청소년 비자살적 자해상담 경험에 대한 현상학 연구: 상담자의 어려움과 대처방안을 중심으로

논문상세정보
' 청소년 비자살적 자해상담 경험에 대한 현상학 연구: 상담자의 어려움과 대처방안을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • coping strategies
  • counselors’ difficulties
  • giorgi
  • non suicidal self-injury
  • non-Suicidal self-injury counseling
  • 대처방안
  • 비자살적 자해상담
  • 상담자의 어려움
  • 청소년 비자살적 자해
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
195 0

0.0%

' 청소년 비자살적 자해상담 경험에 대한 현상학 연구: 상담자의 어려움과 대처방안을 중심으로' 의 참고문헌

  • 청소년의 자해 행동 예방을 위한 마음 챙김 기반 정서 관리 훈련 효과
    이우경 [2017]
  • 청소년의 비자살적 자해행동에 관한 연구
    안영신 [2017]
  • 청소년 자해행동: 여중생의 자살적 자해와 비(非)자살적 자해
    이동귀 [2016]
  • 청소년 자해의 이해 및 특성에 대한 고찰
    이동훈 [2010]
  • 질적연구 방법론
    양승애 [2004]
  • 질적 연구방법론: 다섯 가지 접근
  • 재활상담자의 직무스트레스와 직무만족도에 관한 연구
    황경열 [2006]
  • 자해행동 청소년을 위한 단기개입 프로그램 개발 및 효과
    이동귀 [2017]
  • 자해상담 청소년 1년 새 3배 늘었다. 10명 중 2명은 “자해경험 있다.”
  • 자해 치료 실무지침
  • 셀프 수퍼비전
  • 상담과정 기반의 학교상담자 셀프 수퍼비전 모형 개발
    정옥신 [2019]
  • 비자살적자해와 자살 간의 관계에서 습득된 자살잠재력의 역할 : 자살에 대한 대인관계적 심리이론에 기반하여
    김초롱 [2017]
  • 비자살적 자해에 대한 국내연구 개관: 2000-2018년 연구들을 중심으로
  • 비밀보장 갈등상황에서전문상담교사의 대처행동에 대한 합의적 질적 연구
    정미라 [2018]
  • 변증법행동치료(DBT)의 근거와 한국 보급: 체계적 문헌 고찰
    최현정 [2018]
  • 변증법적 행동치료
    Marra, T. [2005]
  • 고위기 청소년 정신건강 상담개입 매뉴얼: 자살・자해편
    서미 [2018]
  • 「질적간호연구」
    최영희 [1993]
  • ‘자살현황판’ 걸고 관리했지만 ... 중고생 22% 자해경험
  • Why people die by suicide
    Joiner, T. [2007]
  • Understanding and counseling self‐mutilation in female adolescents and young adults
    Zila, L. M. [2001]
  • Two models of adolescent self‐mutilation
    Ross, S. [2003]
  • Treating nonsuicidal self-injury(NSSI)in adolescents : consensus based German guidelines
  • The scarred soul: understanding and ending self-inflicted violence
  • The functions of deliberate self-injury : A review of the evidence
  • The coming of age of self-mutilation
  • Suicide after deliberate self-harm: a 4-year cohort study
    Cooper, J. [2005]
  • Skills training manual for treating borderline personality disorder
  • Self-mutilative behavior in adolescents who attempt suicide by overdose
    Guertin, T. [2001]
  • Self-mutilation: theory, research, and treatment
  • Self-mutilation in clinical and general population samples : Prevalence, correlates, and functions
    Briere, J. [1998]
  • Self-injury : A research review for the practitioner
  • Self-injury
    Nock, M. K. [2010]
  • Self-injurious behaviors. Self-injurious Behaviors, Assessment, and Treatment
  • School counselors and student self‐Injury
  • Risk for suicide attempts among adolescents who engage in non-suicidal self-injury
  • Repeated self-injury and its management
  • Relations between nonsuicidal self-injury and suicidal behavior in adolescence: a systematic review
  • Qualitative research methodology
    Giorgi, A. [2004]
  • Qualitative research for counseling psychology
  • Principles and practices : An empirical examination of qualitative research in the Journal of Counseling Psychology
    Hoyt, W. T. [2007]
  • Prevalence of non-suicidal self-injury in nonclinical samples : Systematic review, meta analysis and meta regression
  • Non-suicidal self-injury(NSSI)and suicidal : criteria differentiation
    Halicka, J. [2018]
  • Meta-analysis and systematic review assessing the efficacy of dialectical behavior therapy(DBT)
  • Just cut it out: Legal and ethical challenges in counseling students who self-mutilate
  • Impact of patient suicide on psychiatrists and psychiatric trainees
    Ruskin, R [2004]
  • Effective evaluation
    Guba, E. G. [1981]
  • Educational research: An introduction
    Gall, B. [1996]
  • Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5
  • Child maltreatment, non-suicidal self-injury, and the mediating role of self-criticism
  • Bodily Harm: the Breakthrough Healing Program for Self-injurers
  • Assessment of nonsuicidal self-injury in youth. Self-Injury in Youth: The Essential Guide to Assessment and Intervention
  • Assessing the functions of non-suicidal self-injury : psychometric properties of the Inventory of Statements About Self-injury(ISAS)
  • Am I competent enough to be doing this? : a qualitative study of trainees’ experiences working with clients who self-injure
  • A functional approach to the assessment of self-mutilative behavior
    Nock, M. K. [2004]
  • 2018 청소년통계