 호텔 예약앱의 서비스품질이 앱 재이용의도에 미치는 영향: 기대확신모델 적용
    임정우 [2018]
  • 호텔 예약앱 서비스 수용의도의 영향요인: 가치기반수용모델 적용
    전현모 [2018]
  • 통합기술수용이론(UTAUT)을 활용한 OTA의 모바일 호텔예약서비스 구매의도에 관한 연구 : 개인 혁신성의 조절효과 검증
    지윤호 [2018]
  • 우리나라 2030세대 '국내 여행' 늘렸다
  • 외식 배달 어플리케이션 서비스 이용자의 지각된 혜택 및 희생이지각된 가치와 행동의도에 미치는 영향: 가치기반수용모델(VAM)을 중심으로
    김민정 [2018]
  • 여행 만족도 국내외 모두 자유여행이 높아, 패키지, 쇼핑 강요 · 가이드 비용 요구
  • 소셜미디어를 통한 관광커뮤니케이션경험이 관광지에 대한 지각된 가치, 러브마크, 향후 행동의도에 미치는 영향
    이승훈 [2016]
  • 빅데이터 기반 스마트 폰 맛집 앱의 서비스 품질이 지각된 유용성과 이용만족, 행동의도에 미치는 영향
    김민정 [2016]
  • 부동산중개 모바일 앱의 지각된 가치가 사용자 만족에 미치는 영향
    이경아 [2015]
  • 배달앱 등 국내 O2O서비스 시장 2. 9조원 규모…전년비 30%↑. Retrieved May 15, 2020, from
  • 목표지향행동모델을 적용한 숙박앱 서비스 이용의도에 관한 연구
    전현모 [2018]
  • 모바일광고의 효과과정에 관한 연구
    양영종 [2009]
  • 모바일 위치기반 SNS의 특성과 지각된 프라이버시 위험이 SoLoMo 어플리케이션의 이용의도에 미치는 영향
    신택수 [2014]
  • 모바일 배달 앱 이용의도의 영향요인에 관한 연구 - 기술수용모형과 플로우 경험을 중심으로 -
    임정우 [2016]
  • 가치기반수용모델을 이용한 항공권 검색 모바일 앱 사용자의 지각된 혜택, 지각된 희생, 지각된 가치, 지속이용의도의 영향관계에 관한 연구
    최경옥 [2019]
  • 가치기반수용모델을 이용한 멤버십 이용자의 지각된 혜택, 희생, 가치, 지속적 이용의도의 영향관계에 관한 연구: 20대 CJ 멤버십 서비스 이용자를 중심으로
    이서윤 [2019]
  • 가치기반수용모델에 기반한 O2O 커머스 소비자의 구전의도에 관한 연구: 한·중 소비자의 비교를 중심으로
    지영수 [2016]
  • 『O2O 서비스의 사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구』
    정유진 [2016]
  • “관계혜택이 신뢰 및 행동의도에 미치는 영향: 호텔레스토 랑 고객을 중심으로”
    박경태 [2016]
  • Value-based Adoption of Mobile Internet:An Empirical Investigation
    Kim, H. W. [2007]
  • Value adding management of buildings and facility services in four steps
  • User acceptance of computer technology : A comparison of two theoretical models
  • Understanding omni-channel strategies: intention to use mobile location-based retail apps at the store
    김은혜 [2017]
  • Understanding mobile commerce end-user adoption: a triangulation perspective and suggestions for an exploratory service evaluation framework
  • Understanding The Consequences of Information Systems Service Quality on IS Service Reuse
  • The integration of value-based adoption and expectation-confirmation models : an example of IPTV continuance intention
    Lin, T. C. [2012]
  • The impact of perceptions of interactivity on customer trust and transaction intentions in mobile commerce
    Lee, T. M. [2005]
  • The effects of location-basedservices on consumer purchase intention at point of purchase
    Gazley, A. [2015]
  • Study on the adoption of IoT smart home service: using value-based adoption model
    Kim, Y. [2017]
  • Study on mobile commerce customer based on value adoption
  • Situation-dependent service : a challenge for mobile network operator
    Figge, S. [2004]
  • Serving robots : management and applications for restaurant business sustainability
    Jang, H. W. [2020]
  • Removing the contextual lens : a multinational, multi-setting comparison of service evaluation models
  • Proposing a model to test smartphone users' intention to use smart applications when ordering food in restaurants
    Okumus, B. [2014]
  • Predicting user intentions : comparing the technology acceptance model with the theory of planned behavior
  • Predicting mobile hotel reservation adoption : insight from a perceived value standpoint
    Wang, H. Y. [2010]
  • O2O와 로컬서비스 시대
    안병익 [2015]
  • O2O(Online-To-Offline)동향과 시사
    김대건 [2014]
  • O2O 숙박 상품의 희소성이 지각된 가치, 독특성, 충동구매에 미치는 영향
    허경석 [2016]
  • O2O 기반 음식 배달대행 서비스의 수용의도에 관한 연구: 외식업 소상공인을 중심으로
    조미영 [2017]
  • Mobile commerce : promises, challenges, and rearch agenda
    Siau, K. [2001]
  • Entrepreneurship, Business and Economics -Vol. 1. Eurasian Studies in Business and Economics, vol 3/1
    Popescu, A. [2016]
  • Empirical evaluation of the revised technology acceptance model
    Szajna, B. [1996]
  • Customer satisfaction with services : Putting perceived value into the equation
  • Critical success factors for accelerating mobile commerce diffusion in Europe
  • Continuous intention on accommodation apps : integrated value-based adoption and expectation–confirmation model analysis
    Kim, S. H. [2019]
  • Consumer perceptions of price, quality, and value : A means-end model and synthesis of evidence
  • Consumer attitudes toward mobile advertising : An empirical study
  • Challenges and business models for mobile location-based services and advertising
    Dhar, S. [2011]
  • Benefit-cost perspective of the consumer adoption of the mobile banking system
    Shen, Y. C. [2010]
  • Application of value-based adoption model to analyze SaaS adoption behavior in Korean B2B cloud market
    Kwon, H. K. [2013]
  • An extended privacy calculus model for e-commerce transactions
    Dinev, T [2006]
  • Acceptance of mobile services: insights from the Swedish market for mobile telephony
  • A study on the discontinuance intention on O2O commerce: with a focus on the mediating effects of perceived risk and user resistance
    Chi, Y. S. [2016]
  • A model of consumer perceptions and store loyalty intentions for a supermarket retailer
    Sirohi, N. [1998]
  • "결제하고도 2시간 발동동"…숙박앱 호텔 예약의 함정